خبرگزاری کار ایران

نخعی در تذکر شفاهی:

هرچه سریع‌تر وضعیت ابهام برانگیز صادرات فرآورده های نفتی مشخص شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۷۲۲

نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی و نهادهای امنیتی و نظارتی باید به موضوع عمدی بودن ایجاد نارضایتی در صنعت نفت ورود کنند. همچنین ضرورت دارد هرچه سریع تر وضعیت ابهام برانگیز صادرات فرآورده های نفتی مشخص شود.

به گزارش ایلنا، مصطفی نخعی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۶اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود گفت: در آستانه روز ملی شدن صنعت نفت هستیم از این رو باید به مشکلات و دغدغه های فعالان این صنعت توجه ویژه ای شود.

وی ادامه داد: متاسفانه بعد از بلایی که بر سر صندوق بازنشستگی نفت به بهانه تغییر اساسنامه در آوردند و افراد بی سابقه وارد هیات مدیره صندوق شدند اخیرا نیز کمر به نابودی زیرساخت های مهم صنعت نفت مانند دانشگاه صنعت نفت، سازمان بهداشت و درمان و ... در این حوزه بسته اند. این سطح از نارضایتی و این حجم از استرس در میان کارکنان صنعت نفت در تاریخ این عرصه بی سابقه است؛ کارکنان رسمی را یک روز با عدم تعدیل مدارک تحصیلی تهدید می کنند و یک روز با اجرای سلیقه ماده ۱۰ قانون وظایف در اختیار صنعت نفت. این قانون پس از بازدید رهبر انقلاب از مناطق نفتی با تاکید ایشان و همت مجلس تصویب شد.

نماینده نهبندان و سربیشه گفت: برای تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی و کارمعین و پیمانکاری آزمون های آنچنانی برگزار می شود اما نهایتا دوستان و بستگان خود را تبدیل وضعیت کردند. کارکنانی که سالیان سال در سخت ترین شرایط با حقوق ناچیز کار می کنند اما سرکارشان گذاشتند. اخیرا طبق گزارشات واصله شنیده شده به دستور وزیر نفت بیش از ۱۰ هزار سمت سازمانی در آستانه ابلاغ قانون جامع ایثارگران حذف شده تا در کنار مشکلات پدیده ایثارگران این امر نیز سدی در برابر تبدیل وضعیت آنان باشد.

وی افزود: بارها در جلسات با مسئولان در کمیسیون مجلس نسبت به تصمیمات غیرکارشناسی در ارتباط با کارکنان صنعت نفت هشدار داده ام اما گویا آقایان از جایی دستور گرفته اند تا کارکنان صنعت نفت به عنوان قلب اقتصاد کشور را ناراضی کنند. مجلس شورای اسلامی و نهادهای امنیتی و نظارتی باید به موضوع عمدی بودن ایجاد نارضایتی در صنعت نفت ورود کنند. همچنین ضرورت دارد هرچه سریع تر وضعیت ابهام برانگیز صادرات فرآورده های نفتی مشخص شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز