خبرگزاری کار ایران

باهنر در جلسه جامعه اسلامی مهندسین:

اقدامات عربستان به تمامی منطقه ضربه خواهد زد

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۵۰۷

باید در قانون بودجه معمولا درآمدهای جدید را بررسی و وضع نماییم که البته مقدار کار سخت می‌شود که با دولت صحبت شده و قرار است همانند ۱۰ الی ۱۵ سال قبل لایحه‌ای برای اصلاح به مجلس ارایه شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیت لایحه بودجه سال ۹۴ کمتر شده ولی کیفیت آن بالا رفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر که در جلسه ماهانه جامعه اسلامی مهندسین٬ سخن می‌گفت٬ با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته به لایحه بودجه هجمه‌هایی وارد می‌شد و تبصره‌های آن با حاشیه‌های دچار می‌شد و وقت مجلس و کمیسیون‌ها را در تصویب مواد قانونی تلف می‌کرد٬ توضیح داد: بعد از این روند تا به ردیف‌های درآمد‌ها می‌رسیدیم که به این صورت بود که لایحه باید جمع درآمد‌ها می‌بود یعنی در قانون بودجه باید به درآمد‌ها باشیم.

باهنر افزود: باید در قانون بودجه معمولا درآمدهای جدید را بررسی و وضع نماییم که البته مقدار کار سخت می‌شود که با دولت صحبت شده و قرار است همانند ۱۰ الی ۱۵ سال قبل لایحه‌ای برای اصلاح به مجلس ارایه شود.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری اضافه کرد: قانون عمومی مالی دولت به مجلس داده شده و به شورای نگهبان هم ارسال شده و منتظر اعلام نتیجه از جانب شورای نگهبان هستیم.

نایب رییس مجلس با اشاره به اتفاقات مهمی که در حوزه نفتی رخ داده است تصریح کرد: یک اتفاق مهمی که در بودجه سال ۹۴ افتاده است کاهش غیر عادی و غیر طبیعی نفت بوده یعنی ظرف ۷ ماه گذشته قیمت نفت به ۵۰ درصد قیمت اصلی آن رسیده به طوری که هم اکنون نفت بر پایه ۵۵ یا ۵۶ دلار می‌چرخد که البته اهداف اقتصادی و سیاسی عربستان و آمریکا در این بین مطرح است.

وی در اهداف سیاسی بیان داشت که کشور عربستان و آمریکا استدلال این است که بیشترین فشار بر ایران و روسیه وارد شود. این نگرش خاص عربستان و به نوعی زلزله‌ای در قیمت نفت اتفاق افتاده که همین لایحه یعنی بودجه ۹۴ تحت شعاع قرارداده است که باید به اقتصاد مقاومتی روی بیاوریم.

باهنر با اشاره به حماسه ۹ دی ابراز داشت فکر نکنیم فتنه‌ای رخ داده و تمام شد چرا که فتنه‌گران می‌خواستند جمهوریت و اسلامیت نظام را از هم جدا کند و درصدد بود که به نظام ومردم ضربه وارد کند که البته مردم با هوشیاری و بصیرت توسط حماسه ۹ دی یک نمایش و پاسخی را جهت وحدت امام وامت بروز دادند.

وی در پایان اظهار داشت: این فتنه یک حادثه بزرگ و تاثیرگذار بود و حماسه ۹ دی به نوعی پاشینه آشیل است که همانند عاشورا می‌ماند وباید زنده بماند تا بتواندانقلاب را بیمه کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز