خبرگزاری کار ایران

فرهنگی در نطق میان‌دستور:

ایران، ترکیه و آذربایجان کشورهای مهمی هستند و دشمن به دنبال تفرقه افکنی میان کشورهای اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۹۶۵۳

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: دشمن نه تنها بین ملت ایران بلکه میان کشورهای همسایه به ویژه اسلامی دنبال تفرقه افکنی است؛ بنابراین ما و همسایگان نباید اجازه دهیم اهداف آنها از این قبیل اتفاقات حاصل شود و به نتیجه برسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز ( یک شنبه ۲۳ آذر) مجلس شورای اسلامی، محمدحسین فرهنگی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در نطق میان دستور خود ضمن قرائت شعر از حضرت حافظ، گفت: حافظ اهل شیراز است و در مورد آذربایجان و ارس این دو شعر را گفته است«ای صبا گر بگذری بر ساحل رود ارس/بوسه زن بر خاک آن وادی و مشکین کن نفس/ طوطیان در شکرستان کامروانی می‌کنند/و از تحسر دست بر سر می‌زند مسکین مگس» در واقع این اشعار زبان حال آذربایجان است، کسانی که در آذربایجان جدا شده از ایران عزیز زندگی می‌کنند و همه‌ی ما از اظهارات اردوغان و کسانی که امروز در پشت تریبون مجلس عبارات بسیار عجیبی را بر زبان راندند تعجب کردیم.

وی افزود: آذربایجان را شما می شناسید و از مسائل و تاریخچه‌اش اطلاعات کافی دارید، شاید هیچ منطقه‌ای از کشور به اندازه آذربایجان در تمامیت ارضی ایران اسلامی تلاش و سرمایه‌گذاری نکرده و هزینه نداده است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار داشت: در تحولات مشروطه، ملی شدن نفت، پیروزی انقلاب اسلامی و در روزهای اخیر که چنین بحث ها و مسائلی مطرح بود شاهد نقش آفرینی آذربایجانی ها بودید؛ بنده در ستاد لشکر عاشورا بودم و در یک روز هم شهر دزفول و هم اردوگاه لشکر بمباران شد و وقتی برای پیگیری مسائل مجروحان و شهدا رفته بودیم مشاهده کردیم که مردم دزفول مشکلات و مسائل مربوط به مجروحان، جانبازان و شهدای خودشان را رها کردند و به فکر آذربایجانی‌هایی بودند که آن روزها خونشان بر خاک پاک خوزستان ریخت و آذربایجان غیر از خط‌شکنی‌ها و تاثیرگذاری‌های حساس در میادین مختلف دفاع مقدس همواره در صف مقدم دفاع از کشور و تمامیت ارضی بوده است.

وی یادآور شد: آقای اردوغان سخنانی را نسنجیده بر زبان رانده بود و نمایندگان آذربایجان اولین کسانی بودند که موضع گرفتند و بنده هم منتظر بودم که از تریبون مجلس عرایض خود را بیان کنم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم افزود: همچنین نمایندگان ولی فقیه در شمال غرب کشور بیانیه ای بسیار روشنگر، تحلیلی و موثر را صادر کردند به گونه‌ای که آقای اردوغان در عقب نشینی سریع از زبان وزیر خارجه اش گفت که ما چنین چیزی را نگفتیم و اشتباهی رخ داده است؛ حالا اینکه چرا سفیر ما را برای اشتباه خودشان احضار کردند وزیر امور خارجه اش باید توضیح دهد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس یازدهم با یادآوری اینکه دشمن اصلی ما دنبال تفرقه‌افکنی است، گفت: دشمن نه تنها بین ملت ایران بلکه میان کشورهای همسایه به ویژه اسلامی دنبال تفرقه افکنی است بنابراین ما و همسایگان نباید اجازه دهیم اهداف آنها از این قبیل اتفاقات حاصل شود و به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: باید به دنبال وحدت باشیم؛ کشورهای ایران اسلامی، ترکیه و آذربایجان کشورهای حساسی در منطقه و ایران و ترکیه دو همسایه مسلمان بسیار مقتدر در منطقه هستندو هر جا همراهی داشتند توطئه‌های دشمنان به طور مطلق به نتیجه نرسید و شکست خورده و برخی دیگر هم در نتیجه ناهماهنگی‌ها آسیب دیده است بنابراین همگان را با پذیرش اشتباهات، ایراداتی و اشکلاتی که وجود داشته است دعوت به وحدت می‌کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز