خبرگزاری کار ایران

عارف در جمع‌ اصلاح‌طلبان کاشان:

بدنبال حذف غیر اصولی رقیب خود نیستیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۶۲۴

مجلس آینده نیز مطمئنا باید از نظرات بزرگان اصلاحات استفاده شود / قوه قضائیه باید مسأله دادن پول به نمایندگان مجلس را بررسی و اطلاع رسانی کند / در انتخابات آینده باید از هر نوع تکروی، سهم‌خواهی و گروه گرایی پرهیز شود.

رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه به برخوردهای انحصارطلبانه رقیب اصلاحات انتقادات جدی داریم، گفت: به دنبال حذف غیر اصولی رقیب خود نیستیم.

به گزارش ایلنا، محمد رضا عارف در جمع‌اصلاح طلبان کاشان راهبرد اصلی اصلاح طلبان در انتخابات آینده مجلس را مشارکت حداکثری مردم و کسب اکثریت کرسی های مجلس اعلام کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه اکثر تحریم‌ها در زمان دولت آقای احمدی نژاد صورت گرفت، ‌اظهارکرد: همه قطعنامه ها در زمان ایشان صادر شد البته در این جلسه چون بنا نیست به صورت یکطرفه قضاوت کنیم از ورود بیشتر به اینگونه مسائل پرهیز می کنم. این مسائل باید در مجامع دانشگاهی و با حضور دو طرف بحثشود.

وی با تاکید براینکه همه دست اندرکاران انتخابات باید با توجه به فرمایشات رهبری مبنی بر حق الناس دانستن رأی مردم در چهارچوب قانون عمل کنند، ادامه داد: یکی از راهبردهای اصلاح طلبان در کنار عقلانیت و اخلاق استفاده از خرد جمعی است. مجلس آینده نیز مطمئنا باید از نظرات بزرگان اصلاحات استفاده شود.

رییس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به سوالی در خصوص ائتلاف با جریان ملی و مذهبی در انتخابات مجلس آینده اظهار کرد: رویکرد تفکر اصلاحات روشن است رعایت خطوط قرمز، ارزش‌های انقلاب اسلامی و عمل در چهارچوب قانون اساسی. در چهارچوب این موارد زمینه همکاری و مشارکت با جریانات ممختلف وجود دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تیم مذاکره کننده هسته‌ای را یکی از بهترین تیم‌های مذاکره کننده دانست که مورد حمایت رهبر معظم انقلاب و مردم قرار دارد و افزود: آقای ظریف که در رأس این تیم است فردی خبره و کار بلد است و انشاء الله مذاکرات در یک مرحله و برداشتن تحریم‌ها پیش می رود.

عارف با بیان اینکه نسبت به برخوردهای انحصارطلبانه رقیب اصلاحات انتقادات جدی داریم، ابراز کرد: تفکر اصلاح طلبی میانه‌ای با انحصار طلبی ندارد و به دنبال حذف غیر اصولی رقیب خود نیستیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دولت آقای روحانی وارثشرایط خاصی در کشور بوده است و نباید انتظار داشت که یک شبه مشکلات حل شود، ادامه داد: انشاء الله رئیس جمهور به تمام تعهداتش وفادار است و به آن جامه عمل می پوشاند.

وی در خصوص پرداخت پول از سوی محمدرضا رحیمی به کاندیداهای انتخابات مجلس هشتم گفت: قوه قضائیه باید مسأله دادن پول به نمایندگان مجلس را بررسی و اطلاع رسانی کند. من در جایگاهی نیستم که در این خصوص قضاوتی داشته باشم.

رییس بنیاد امید ایرانیان تاکید کرد: باید مجلسی در شأن ملت ایران و با حضور متخصصین، جوانان و زنان تشکیل شود. در انتخابات آینده باید از هر نوع تکروی، سهم‌خواهی و گروه گرایی پرهیز شود و باید به دنبال اجماع کامل در داخل جبهه اصلاحات بود.

وی ادامه داد: دولت اگر بخواهد برنامه‌های خود را عملیاتی کند باید احساس کند که مجلسی توانا، متخصص و همراه با خود دارد. البته مجلس همراه نافی انجام وظایف اصلی مجلس که همان نظارت بر عملکرد دولت است، نیست. ولی نظارت، مانع تراشی در برابر فعالیت دولت متعاقب است.

معاون اول دولت اصلاحات تاکید کرد: اصلاح طلبی حافظ منافع ملی است و معتقد است که منافع ملی باید مبنای همه تصمیمات و جهت گیری‌ها باشد و بر منافع جناحی و گروهی ترجیح داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار تاسف از ممنوع التصویر شدن رییس دولت اصلاحات گفت: ایشان ۸ سال رئیس جمهور این کشور بودند و دولت اصلاحات خدمات ارزنده‌ای به کشور داشت. ایشان چهره‌ای خدوم و فرهنگی است و انشاء الله این موضوع اگر سوء تفاهمی بوده، رفع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز