خبرگزاری کار ایران

سی‌ان‌بی‌سی:

اقدامات ایران نتیجه تحریم‌های آمریکا است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۵۰۰

سی‌ان‌بی‌سی در تحلیلی به تنش میان ایران و آمریکا و اقدام اخیر تهران در افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در هفته اول سال جدید ایران یک تانکر کره جنوبی را در تنگه هرمز توقیف و بازگشت خود به غنی‌سازی ۲۰درصدی اورانیوم را اعلام کرد که نقض گسترده توافق هسته ای بود که  سال ۲۰۱۵ که با قدرت های جهانی امضا کرد.

این گزارش مدعی شد: ایران می‌گوید توقیف نفتکش در پاسخ به کره جنوبی است که ۷ میلیارد دلار پول نقد ایران را بلوکه کرده که در نتیجه تحریم‌هایی است که دولت ترامپ پس از خروج از توافق در سال ۲۰۱۸ علیه ایران اعمال کرد. وزیر خارجه کره جنوبی در روز یکشنبه برای بحث در مورد آزادی نفتکش به ایران سفر کرد.

این رسانه می‌افزاید: این اقدامات مطمئناً دردسری برای دولت آینده بایدن ایجاد می‌کند که مقامات ارشد آن هرگز نمی‌خواستند توافق هسته ای، که به طور رسمی تحت عنوان برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام شناخته می شود، کنار گذاشته شود.

آن هارینگتون، استاد روابط بین‌الملل در این خصوص گفت: این واقعیت که پارلمان ایران قادر به اجرای قانونی است که به موجب آن ایران برنامه هسته‌ای خود را در چندین جبهه گسترش می‌دهد نگران کننده است. در بدترین حالت، این استراتژی می‌تواند باعث تشدید تنش‌ها و در نتیجه یک بازی خطرناک شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز