خبرگزاری کار ایران

حیدری در گفت‌وگو با ایلنا:

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، ترور دانشمند هسته‌ای را پیگیری می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۰۴۶

یک عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ترور دکتر محسن فخری زاده دانشمند هسته ای کشورمان در این کمیسیون پیگیری خواهد شد و تا یک نتیجه و اقدام موثر هم دست از پیگیری برنمی‌داریم.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان گفت: شهید دکتر محسن فخری زاده  که یکی از شخصیت های مهم و دانشمند هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بود امروز ساعت دو و نیم بعد از ظهر در  خروجی تهران به سمت آبسرد دماوند مورد سوء قصد قرار گرفت و به درجه شهادت نائل شد.

نائیب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مجلس با بیان این‌که دکتر فخری‌زاده پس از برداشتن جراحت‌های سنگین در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد، ادامه داد: در محل ترور یک خودرو حامل سوخت منفجر می‌شود و  یک ماشین دیگر همزمان به سمت ایشان تیراندازی می‌کند که  این امر سبب جراحات سنگین بر روی ایشان شد.

وی با اشاره به این‌که ترور دانشمندان هسته‌ای ما توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری گروهک منافقین  صورت می‌گیرد، اظهار داشت: اقدام به ترور دانشمندان هسته‌ای توسط جریان  صهیونیستی مسبوق به سابقه است.

حیدری یادآور شد: نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در یکی از سخنرانی‌هایش نام ایشان را بر زبان جاری می کند، لذا به تحلیل بنده این کار توسط رژیم صهیونیستی و منافقین صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: البته ما باید منتظر اظهارنظر نهادهای حکومتی و دستگاه‌های اطلاعاتی باشیم اما سابقه نشان می‌دهد این دو جریان (رژیم صهیونیستی و منافقین) دست به اقدام خصمانه ترور دانشمندان ما می‌زنند.

نائیب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: واقعیت این است که دستگاه دیپلماسی ما باید اقدامات جدی و مستمر و بازدارنده در این زمینه انجام دهد چرا که در چندین سال گذشته از این سوء قصدها به جان دانشمندان ما مانند این عزیز که شهادتش را تسلیت می‌گوییم وجود داشته است.

حیدری عنوان کرد: شهید فخری زاده  در خدمت نظام جمهوری اسلامی ایران بود، زحمت بسیار کشیدند و  موثر بودند. بدانید شخصی که مورد کینه رژیم صهیونیستی باشد قطعاً انسان موثری در کشور است.

وی افزود: هنگامی که یک جریان تروریستی بر روی ایشان حساسیت دارند نشان از تلاش و اثرگذاری این دانشمند برای جمهوری اسلامی ایران دارد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دستگاه دیپلماسی و دولت ما به گونهای اقدام کنند که به هیچ وجه این موضوعات در کشور تکرار نشود. قرار نیست یک رژیمی که هنوز مشروعیت بین‌المللی ندارد بخواهد اینگونه اقدامات را در کشور ما انجام دهد ما باید از ظرفیت های بین المللی استفاده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر جامعه بین الملل مخالف تروریسم است مشتاق ترور کیست؟ قربانی تروریسم کیست؟ مصداق بارز تروریسم رژیم‌صهیونیستی و آمریکا هستند و قربانیان ترور  هم جمهوری اسلامی ایران است که در طول انقلاب تا به امروز ارزشمندترین فرزندان این کشور در حوزه‌های علمی، سیاسی و مدیریتی قربانی آن شده‌اند.

نائیب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته باید بگویم صدها مورد  توسط وزارت اطلاعات تا امروز خنثی و در نطفه خفه شده است، این دشمنان کور دل در صدها مورد اقدام به ترور می‌کنند و یکی موفق می‌شود، ما نباید زحمات نهادهای اطلاعاتی و امنیتی را فراموش کنیم. ضمن تشکر از نهادهای اطلاعاتی که تا به حال موفق عمل کردند اما انتظار ما از دستگاه‌های دیپلماسی این است که به صورت مستمر و موثر از ظرفیت های بین المللی استفاده کند که چهره منحوس این رژیم در حوزه تروریسم را به جامعه جهانی معرفی کند تا یک اجماع جهانی علیه این رژیم صورت گیرد .

وی در پایان گفت: کمیسیون امنیت ملی حتماً ظرف هفته آینده به این موضوع ورود و از دستگاه‌های مربوطه دعوت می‌کند و تا یک نتیجه و اقدام موثر هم دست از پیگیری برنمی‌دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز