خبرگزاری کار ایران

جوکار در گفت‌وگو با ایلنا:

مطرح شدن موضوع تعویق انتخابات به صلاح نیست/ شرایطی را فراهم کنیم که مردم به راحتی رأی دهند/ برای برگزاری انتخابات در چند روز، شورای نگهبان باید تصمیم بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۷۷۵

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور تاکید کرد: مطرح شدن موضوع تعویق انتخابات پیش رو، به صلاح نیست.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به این‌که مطرح می‌شود باتوجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و آغاز پیک‌های جدید این بیماری در کشور، امکان تعویق انتخاب دور از ذهن نیست، گفت: سابقه نداشته است تا امروز ما در کشور انتخاباتی را به تعویق بیندازیم، این صحبت‌ها شایعه‌ای بیش نیست و انتخابات به هیچ عنوان نباید به تعویق بیفتد و باید در موعد مقرر برگزار شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور  با بیان این‌که ما در شرایط کرونایی می‌توانیم سازوکارهایی را فراهم کنیم که ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حضور حداکثری مردم را نیز داشته باشیم، عنوان کرد: می‌توانیم حوزه‌های رأی گیری را افزایش دهیم تا این‌گونه فاصله حضور مردم از منزل تا حوزه رأی گیری  کاهش پیدا کند.  

وی با اشاره به این‌که می‌توانیم در هر حوزه رأی گیری تعداد صندوق‌ها را افزایش دهیم، اظهار داشت: از بابت افزایش صندوق‌های رأی گیری  باتوجه به فصلی که پیش روی ماست هیچ مشکلی نداریم و این کار در فضای باز به راحتی امکان پذیر است. 

نماینده مردم یزد تاکید کرد: به هیچ عنوان صلاح نیست مطرح شود که انتخابات به تعویق بیفتد؛ ما باید شرایط را به گونه‌ای مهیا کنیم که انتخابات در موعد خودش برگزار شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که آیا امکان دارد انتخابات در چندین روز برگزار شود، بیان کرد: این کار هم مشکلات خودش را دارد و شورای نگهبان باید در این مورد تصمیم گیری کند؛ اما در مجموع ما در طول یک روز هم می‌توانیم انتخابات را برگزار کنیم ولی باید سازوکاری را تعبیه کنیم که  صفی تشکیل نشود و  مردم تجمع نکنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز