خبرگزاری کار ایران

رئیس هیأت عمومی دیوان‌عالی کشور:

توهین به رهبران ادیان آسمانی از هر طریق٬ محکوم است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۲۵۸

آیا درست است در یک کشور اروپایی مثل فرانسه٬ نشریه‌ای معلوم‌الحال و دشمن بشریت، دین آسمانی این خیل عظیم مسلمانان را مورد تمسخر قرار دهد؟

جلسه هیأت عمومی وحدت رویه کیفری دیوان عالی کشور صبح روز سه شنبه(۳۰ دی ماه) با حضور رئیس دیوان عالی کشور و با حضور قضات عالی‌رتبه دیوان عالی کشور برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حسین کریمی٬ رئیس دیوان عالی کشور٬ با توجه به اتفاقات اخیر در خصوص اهانت به ساحت مقدس حضرت پیامبر اکرم(ص) از سوی نشریه فاسد فرانسوی با قرائت حدیثقدسی بیان داشت: خداوند متعال می‌فرماید: یا مُحَمَّدُ اِنّی خَلَقْتُکَ و لَم تَکُ شیئاً، وَ نَفَخْتُ فیک مِن رُوحی کَرامَتاً، مِنّی اَکْرَمتُ بِ‌ها حینَ اَوْجَبْتُ لک الطاعهَ علی خَلْقی جَمیعاً، فَمن اَطاعَکَ فقد اطاعَنی، و مَن عَصاک فقد عَصانی، وَ اَوْجَبتُ ذلک فی عَلِیًّ و نسله مَن اختَصَصتُ منهم لِنَفْسی.

وی با تفسیر معنی این حدیثقدسی خاطرنشان ساخت: خداوند خطاب به حضرت محمد(ص) می‌فرماید: ‌ ای محمد من شما را وقتی خلق کردم که شیئ در عالم نبود و از روح خودم در تو دمیدم و با توجه به ارزشی که برای تو قائل بودم اطاعت از شما را بر همه مردم واجب دانستم. هر کس شما را اطاعت کند مرا اطاعت کرده است و هر کس نسبت به شما مرتکب گناه شود نسبت به من مرتکب گناه شده است و همینطور در علی و نسل علی نیز اطاعت از آن‌ها را بر مردم واجب کردم.

رئیس هیأت عمومی دیوان عالی کشور به نوشته یک نویسنده خارجی اشاره کرده و عنوان کرد: این نویسنده در بخشی از کتاب خود می‌نویسد: «من از نوشتن‌ای کتاب همه هدفم این نیست که از اسلام دفاع کنم و مسلمان نیز نیستم اما به شما می‌گویم که مسلمان‌ها یک چهارم جمعیت دنیا را تشکیل داده‌اند و این‌ها دارای فرهنگ غنی هستند و…» لذا با توجه به مطالب عنوان شده آیا درست است در یک کشور اروپایی مثل فرانسه یک نشریه‌ائی معلوم‌الحال و دشمن بشریت، دین آسمانی این خیل عظیم مسلمانان را مورد تمسخر قرار دهد و با ترسیم کاریکاتوری موهن نسبت به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم(ص) توهین نماید.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی در خاتمه اضافه کردند: توهین به رهبران ادیان آسمانی از طریق هر کسی که باشد محکوم است علی‌الخصوص توهین به خاتم پیامبران که رحمتٌ للعالمین است لذا ما قضات و کارکنان دیوان عالی کشور هم با همصدا شدن با مردم جهان این اقدام موهن و سخیف را محکوم می‌کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز