خبرگزاری کار ایران

گزارش ایلنا از تلاش جریان احمدی‌نژاد برای ورود به مجلس

چهره‌های نزدیک به احمدی‌نژاد از چه شهرهایی کاندیدا خواهند شد؟

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۹۷۶

شهر قم، شهر انتخاباتی علی لاریجانی است و با توجه به حضور لاریجانی در این شهر و حمایت مراجع و چهره‌های متنفذ آن از وی، اولویت دوم به سعید جلیلی اختصاص خواهد یافت.

ایلنا: «احتمالا برخی از نزدیکان دولت دهم برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی ورود پیدا می‌کنند»
کمتر کسی از اهل سیاست گمان می‌کرد این جمله علی نیکزاد به این زودی به واقعیت بپویندد. رونمایی از جمله وزیر سابق دیر نپایید تا خبر سفر هیات‌هایی در قالب گروه‌های چهار و پنج نفره از اعضای کابینه دولت سابق به صورت غیررسمی به استان‌ها برای دیدار برخی کاندیداهای احتمالی و اشخاص صاحب نفوذ در شهرهای مختلف دهان به دهان بچرخد و اهل کابینه محمود احمدی‌نژاد هر روز در شهری دیده شوند.

سفرهای استانی احمدی‌نژاد از خوزستان در جنوب کشور گرفته، تا طالقان در مرکز و دریاکنار در شمال آغاز راهی بود که جریان نزدیک او در ادامه دنبال کردند تا اینگونه اعلام ضمنی کاندیداتوری هر یک از وزرا و نزدیکان احمدی‌نژاد از گوشه‌ای به گوش برسد:

سعید جلیلی؛ مردد بین قم و مشهد
خبر آمادگی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی از شهر قم به گوش رسیده است. بنا به اطلاعاتی که به خبرنگار ایلنا رسیده است، سعید جلیلی دیدارهایی با برخی چهره‌های تاثیرگذار این شهر داشته است و اینگونه که به نظر می‌رسد انتخاب نخست وی، شهر قم خواهد بود. جلیلی اما باید در فکر انتخاب‌های دیگر هم باشد. چه اینکه شهر قم، شهر انتخاباتی علی لاریجانی است و با توجه به حضور لاریجانی در این شهر و حمایت مراجع و چهره‌های متنفذ آنجا از وی، اولویت دوم به سعید جلیلی اختصاص خواهد یافت. طبیعی است نفر دوم انتخابات مجلس بودن از شهر قم - آن هم با خوشبینانه‌ترین احتمالات - برای کسی که داعیه ریاست جمهوری ایران را دارد، جایگاهی قابل قبول نیست. این اتفاق‌‌ همان دلیلی است که سعید جلیلی را به جز انتخاب قم، به انتخاب‌های دیگری وادار کرده است؛ انتخابی که بر اساس شنیده‌ها خراسان رضوی و شهر مشهد است. بنا به اطلاعات به دست آمده، انتخاب دوم جلیلی، در صورت حضور مجدد لاریجانی از قم، شهر مشهد خواهد بود.

علی نیکزاد؛ خیز از اردبیل
وزیر راه و شهرسازی دولت احمدی‌نژاد که از حضور احتمالی برخی از نزدیکان دولت دهم برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی خبر داده بود، آنگونه که شنیده شده از اردبیل قصد ورود دارد. با این حساب باید منتظر ماند و دید رقابت نیکزاد با نمایندگانی چون منصورحقیقت‌پور و کمال‌الدین پیرمؤذن چگونه پیش خواهد رفت.

عبدالرضا شیخ الاسلامی؛ نماینده مردم نوشهر؟
انتخاب وزیر تعاون احمدی‌نژاد برای حضور در مجلس، شهر نوشهر است. بدین ترتیب شیخ الاسلامی که قرعه بداقبالی حمایت اجباری از سعید مرتضوی را با خود همراه داشت، این بار قصد کرده از شمال کشور به مجلس راه یابد. به نظر می‌رسد اگر رقیب وی قاسم احمدی لاشکی باشد٬ کار چندان دشواری پیش رو نداشته باشد.

باقر لنکرانی؛ قم یا شیراز؟
چهره‌ای که آیت‌الله مصباح با قسمی از او یاد کرد که شخصیتی بهتر از وی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری نمی‌شناسد، به‌‌ همان دردی مبتلاست که سعید جلیلی هم درگیر آن است. چه اینکه رفت آمدهای چهره محبوب مصباح به قم و اخبار رسیده از آن شهر، حاکی از این است که انتخاب نخست لنکرانی برای ورود به ساختمان بهارستان٬ شهر قم است و این یعنی رقابت با علی لاریجانی؛ همین نکته کافی بود تا اخبار دیگری از شیراز به گوش برسد. اخباری که از در نظر داشتن شهر دوم پس از قم برای لنکرانی حکایت می‌کند. آنطور که شنیده شده است لنکرانی با برخی چهره‌های این شهر دیدار داشته است و اگر قرار باشد شهر دیگری غیر از قم انتخاب شود، آن شهر شیراز خواهد بود.

حمیدرضا حاجی‌بابایی؛ فعالیت از همدان
پایان وزارت حاجی بابایی مصادف با آغاز مصاحبه‌های اصولگرایان برای بازگرداندن وی به رده‌های بالای وزارتخانه آموزش وپرورش بود؛ تلاشی که احتمالا خودش بهتر می‌ دانست نتیجه‌ای ندارد. کماآنکه اتفاقات تلخ دوران وزارتش آنقدر زیاد بود که به حضورش
نمی‌ارزید. حاجی‌بابایی دوباره قصد کرده از مجلس خواسته‌هایش را دنبال کند و اخبار رسیده از و رفت‌ و آمد‌های وی از این حاکی است که مرد یادآور شین‌آباد از همدان تلاش خود را آغاز کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز