خبرگزاری کار ایران

آصفری در گفت‌وگو با ایلنا:

حضور مردم در این دوره از انتخابات بسیار حائز اهمیت است/ مجلس یازدهم با مصوبات خود قدرت چانه‌زنی دولت را در سطوح بین‌المللی بالا برد/ امروز زمزمه برداشتن تحریم‌ها شنیده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۰۱۳

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: قانونی که مجلس درخصوص اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصویب کرد یک کمک بسیار بزرگ به دولت در سیاست خارجی و برداشتن تحریم‌ها بود که امروز زمزمه‌هایش شنیده می‌شود.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره عملکرد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درسالی که گذشت، اظهار داشت: مجلس یازدهم علیرغم این‌که دولت آن چنان تمایلی به همراهی و همکاری با آن ندارد، سعیکرد مصوبات، قوانین و نظارت‌های خوبی داشته باشد تا بتواند مسیر بهتری را برای دولت به وجود بیاورد و اجرایی کند. علاوه بر این‌ سعی کردیم مطالبات مردم را پیگیری کنیم و جایگاه نظام را در سطح بین الملل بالا ببریم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای با بیان اینکه یکی از مصوبات خوب مجلس یازدهم تصویب « قانون اقدام راهبردی در برابر لغو تحریم ها » بود، عنوان کرد: باتوجه به اینکه دولت در قضیه برجام منتظر بود تا اقدامی از طرف غربی‌ها حاصل شود و هیچ امتیازی در دستش نداشت؛ مجلس مصوبه‌ای را تصویب کرد و امتیازی را در اختیار دولت گذاشت که بتواند قدرت چانه‌زنی بیشتری به دست بیاورد و فشارش را به کشورهای ۱+۵ بیشتر نماید تا آنها ملزم شوند به تعهدات خودشان در برجام عمل کنند.

وی تاکید کرد: قانونی که مجلس درخصوص اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تصویب کرد یک کمک بسیار بزرگ به دولت در سیاست خارجی و برداشتن تحریم‌ها بود که امروز زمزمه‌هایش شنیده می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات مهم مجلس که معتقدم راه‌گشا بود اعمال کردن مالیات بر خانه‌های خالی بود، این مصوبه بسیار خوبی که پارلمان یازدهم آن را به تصویب رساند که بواسطه آن  سطح درآمدهای محقق شده دولت را بالا ببرد.

وی ادامه داد: می‌توانم از مصوبه دیگر مجلس در خصوص تامین مسکن برای اقشار کم درآمد سخن بگویم که اعتقادم بر این است راهی به جلو بود که در آینده ثمرات خوبی برای ما خواهد داشت.

آصفری با اشاره به طرح رشد و تعالی جمعیت گفت: اقدام بسیار هوشمندانه‌ای مجلس یازدهم برای آن بسیار زحمت کشید  درخصوص تعالی رشد جمعیت است.

وی ادامه داد: نمایندگان دیگر اقداماتی هم مانند افزایش و شفاف سازی را در بودجه را انجام دادند و سعی کردند جلوی افزایش حقوق‌های نجومی، رانت خواری و سو استفاده را بگیرند و یا با استفاده از ابزارهای  نظارتی و تحقیق و تفحص‌های  از دستگاه ها و  بخش های متخلف بدون نگاه‌های سیاسی و جناحی تصویب کرد.

آصفری با بیان این که علیرغم نا ملایمتی‌های دولت و عدم تمایل به اجرای مصوبات مجلس که وظیفه قانونی آن است مجلس سعی کرده است کارهای را انجام دهد که به نفع مردم باشد، اظهار داشت:در بحث معیشت دولت را ملزم کردیم در  این ۶ ماه پایان سال یک مبلغی را به دهک‌ اول تا پنجم جامعه پرداخت کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که امسال در کشور انتخابات ریاست جمهوری را در پیش رو داریم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی چگونه می‌توانند مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق و ترغیب کنند، عنوان کرد: امروز مردم نسبت به تورم، گرانی، وعده‌هایی که دولت داده است و به آن عمل نکرده گلایه مند هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضور مردم در پای صندوق های رأی در این دور از انتخابات  بسیار حائز اهمیت است چرا که حضور آنان در پای صندوق‌های رأی باعث می‌شود چشم طمع بیگانگان قطع و کوتاه شود و همچنین سبب می‌شود قدرت چانه زنی را برای مذاکراتی که در آینده با  کشورهای دیگر خواهیم داشت توسعه و گسترش پیدا کند. 

وی با بیان این که دولت نیازمند پشتوانه قوی مردمی است، گفت: اعتقاد ما این است درست که  مردم  گلایه دارند اما آن با نظام تسویه نخواهند کرد بلکه  با انتخات درست خودشان مشخص خواهند کرد و  مطئمناً به یک جریانی رأی خواهند داد که اشتباهات گذشته را تکرار نکنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز