خبرگزاری کار ایران

در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی؛

نقدعلی:اصلاح قانون باید با در راستای حل مفاسد و مشکلات شوراها باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۹۷۴

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس در اخطار قانون اساسی تأکید کرد که باید برای گزینش افراد جهت حضور در شوراهای شهر، فیلتر قرار داده شود که رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت در زمان بررسی جزئیات، دقت نظر لازم صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ دی) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران در اخطار قانون اساسی با استناد به اصل یکصدم قانون اساسی،  محمدتقی نقدعلی نماینده خمینی‌شهر گفت: شوراهای اسلامی شهرها به عنوان سیاست‌گذار شهرداری‌ها هستند و شوراها باید برای مسائل راهبردی شهرداری‌ها تصمیم‌گیری کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه شوراهای شهر به شوراهای شهرداری‌ها تبدیل شده‌اند، اظهار داشت: افراد بعد از عضویت در شوراهای شهر در شرکت‌های تابعه، پست و سمت می‌گیرند و برای ۴ سال آینده خود به این روند ادامه می‌دهند در حالی که هیچ خبری از مسائل شهری ندارند.

نقدعلی با اشاره مجدد به اصل صدم قانون اساسی بیان کرد: بر اساس این اصل باید به گونه‌ای قانونگذاری کنیم که شوراهای شهر به عنوان پارلمان محلی برای شهرداری‌ها قانونگذاری کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اصلاح قانون انتخابات شوراها باید با تأکید بر حل مفاسد و مشکلات شوراها باشد تا جلب منفعت، خاطر نشان کرد: این طرح برای گزینش افراد فیلتر قرار داده است و ما نیز مکلف هستیم قانونی بنویسیم تا شوراهای شهر تبدیل به شوراهای شهرداری‌ها نشوند.

قالیباف: برطرف کردن ایرادات طرح در زمان بررسی جزئیات امکان‌پذیر است

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اصل یکصدم قانون اساسی گفت: در این اصل گفته شده برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم، با توجه به مقتضیات محلی، اداره امور هر روستا، بخش، شهر، شهرستان یا استان با نظارت شورایی به نام شورای ده، بخش، شهر، شهرستان یا استان صورت می‌گیرد که اعضای آن را مردم همان محل انتخاب می‌کنند.

وی بر همین اساس تصریح کرد: ما این طرح را بر اساس اصول (۱۰۱) تا (۱۰۶) قانون اساسی بحث و بررسی می‌کنیم.برخی نکات و ایرادات مطرح شده به حق است که در زمان بررسی جزئیات دقت نظر را درباره آنها خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز