خبرگزاری کار ایران

قشقاوی:

گام‌های هسته‌ای ایران نقض تعهدات برجامی نیست/ آمریکا باید خسارت عملکرد منفی خود را جبران کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۱۸۵۰

سفیر ایران در اسپانیا گفت: آمریکا که یکجانبه از این توافق و از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد، باید برگردد و خسارت عملکرد منفی خود را جبران کند و در طرف ایرانی جایی برای اقدام خاصی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، «حسن قشقاوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا شب گذشته در گفت‌وگو با تلویزیون سراسری این کشور گفت: گام‌های هسته‌ای ایران که از یک ‌سال پس از خروج ترامپ از برجام برداشته شده، مبتنی بر اعمال حق خود بر اساس پاراگراف‌های مندرج در اصول ۲۶ و ۳۶ برجام بوده است، نه نقض تعهدات برجامی.

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص انتظار ایران از تیم جدید مستقر در کاخ سفید اظهار داشت: قاعدتا و منطقا آمریکا که یکجانبه از این توافق و از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد خارج شد، باید برگردد و خسارت عملکرد منفی خود را جبران کند و در طرف ایرانی جایی برای اقدام خاصی وجود ندارد.

این دیپلمات در پاسخ به پرسشی درباره نحوه انتقام ایران از ترور شهید قاسم سلیمانی تصریح کرد: احساس مردم ایران در پی این اقدام تروریستی دقیقا همان احساس مردم اسپانیا پس از سوء قصد تروریستی راه‌آهن مادرید در سال ۲۰۰۴ یا پس از حملات تروریستی اتا است.

قشقاوی ادامه داد: این وعده انتقام نه یک تصمیم سیاسی، بلکه در حقیقت خواست مردم ایران است.  

وی در پاسخ به سؤالی در خصوص وضعیت کرونا در ایران اظهار کرد: برابر آمار دقیق و مورد تایید بهداشت جهانی، ایران علیرغم تحریم‌های ظالمانه، در ردیف کشورهای بسیار موفق در مقابله با این پاندمی بوده است.  

به گفته سفیر ایران در اسپانیا هم‌اینک سه گروه جداگانه در حال تولید واکسن ایرانی بعضا با همکاری برخی از کشورها هستند و با موفقیت و بدون نقص کار را به پیش می‌برند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز