خبرگزاری کار ایران

مالکی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

نمایندگان مجلس با شفاف‌سازی، از تفسیرهای سلیقه‌ای جلوگیری کنند/ مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان حقوق با نادیده گرفتن اصول و بنیان‌های شناخته شده حقوقی حل نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۱۵۹

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: انتظار ما از نمایندگان مجلس این است که با شفاف‌سازی و تأکید بر عدم شمول کانون‌های اقتصادی حرفه‌ای و تخصصی به کانون‌های وکلای غیراقتصادی از تفسیرهای سلیقه‌ای در خصوص قانون مصوب ‌مجلس جلوگیری کنند.

جلیل مالکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اظهارات اخیر سخنگوی شورای نگهبان درباره طرح اصلاح مواد ۱و۷ قانون اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ اظهار کرد: بارها و موکداً اعلام کرده‌ایم که کانون‌های وکلای دادگستری با توجه به ماهیت غیراقتصادی خود نمی‌توانند مشمول قانون اقتصادی اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی قرار گیرند و کانون‌های حرفه‌ای و تخصصی زیر مجموعه ماده ۲۹ قانون برنامه ششم کشور منصرف از کانون وکلای دادگستری به عنوان یک موسسه مستقل غیراقتصادی که احکام و قواعد آن به موجب قانون خاص مشخص شده است می‌باشد.

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز افزود: صحبت ما با شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی پیرامون رفع ابهام از کانون‌های حرفه‌ای و جلوگیری از تفاسیر احتمالی در آینده است که حسب نظریه اخیر شورای نگهبان این مهم به مجلس شورای اسلامی واگذار شده است.

وی بیان کرد: انتظار ما از نمایندگان مجلس این است که با شفاف‌سازی و تأکید بر عدم تسری ضوابط کانون‌های اقتصادی حرفه‌ای و تخصصی به کانون‌های وکلای غیراقتصادی از تفسیرهای سلیقه‌ای در خصوص قانون مصوب ‌مجلس جلوگیری کنند.

مالکی ادامه داد: مشکل اشتغال فارغ‌التحصیلان حقوق با نادیده گرفتن اصول و بنیان‌های شناخته شده حقوقی و تغییر ماهیت آنها حل نمی‌شود بلکه باید برای حل این معضل ابتدا نظام پذیرش دانشجو متناسب با نیاز کشور را حل کرد و سپس زمینه اشتغال را با الزامی شدن وکالت دادگستری و اعاده ظرفیت‌های کاری جداشده از نهاد وکالت بوجود آورد.

به گزارش ایلنا، روز شنبه عباسعلی کدخدایی در خصوص طرح اصلاح مواد ۷ و ۱ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، گفت: این طرح تنها یک ایراد شکلی دارد و  مغایر با قانون اساسی و شرع مقدس شناخته نشده است و اگر وکلا اعتراضی به مصوبه دارند، می‌توانند از طریق مجلس پیگیری کنند.

انتهای پیام/
آناهیتا یاوری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز