خبرگزاری کار ایران

وزارت امور خارجه:

همکاری‌های ایران و روسیه از مرزهای روابط دوجانبه عبور کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۶۷۴

وزارت امور خارجه اعلام کرد: در پرتو اراده رهبران و مقامات عالی ایران و روسیه، همکاری‌های دو کشور در راستای تامین منافع مشترک از مرزهای روابط دوجانبه عبور کرده و وارد کمک به تامین امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی شده و مستحکم‌تر از هر زمان دیگری است.

به گزارش ایلنا، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز جمعه در خصوص بیستمین سالگرد معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه آمده است: بیستمین سالگرد «معاهده اساس روابط متقابل و اصول همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه» مصادف با تبادل پیام رهبران جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه شده است. 

وزارت امور خارجه در بیانیه خود تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به فدراسیون روسیه به عنوان کشور همسایه قدرتمند و دوست خود بر پایه «همکاری و احترام متقابل» می‌نگرد و علاقه‌مند به گسترش بیش از پیش روابط خود با این کشور در همه زمینه‌ها است. 

این بیانیه می‌افزاید: در پرتو اراده رهبران و مقامات عالی، همکاری‌های دو کشور در راستای تامین منافع مشترک از مرزهای روابط دوجانبه عبور کرده و وارد کمک به تامین امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی شده و مستحکم‌تر از هر زمان دیگری است.

وزارت امور خارجه یادآور شده است: ایران و روسیه علیه «تحریم‌های ضد بشری و یکجانبه»، «مداخلات غرب در  امور دیگر کشورها»، «ممانعت از ایفای نقش عوامل ثالث در روابط خود» و ضرورت «احترام به حقوق بین‌الملل» همبستگی کامل دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز