خبرگزاری کار ایران

نخست وزیر کره در نشست مشترک با جهانگیری:

تلاش می‌کنیم در رایزنی با آمریکا و اروپا موضوع بلوکه شدن منابع مالی ایران را برطرف کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۱۵۷۲

نخست وزیر کره جنوبی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم در رایزنی با آمریکا و اتحادیه اروپا موضوع بلوکه شدن منابع مالی ایران در کره را برطرف کند.

به گزارش ایلنا، «چانگ سیه کیون»، نخست وزیر کره جنوبی که امروز با استقبال اسحاق جهانگیری وارد تهران شد، بعداز ظهر امروز(یکشنبه) در نشست مشترک با معاون اول رئیس‌جمهور با تأکید بر تلاش کشورش برای توسعه روابط دوجانبه با ایران گفت: دو کشور می توانند در زمینه پزشکی و دانشگاهی به ویژه تولید واکسن کرونا همکاری های گسترده ای داشته باشند.

وی با تأکید بر ضرورت تشکیل کمیته مشترکی به منظور بررسی راهکارهای رفع موانع توسعه روابط، بر تلاش برای اجرایی شدن توافقات فیمابین میان روسای جمهور دو کشور تأکید کرد و اظهار داشت: پیام این سفر اعلان علاقمندی دو کشور برای توسعه روابط و ایجاد همکاری های گسترده در آینده است.

«چانگ سیه کیون», تصریح کرد: توسعه روابط اقتصادی دو کشور از اولویت های سئول است و دولت متبوعش تلاش می کند در رایزنی با آمریکا و اتحادیه اروپا موضوع بلوکه شدن منابع مالی ایران در کره را برطرف کند.

وی با دعوت از معاون اول رییس جمهور کشورمان برای سفر به سئول گفت: باید تلاش کنیم تا با رفع نقطه ضعف ها و مشکلات فیمابین حجم تجارت دو کشور را افزایش دهیم.

نخست وزیر کره جنوبی با بیان اینکه کره جنوبی نیز از تحریم ها متضرر شده است از تلاش دولت ایران برای رفع توقیف کشتی متعلق به این کشور قدردانی کرد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز