خبرگزاری کار ایران

قاآنی در مراسم سالگرد شهید سلیمانی:

مسیر نیروی قدس و مسیر مقاومت با شیطنت‌هایی که آمریکا می‌کند تغییر نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۸۳۶۰

فرمانده نیروی قدرس سپاه با تاکید بر اینکه مسیر نیروی قدس و مسیر مقاومت با شیطنت‌هایی که آمریکا می‌کند تغییر نمی‌کند، گفت: آنهایی که شهید سلیمانی و یارانش را به شهادت رساندند بدانند کاری کردند که در سرتاسر عالم هر کجا یک مرد پیدا شود آمادگی این را دارد که نامرد‌هایی را که این کار را کردند را به سزای عملشان برساند

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در مراسم بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، طی سخنانی گفت: می‌دانیم که همه ملت ایران علاقمند بودند که این مراسم به صورت حضوری برگزار شود و همه بتوانند در دانشگاه تهران در یادبود و گرامیداشت شهدای قهرمان خود شرکت کنند. یاد و این شهدای عالی مقام به ویژه فرمانده آن‌ها، شهیدِ جلودارِ جبهه‌ مقاومت شهید سلیمانی و یار و همرزم دیرینه ایشان شهید ابومهدی المهندس و شهدایی که همراه این عزیزان عالی‌مقام بودند را گرامی می‌داریم.

فرمانده سپاه قدس با ادای احترام به خانواده شهدای حاضر در مراسم و سراسر کشور، اظهار داشت: به همه میهمانان ارجمند علی‌الخصوص مهمان‌هایی که از کشورهای مختلف و از گروه‌های مختلف جبهه مقاومت به این مراسم آمده و در اینجا حضور دارند، خیر مقدم عرض می‌کنیم.

سردار قاآنی با اشاره به ویژگی‌های غیرنظامی شهید سلیمانی اظهار داشت: بیشترین مطالبی که درخصوص شهید سلیمانی طی این ایام گفته شده است تنها بخش کوچکی از بزرگی و جایگاه این شهید عزیز است. شهید سلیمانی که رهبر معظم انقلاب در همین سخنرانی اخیر سه مدال افتخار را به ایشان اعطا کردند، قهرمان ملی و فرمانده جلودار جبهه مقاومت هستند. جوانان توجه داشته باشند که شهید سلیمانی مرد میدان مقاومت بود و این مقاومت را از درون خود شروع کرد. هر کس که می‌خواهد به این میدان قدم بگذارد توجه داشته باشد که امکان ندارد در بیرون بتوانید مقاومت کنید بدون اینکه در درون به درستی مقاومت کرده باشید. معرفت، عبادت، اخلاص، ایثار و همه ارزش‌های اسلامی در درون این کلمه مقاومت جا دارد.

وی افزود:به بُعد نظامی شخصیت شهید سلیمانی بسیار پرداخته شده است اما یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های ایشان منطق قوی او بود که درهمه عرصه‌ها ابتدا با منطق وارد می‌شد اما وقتی که طرف مقابل منطق را نمی‌پذیرفت از جبهه دیگر و از باب دیگری وارد می‌شد. تبدیل هر تهدید و هر آسیبی به فرصت از جمله ویژگی‌های ایشان بود.

قاآنی با بیان اینکه افرادی که می خواهند شهید سلیمانی و شهید ابو مهدی را الگوی خودشان قرار دهند باید نگاه راهبردی، بصیرت عمیق و تبدیل هر تهدید به فرصت را درون خودشان نهادینه کنند، ادامه داد: شهید سلیمانی در همه حرکات زندگی‌اش به پذیرش جایگاه رفیع ولایت توجه داشت و ولایتمدار بود. من به عنوان برادر ایشان می‌دیدم که چگونه به بهترین شکل بدون اینکه با دیگران درگیر شود حرف امام گرانقدر خودش و رهبری معظم انقلاب را حرف اساسی می‌دانست و آن را مقابل خودش می‌گذاشت.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با مخاطب قرار دادن همه مردم ایران و ملت‌های مقاومت در سراسر جهان، اظهار داشت: راه شهید سلیمانی یک رهبر داشته است. بزرگی شهید سلیمانی به این بوده که در پرتو رهبری عمل می‌کرده و بزرگ شده است. آن رهبری و آن راه همچنان برقرار است و حمایت از مظلومین و محرومین و تربیت آنها بر مدار زندگی عزت مدارانه مقاومتی همچنان ادامه دارد.

سردار قاآنی یادآور شد: در «فلسطین قهرمان» می‌بینیم در سالگرد این شهید عالی‌مقام رزمایش در منطقه‌ای می‌گذارند که گاهی وقت‌ها در آن نقطه یک تیر هم نمی توانستند شلیک کنند. از آن سو «لبنان علمدار» ‌را می‌بینیم که رژیم اشغالگر یک مجاهد‌اش را شهید کرده است سه ماه تهدید کرده‌ که شما را می‌زنیم و در طول این مدت در هر کجای جبهه شمالی رژیم اشغال‌گر با لبنان حرکت که می‌کنید در شبانه‌روز حتی یک سرباز آنها را از وحشتی که از این علمداران دارد نمی‌توانید پیدا کنید. 

وی اضافه کرد:‌ با حمایت همه بچه مسلمان‌های مبارز، «سوریه مقاوم» ایستاد و غیر از بخشی را که آمریکای جنایتکار اشغال کرده همه سرزمینهای سوریه آزاد شده است. «عراق مجاهد» همچنان بر مبانی خود ایستاده است و در این چند روزی که سالگرد جنایت آمریکایی جنایتکار بوده است فرزندان مجاهد عراقی مقداری تحرک از خودشان نشان دادند و آنها بی‌سابقه‌ترین اقدامات پروازی و امنیتی را در عراق انجام دادند،‌ آمریکایی‌ها در درون عراق مثل بید می‌لرزند. در یمن مظلوم و قوی می‌بینیم که همچنان مقاومت ادامه دارد.

سردار قاآنی با تاکید بر اینکه راه شهید سلیمانی به حول و قوه الهی ادامه پیدا خواهد کرد، با مخاطب قرار دادن دشمن، گفت: ‌آنها ۳۰ سال به دنبال ترور شهید سلیمانی بودند اما هر اقدامی که بناست انجام شود باید عقلانیت بر آن حاکم باشد. در این دوره کثیف‌ترین و جنایتکارترین آدمی که هیچ اصولی بر فکر او حاکم نیست با  شیطنت‌های رژیم اشغالگر و سعودی جنایتکار باعث گردید که این انسان بی عقل جنایتی کند که در دنیا سابقه نداشته  و برای هیچ شخصیت سیاسی و نظامی در عصر اتفاق نیفتاده است.

وی تصریح کرد:‌ اما به همه ملت‌ها عرض می‌کنم، اولا آمریکا و آمریکایی‌ها نمی‌دانند شهادت در مکتب ما یعنی چه؛ آنها ۳۰ سال در سوریه و عراق به دنبال ترور شهید ابومهدی المهندس و همچنین در جنوب شرق و کشورهای مختلف به دنبال ترور شهید سلیمانی بودند. در این دوره که می‌خواستند آنها را ترور کنند، در واقع شهید سلیمانی و ابو المهدی را که اوج افتخارشان شهادت بود را به آرزویشان رساندند. با این حال آنها کاری کردند که قطعاً همه دنیا محکو‌مشان خواهد کرد.

فرمانده سپاه قدس خاطر نشان کرد:‌ آنهایی که این جنایت را انجام دادند بدانند کاری کردند که در سرتاسر عالم هر کجا یک مرد پیدا شود آمادگی این را دارد که نامرد‌هایی را که این کار را کردند را به سزای عملشان برساند و با صراحت می‌گویم مسیر نیروی قدس و مسیر مقاومت با شیطنت‌هایی که آمریکا می‌کند تغییر نمی‌کند و همچنان بر همان مسیر است. اما با این جنایت برای همه آزادگان در دنیا موضوعیت پیدا کرد که حتی از درون خانه شما کسی پیدا شود که پاسخ این جنایت را بدهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز