خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس:

صنعت باید به موازات کاهش بخش کشاورزی رشد کند

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۵۱۸

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت باید به موازات کاهش بخش کشاورزی در استان رشد کند تا در استان شاهد مهاجرت نباشیم‌.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بیرجند ، نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در نشست توسعه و سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی اظهار کرد: ۲۰ سال خشکسالی رمق استان را گرفته و در کنار خشکسالی باید صنعتی برای کسب درآمد مردم وجود داشته باشد.

وی افزود: صنعت باید به موازات کاهش بخش کشاورزی در استان رشد می‌کرد که در استان شاهد مهاجرت نباشیم چراکه طی سالهای اخیر ۷ هزار نفر از شهرستان نهبندان مهاجرت کرده و به شهرهای بزرگتر برای پیدا کردن قوت زندگی رفته اند.
 
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید حداقل هایی از نظر درآمدی برای معیشت مردم استان تعریف کنیم.
 
افضلی با بیان اینکه خراسان جنوبی پتانسیل دارد و روی گنج است، افزود: حتی همان نهبندان که محروم ترین شهرستان است روی گنج نشسته اما در حال حاضر چیزی جز رنج در استان دیده نمی‌شود.
 
وی گفت: شهرستان نهبندان به لحاظ وجوی کانی ها شبیه جدول مندلیف است و ۵ درصد معدن و نیم درصد صنعت کشور در خراسان‌جنوبی است.
 
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدگران و صنعتگران باید اشتغال زایی کنند و اینها می‌توانند اشتغال پایداری به وجود بیاورند.
 
افضلی خاطرنشان کرد: برای پیشرفت استان نیاز به زیرساخت مناسب داریم که باید فراهم شود.
 
وی با اشاره به وجود انواع مواد معدنی در استان، گفت: خدا اگر به استان ما باران نداده اما در مقابل ظرفیت هایی در زیر زمین این استان به ما داده است که باید از آنها استفاده کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز