خبرگزاری کار ایران

قالیباف در پاسخ به اخطار بابائی کارنامی:

نظارت بر شوراهای شهر و روستا نباید به نهاد دیگری واگذار شود/ شوراهای شهر به شورای شهرداری‌ها تبدیل شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۹۵۲

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ۷ اصل قانون اساسی در خصوص شوراها بوده و وظایف این نهاد را مشخص کرده است، از طرفی امورات شوراها و نظارت بر آن برعهده مجلس شورای اسلامی قرار دارد و نباید این وظایف را برعهده بخش دیگری قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ دی) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور، علی بابائی کارنامی در اخطار قانون اساسی، گفت: جمهوریت متکی به آراء مردم است و نمی توان افراد را محدود کرد، برآیند شوراهای اسلامی شهر و روستا مثبت بوده و کارنامه بدی ندارند.نمی توان با در نظر گرفتن عملکرد تعدادی از اعضای شوراها، کلیات این نهاد را زیر سوال برد.

در ادامه محمدباقر قالیباف در پاسخ به این اخطار گفت: اظهارات مطرح شده ارتباطی با هیات رئیسه ندارد اما طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور از موضوعات مهم کشور است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ۷ اصل قانون اساسی در خصوص شوراها بوده و وظایف این نهاد را مشخص کرده است، عنوان کرد: امورات شوراها و نظارت بر آن برعهده مجلس شورای اسلامی قرار دارد و نباید این وظایف را برعهده بخش دیگری قرار داد.

وی با اشاره به اینکه بروز اشکال در بخشی از نظام اداری کشور به دلیل تمرکزگرایی است، می توان بخشی از وظایف را برعهده شوراها گذاشت، ادامه داد: نظارت دیوان محاسبات بر عملکرد شوراهای اسلامی خلاف قانون اساسی است زیرا شوراها نهاد غیردولتی محسوب می شوند.

رئیس قوه مقننه در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر شوراها شورای شهر نیستند بلکه شورای شهرداری ها هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز