خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

غریبه‌دانستن نیروهای اصیل انقلاب، ابهام آیندگان را به همراه خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۵۸۳

امام همواره نسبت به حضور همه آحاد ملت و گروه‌های سیاسی حساسیت داشتند و تأکید داشتند تکیه بر وحدت کلمه رمز پیروزی است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت کشور دولت اصلاحات همزمان با فرارسیدن ایام دهه فجر، با تأکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های اصلی پیروزی انقلاب اسلامی حضور همه آحاد ملت و گروه‌های سیاسی در مبارزات علیه رژیم ستم شاهی، بود، گفت: امام همواره نسبت به این ویژگی بارز حساسیت داشتند و تأکید داشتند که تکیه بر وحدت کلمه رمز پیروزی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود میرلوحی، با اشاره بر لزوم پرهیز از انحصارطلبی در جریان انقلاب اسلامی توسط گروه‌های سیاسی، افزود: آنچه در شرایط کنونی می تواند مانند سهم مهلکی برای کشور عمل کند، ایجاد انحصار در مورد انقلابی است که همه اقشار اجتماعی از کشاورز وروستایی گرفته تا حوزوی و روحانی در آن حضور داشته اند و باید در مقابل چنین آسیبی هوشیار بود.

وی با انتقاد از برخی بی اخلاقی‌های سیاسی که در هشت سال گذشته رواج یافته است، تصریح کرد: از دیگر سو عده‌ای که در زمان آمدن امام به ایران و اوج گیری مبارزات مردمی، با طرح مباحثی نظیر اینکه چه کسی می خواهد جواب خون‌های ریخته شده را بدهد، سعی در کمرنگ کردن مبارزات مردمی علیه رژیم ستم شاهی را داشتند امروز در صدد هستند نیرو‌های اصیل انقلاب را از صحنه دور کنند.

میر لوحی، یادآور شد: در پیروزی انقلاب اسلامی، افراد و شخصیت‌هایی مبارزی بودند که با حضور در کنار امام ره از سال۴۲، در قربت، تبعید، شکنجه‌ها و تحمل محدودیت‌ها با امام همراه بودند و پس از آن نیز در عرصه جنگ حضور یافتند واکنون نباید زحمات آن ها فراموش شود.

این مقام مسئول در دولت هشتم، تصریح کرد: اگر امروز قرار باشد برخی نیرو‌های اصیل انقلاب نظیر آیت‌ الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله صانعی، آیت الله موسوی اردبیلی و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد خاتمی و… در عرصه کنونی کشورحضور فعال نداشته باشند و آنها را غریبه به حساب آوریم، در میان آیندگان سوالات جدی در مورد یاران امام راحل پیش خواهد آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز