خبرگزاری کار ایران

اختیاری در آیین افتتاح شعبه زرتشتیان شورای حل اختلاف:

درخواست تشکیل شورای حل اختلاف زرتشتیان را یک دهه قبل مطرح کرده بودیم/ اجازه نمی‌دهیم هیچ احدی با شعر، عمل و کلام گوشه چشمی به ایران داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۱۴۶

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی گفت: حدود یک دهه است که ما درخواست تشکیل شورای حل اختلاف زرتشتیان را دادیم و خوشبختانه بعد از یک دهه قوه قضائیه به این نتیجه رسید که این درخواست، درخواست درستی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسفندیار اختیاری گفت: حدود یک دهه است که ما درخواست تشکیل شورای حل اختلاف زرتشتیان را دادیم. هدف شورای حل اختلاف، حل اختلاف است و نه اضافه کردن پرونده‌‌های قضایی. که خوشبختانه بعد از یک دهه قوه قضائیه به این نتیجه رسید که این درخواست، درخواست درستی است.

وی افزود: ما ایرانیان یاد گرفته‌ایم که به تفاوت‌های یکدیگر احترام بگذاریم و به شباهت‌ها افتخار کنیم، اجازه نمی‌دهیم هیچ احدی با شعر، عمل و کلام گوشه چشمی به ایران داشته باشد.

اختیاری بیان کرد: مهمترین وظیفه شورای حل اختلاف بررسی احوال شخصی است؛ خوشبختانه در تبصره ماده ۴ قانون حمایت از خانواده این اختیار را به شورای حل اختلاف داده‌اند.

این نماینده مجلس گفت: متأسفانه در ادیان الهی هر شخصی با فردی غیر هم دین خود ازدواج کند به قانونی دیگر ارجاع داده می‌شود و  درحالی که مبنا، شورای حل اختلاف است و برخی دادگاه‌ها به قانون دیگری که توجهی به شوراهای حل اختلاف ندارد متوسل می‌شوند. 

نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی افزود: بر همین مبنا مسئله ارث باید در بستر قانون شورای حل اختلاف رسیدگی شود و قرار است رئیس قوه قضائیه در این راستا بخشنامه‌ای صادر کنند. 

غلامرضا مهدوی،‌ رئیس شورای حل اختلاف استان تهران نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: پس از درخواست زرتشتیان برای افتتاح مرکز شورای حل اختلاف، ما این موضوع را با کمال میل پذیرفتیم و امیدواریم هرگونه اختلاف زرتشتیان به صورت درون سازمانی در این شعبه برطرف شود.

رئیس شورای حل اختلاف تهران ادامه داد: از همین جا اعلام می‌کنم که اگر سایر ادیان در استان تهران همچون کلیمیان و مسیحیان چنین درخواستی داشته باشند، ما درخواست آنها را اجابت می‌کنیم به این دلیل که ما هم وطن هستیم و باید از اتحاد برخوردار باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز