خبرگزاری کار ایران

جلیلی در مراسم رونمایی از سند نقض حقوق بشر در انگلستان:

فشار بر ایران به دلیل دفاعش از حقوق انسان‌هاست

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۰۸۸

غرب در تلاش است ثابت کند «فعال ما یشاء» است اما در مقابل٬ تمدنی پیدا شده که در برابر این موضوع می‌‌ایستد و نمی‌‌گذارد فضایی از رعب و وحشت شکل دهد و نشان می‌دهد که او رفتنی است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی جلیلی با اشاره به حادثه کشتار بیش از یک میلیون نفر در آفریقا در کمتر از ۲۰ سال پیش گفت: در یک کشور کوچک آفریقایی در کمتر از سه ماه یک میلیون انسان کشته می‌شوند و نخست‌وزیر وقت بریتانیا می‌گوید حالا این کار صورت گرفت اگر یک بار دیگر انجام شد باید کاری کنیم که ادامه نیابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعید جلیلی در مراسم رونمایی از اولین سند نقض حقوق بشر در انگلستان گفت: اگر می‌خواهیم درباره حقوق بشر صحبت کنیم٬ باید از حق و حقیقت ابتدا صحبت کنیم.

وی گفت: اگر تعریف روشنی از حق نداشته باشیم به طور کلی نمی‌توانیم از حقوق و به خصوص حقوق انسان‌ها تعریف و صحبتی داشته باشیم.

جلیلی بیان کرد: آن چیزی که می‌شود با ‌آن حقانیت انسان و آزادی انسان‌ها را جهت داد و شناخت٬ حقیقت است. ما اگر تعریفی از حقیقت نداشته باشیم٬ نمی‌توانیم از بسیاری مفاهیم مانند عدالت نیز تعریفی داشته باشیم. حقیقت است که می‌تواند ما را به مفاهیم دیگر رهنمون و معنی آن‌ها را مشخص سازد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی تصریح کرد: بسیاری از کسانی که اندیشه آنها انکار حقوق انسان‌هاست نگاهشان این است که حقیقتی وجود ندارد٬ یعنی در این مسیر٬ آنها چاره‌ای جز انکار حقیقت ندارند٬ زیرا اول باید حقیقت انکار شود تا بتوان حق و حقوق انسان‌ها را انکار کرد.

وی با بیان اینکه انکار حقیقت کار آسانی نیست٬ گفت: اما خیلی از کسانی که حق و حقوق انسان‌ها را انکار می‌‌کنند٬ لزوما باید حقیقت را انکار کنند یا تعریفی داشته باشند که حقیقت در آن ثابت نباشد.

جلیلی بیان کرد: این رویکردی است که آن‌ها توانسته‌اند بر مبنای آن رفتار خودشان را در طول ۵ قرن گذشته شکل دهند و حفظ کنند.

وی با اشاره به مساله استکبار در جهان نیز گفت: لازمه تحقق استکبار نیز همانطور که گفتم انکار حق و حقیقت است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: چگونه است کسی که تعریفی از حقیقت ندارد٬ امروز مدعی دفاع از حقوق بشر است. آن‌ها بر این اساس در طول ۵ قرن گذشته تمدنی را شکل دادند که مبنای اصلی آن نفی حقیقت است.

جلیلی گفت: در مقابل این تمدن اندیشه اسلامی قرار دارد که حقیقت را جامع و دست‌یافتنی و تعالی‌بخش می‌داند که در غرب مبنای حقیقت را خود انسان می‌دانند بر همین اساس است که انکار حقیقت و حقوق شکل گرفته است. هر کسی بر اساس احوال خودش آن را تعریف می‌کند.

وی با اشاره به مفهوم آزادی در غرب گفت: در همین انگلستان شخصی که آن را پدر آزادی می‌نامند٬ افتخارش آن است که یکی از سهامداران عمده‌های شرکت‌های برده‌داری بوده است. این موضوع بر اساس‌‌ همان نفی حقیقت شکل می‌گیرد که دولت فقط نقش آن حفظ مالکیت ملاکان است.

جلیلی اشاره کرد: در این حکومت از مالکان در برابر بی‌چیزان حمایت می‌کند و باید در وضع بردگی قرار بگیرند حقی ندارند مگر آنکه بر اساس نیاز توسط مالکان به آن‌ها داده شود. این صحبت‌ها صحبت‌های لیبرالیسم و آزادی است.

نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی گفت: بر این اساس است که تمدنی شکل گرفته و استعمار و چپاول ملت‌ها را در دستور کار خودش داشته است.

وی با اشاره به تاریخچه استعماری انگلستان در ایران گفت: این موضوع را در قرارداد ۱۹۰۷و ۱۹۱۹ و ملی شدن صنعت نفت می‌بینیم و کسانی امروز ادعای حقوق بشر را داشته‌اند چگونه حقوق یک ملت را نقض کرده‌اند زیرا امروز منطق اساسی آن‌ها نه حقیقت نه مردم‌سالاری و… که خودشان شعارش را می‌دهند بلکه مبنای آن قدرت است. قدرتی که به آن‌ها اجازه می‌دهد در هر کجایی که به ظن خودشان منافعشان به خطر می‌افتد وارد شوند که در سند امنیت ملی آن‌ها در سال ۲۰۰۸ به صراحت این موضوع را مورد تاکید قرار دادند.

وی افزود: در سال ۲۰۱۵ نیز آن‌ها این نگاه را دارند که ما متفاوت هستیم و باید امتیازاتی داشته باشیم که دیگران نداشته باشند، این است که بررسی روند رفتاری آن‌ها منطق استکباری را نشان می‌دهد که البته آن را تئوریزه کردند.

جلیلی با اشاره به حادثه کشتار بیش از یک میلیون نفر در آفریقا در کمتر از ۲۰ سال پیش گفت: در یک کشور کوچک آفریقایی در کمتر از سه ماه یک میلیون انسان کشته می‌شوند و نخست‌وزیر وقت بریتانیا می‌گوید حالا این کار صورت گرفت اگر یک بار دیگر انجام شد باید کاری کنیم که ادامه نیابد، اگر می‌گویند پدر آزادی هستند چرا یک میلیون انسان کشته شده و می‌گویند کاری است که صورت گرفته است؟

نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت ملی گفت: نماینده وقت انگلستان در سازمان ملل در‌‌ همان زمان می‌گوید‌‌ همان چند تا نیروی پاسدار صلح هم نباشند و فقط تمام سعیشان این بود که نسل‌کشی تلقی نشود. اگر صحبت از حقوق انسان است چه فرقی بین کشته‌شدگان ۱۱ سپتامبر با کشته شدگان دیگر وجود دارد که برای ۱۱ سپتامبر حملات نظامی صورت می‌گیرد.

جلیلی اضافه کرد: در افغانستان با توجه به آمارهای خودشان از زمان سقوط طالبان در همین مناطق که تحت نظارت دولت انگلیس است کشت مواد مخدر ۴ برابر می‌شود یعنی ۲ میلیون به ۸ میلیون افزایش می‌یابد و کسی نیست ادعای حقوق بشر کند و همین افراد خودشان بیان می‌کنند اگر ما بخواهیم در یک نظام لیبرال دموکراسی کار کنیم آن نظام رژیم صهیونیست است که هزاران کودک را می‌کشد و کسی نباید اعتراض کند حتی باید حمایت کنند.

وی بیان داشت: این تمدنی است که ۵ قرن بر مبنای انکار حقیقت شکل گرفته و مدعی حقوق بشر هم می‌شوند، در همین منطقه خودمان هر رژیمی فاصله بیشتری با دموکراسی حتی مطابق با تعاریف آن‌ها داشته باشد متحد آن‌ها می‌شود حتی بیان می‌کنند منافع ما به خطر افتاده و باید نیرو بفرستیم یعنی در ساز و کار خودشان هم بر مبنای حقیقت و عدالت رعایت نمی‌کنند.

وی افزود: بر همین مبنا حوادثساختگی ایجاد می‌کنند که منافعی را برای خود رقم بزنند و حادثه مشکوکی ایجاد می‌شود که ۱۰ نفر کشته می‌شوند و تمام جهان باید بسیج شوند ولی اگر هزاران زن و بچه کشته شوند٬ سکوت می‌کنند.

جلیلی گفت: این مسائل در همین جهان مدعی تمدن لیبرال دموکراسی رخ می‌دهد نه اینکه بگوییم در ۵ قرن پیش این مسائل بوده است.

وی افزود: رئیس حزب کارگر وقت انگلیس به صراحت بیان می‌کند که دموکراسی یعنی حاکمیت نیابتی اشراف و این مسائل در اسناد خودشان وجود دارد، چرا امروز این تمدن که به خیال خودش در ۵ قرن بدون رقیب پیش رفته و به ظاهر هم با این رفتار‌ها به نظر خودشان موفق بوده‌اند امروز این چنین علیه اندیشه اسلام بسیج شده‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سوال که چرا غرب همه توان خود را برای جلوگیری از رشد انقلاب اسلامی گذاشته است گفت: به این دلیل که تمدن انقلاب اسلامی در حال اثبات این مطلب است که ادعای حقوق‌بشری غرب و نیز مبارزه او با تروریسم دروغ است و خودشان با تروریست‌ها همدستند.

جلیلی تصریح کرد: غرب با برخورداری از هزاران کلاهک هسته‌ای مدعی می‌شوند که چند سانتریفیوژ ایران که زیر نظر آژانس کار می‌کند امنیت جهانی را تهدید می‌کند زیرا می‌بینند که تمدن جدیدی در حال رشد و تکثیر است و از جانب آن احساس نگرانی می‌کنند و اگر غرب تمام تلاش خود را به کار گرفته است که با ترساندن اهداف خود را جلو ببرد تمدن انقلاب اسلامی از او نمی‌ترسد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: غرب قرن‌ها و به خصوص در دوران قاجار و پهلوی در کشور ما مطامع خود را دنبال می‌کرد اما امروز ملت ایران در برابر او ایستاده‌ است و از حقوق خود دفاع می‌کند؛ هم‌پالکی‌های غرب می‌گوید شاه باید بماند اما ملت می‌ایستد و پیروز می‌شود همانطور که در هسته‌ای هم ایستاده و موفق خواهد شد.

وی با تاکید براینکه با این رویکرد نه تنها خرمشهر بلکه جنوب لبنان هم آزاد می‌شود٬ افزود: تمدن انقلاب اسلامی شجره طیبه‌ای است که در عرض ۳۵ سال مسیری را که غرب در ۵ قرن طی کرد می‌پیماید.

جلیلی گفت: غرب در تلاش است که ثابت کند «فعال ما یشاء» است اما در مقابل امروز تمدنی پیدا شده است که در برابر این موضوع می‌‌ایستد و نمی‌‌گذارد فضایی از رعب و وحشت شکل دهد و نشان می‌دهد که او رفتنی است.

وی اذعان داشت: از همین روست که غرب دست به انکار حقیقت می‌زند زیرا در غیر این صورت مردم خواهند فهمید چه کسی به حقوق آن‌ها تجاوز می‌کند لذا این همه هجمه و فشار بر تمدن انقلاب اسلامی فقط به واسطه دفاع او از حق هسته‌ای‌اش نیست بلکه دفاع از حقوق همه انسان‌ها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز