خبرگزاری کار ایران

محسنی‌بند‌پی در گفت‌وگو با ایلنا:

واکسن کرونا در صورت مثبت بودن نتایج ۵ ماه دیگر مورد بهره برداری قرار می‌گیرد/ درآمدها در بودجه سال ۱۴۰۰ ناپایدار است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۳۹۴

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: واکسن کرونا ایرانی تازه وارد فاز انسانی شده است و تا به دست آوردن نتایج مثبت که به گفته کارشناسان ۵ ماه طول می‌کشد باید منتظر بمانیم.

محمد علی محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره رونمایی از واکسن کرونا ایرانی گفت: واکسن کرونا ایرانی تازه وارد فاز انسانی  شده است و باید صبر کنیم تا مطالعاتش به پایان برسد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر تست انسانی واکسن به نتایج مثبت برسد بعد از آن باید بررسی کنیم که چه جمعیتی در اولویت هستند و چه کسانی باید اول این واکسن را تزریق کنند.

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا اتمام آزمایشات بالینی بر روی نمونه‌های واکسن ایرانی طبق گزارش که کارشناسان امر به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ارائه دادند حداقل ۵ ماه فاصله است که باید منتظر باشیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه ارزیابی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای از بودجه سال ۱۴۰۰ در بخش بهداشت و درمان چیست، گفت: در خصوص بودجه بهداشت و درمان در سال آینده باید بیان کرد که بودجه در این بخش‌ها  نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته اما نگرانی عمده ما در کلیات  و جزئیاتش  این است که  آن را بر مبنای درآمدهایی بسته شده که تحقق ‌شان زیر سوال است.

محسنی بندپی ادامه داد: ریاست مجلس هم  قبل از آغاز رسمی مجلس روز گذشته در صحن غیر علنی گزارش مفصلی دادند و گفتند درآمدها  قطعی نیست ناپایدار است.

 وی ادامه داد: به طور مثال هنگامی که ما درباره بودجه یک خانواده یا یک کشور صحبت می‌کنیم مجموعه درآمد هایش را می‌بینیم و اگر درآمد‌ها مرتب در نوسان باشد و از ابتدا بدانیم این درآمدها قطعی نیست و تحقق‌اش ممکن است کامل نباشد یا غیرممکن شود قطعاً در مقایسه با هزینه های قطعی که داریم همیشه بدهکار خواهیم ماند.

نماینده مردم نوشهر یاد آور شد:  البته این عدم تطابق بین هزینه‌ها و درآمدها از چندین سال پیش رشد کرده است و به سمت سال ۱۴۰۰ آمده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ درآمدهای ما نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است منتها این درآمدها، درآمدهای ناپایدار بوده که ممکن است تحقق پیدا نکند و عدم تحقق این درآمدها در مقابل هزینه های قطعی که در لایحه بودجه ۱۴۰۰ گنجانده است، قطعاً به چشم مردم خواهد آمد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز