خبرگزاری کار ایران

در جریان بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری؛

نمایندگان با استعفای روسای قوای مقننه و قضائیه پیش از انتخابات، مخالفت کردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۹۷۰

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با استعفای ۶ ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری از سوی روسای قوای مقننه و قضائیه در صورت تمایل به نامزدی، مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز ( ۲ دیماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان رسیدگی به طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، نمایندگان مجلس با پیشنهاد روح‌الله ایزدخواه نماینده تهران درخصوص الزام استعفای روسای قوای مقننه و قضائیه در صورت تمایل به کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری در فاصله ۶ ماه پیش از انتخابات مخالفت کردند.

ایزدخواه در زمان مطرح کردن این پیشنهاد طی سخنانی گفت: روسای قوه مقننه و قضائیه پیش از انتخابات ریاست جمهوری صاحب تریبون هستند و می‌توانند از این تریبون و رسانه استفاده حداکثری را انجام دهند و این امر ممکن است سبب ایجاد تبعیض شود. همچنین اگر روسای دو قوه در انتخابات مغلوب شوند، جایگاه آنها تضعیف می‌شود. از سوی دیگر در فضای جامعه نیز ممکن است گفته شود رییس قوه از جایگاه خود سوء‌استفاده کرده است.

در ادامه علیرضا ورناصری قندعلی نماینده مردم مسجد سلیمان در موافقت با این پیشنهاد گفت: بایداز گذشته عبرت گرفته شود. جایگاه قوه مقننه و قضائیه در کشور کمتر از رییس جمهور نیست و بهتر است نمایندگان به این پیشنهاد رای مثبت دهند.

همچنین صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مخالفت با این پیشنهاد گفت: شورای نگهبان در مورد صلاحیت‌ها به همه این مسائل رسیدگی می‌کند و ما نمی‌توانیم پیش‌داوری کنیم که ممکن است رییس قوه از تریبون به سود خود استفاده کند. از طرفی تجارب رئیس قوه برای او حسن است. همچنین  در صورتی که این موضوع محقق شود، در این ۶ ماه چه فردی باید به کار این دوقوه رسیدگی کند.

در پایان پس از مطرح شدن سخنان موفق و مخالف این پیشنهاد و همچنین ارائه نظر کمیسیون، این پیشنهاد به رای نمایندگان گذاشته شد که با ۱۶۰ رای مخالف، ۵۶ رای موافق و ۵ رای ممتنع به تصویب نرسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز