خبرگزاری کار ایران

سردار جزایری در کنگره شهدای دانشجوی استان تهران:

دشمن به دنبال تهی‌سازی نظام از درون است / ‌ تبدیل‌ شدن جمهوری اسلامی به هویت بزرگ کشورهای اسلامی

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۲۸۰

اگر دیروز دوقطبی قدرت وجود داشت و اگر قدرت در انحصار بعضی کشورها بود، امروز این نظم با چالش مواجه است. یکی از مقامات آمریکایی‌ می‌گوید ایران به یک هویت بزرگ در کشورهای اسلامی بدل شده است. شیعه به قدرتی تبدیل شده که با روش سخت‌افزاری نمی‌شود آن را از بین برد. تنها راه مقابله با آن معنویت‌زدایی و تهی‌سازی از درون است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دنیای سلطه و رژیم‌هایی که قدرت جهانی را شکل داده‌اند، علیه انقلاب اسلامی اجماع کرد‌ه‌اند گفت: آنان معتقدند جمهوری اسلامی ضمن تجدید حیات جهان اسلام به هویت بزرگ کشورهای اسلامی بدل شده است.

به گزارش ایلنا، سردار سرتیپ پاسدار سیدمسعود جزایری معاون امور بسیج و فرهنگ دفاعی ستادکل نیروهای مسلح با حضور در اولین کنگره شهدای دانشجوی استان تهران که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه های استان تهران در سالن خلیج فارس باغ‌موزه دفاع مقدس برگزار شد به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به خاطراتی از شهدای ۸ سال دفاع مقدس گفت: بنده معتقدم شهیدان انتخاب می‌شوند و اینگونه نیست که رگبار مسلسلی بیاید و هر کسی بر زمین بیفتد.

سردار جزایری در ادامه تصریح کرد: انقلاب اسلامی در ایران را می‌توان ناشی از تبدیل منابع و سرمایه‌های موجود کشور به قدرت نرم دانست.

وی افزود: اتفاقی افتاد و امام امت ظهور و بروز یافت و این سرمایه معلق را به قدرت نرم تبدیل کرد که باعثشد ما بر یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین دشمنان در منطقه پیروز شویم.

معاون ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه انقلاب ما مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی است گفت: بر همین اساس است که جمهوری اسلامی بر یک پایه محکم و پایدار بنا شده است.

سردار جزایری با تاکید بر این موضوع که همه مکاتب غربی به نقطه سرازیری خود رسیده‌اند گفت: ما با یک دوران گذار سر و کار داریم که مشخصه اصلی این دوران توجه به خداست. سالها بود که خدا از زندگی بخشی از بشریت رفته بود و حال مجددا بازگشته است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به چرایی مخالفت دنیای سلطه با انقلاب اسلامی گفت: انقلاب اسلامی با فرهنگ اسلام ناب محمدی آراء روشنفکران اروپا و سمبل آن یعنی لیبرال دموکراسی را به عنوان یک پدیده عالی به چالش کشید و در این مطلب ترک وارد کرد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر به واسطه انقلاب اسلامی همگرایی و همراهی جهان اسلام پدیدار شد که روز به روز آثار آن را مشاهده می‌کنیم. از طرف دیگر غرب، دنیای سلطه و رژیم‌هایی که قدرت جهانی را شکل داده بودند به یک همگرایی و اجماع علیه پدیده جدید(انقلاب اسلامی) رسیدند و مرتب علیه این پدیده توطئه می‌کنند، کینه می‌ورزند و قصد نابودی آن را دارند.

سردار جزایری در ادامه گفت: انقلاب اسلامی در منطقه‌ای شکل گرفت که حساس‌ترین منطقه در جهان به شمار می‌آید و بخش اعظم انرژی جهان از جمله نفت و گاز در این منطقه قرار دارد.

معاون ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه ماموریت انقلاب اسلامی بر پایه تمدن نوین اسلامی است گفت: طبیعی است کسانی که سالها تلاش کرده‌اند یک تمدن را مبتنی بر مادیات بسازند با آن مقابله کنند. انقلاب اسلامی جهان اسلام را به فکر تجدید حیات انداخت که این تجدید‌ حیات پیشرفت، عدالت، ثبات و امنیت پایدار را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به سرعت بالای تغییر و تحولات در جهان گفت: اندکی غفلت کافی است که ما از این غافله عقب بمانیم بر همین اساس باید صحنه جهانی را عمیقا رصد کنیم.

معاون ستادکل نیروهای مسلح گفت: جمهوری اسلامی با دو مسئله که یکی از آنها مربوط به صحنه داخلی است و دیگری چالش در نظم کنونی جهان است، روبرو است.

سردار جزایری ادامه داد: ما در داخل با هجوم همه ‌عرصه‌ای ابر‌سرمایه‌داری و صهیونیسم جهانی مواجه هستیم که زیربناهای نظام ما را مورد هدف و شبیخون قرار داده.

معاون ستادکل نیروهای مسلح با تاکید بر وجود چالش بر عزم کنونی جهان گفت: اگر دیروز دوقطبی قدرت وجود داشت و اگر قدرت در انحصار بعضی کشورها بود، امروز این نظم با چالش مواجه است. یکی از مقامات آمریکایی‌ می‌گوید ایران به یک هویت بزرگ در کشورهای اسلامی بدل شده است. شیعه به قدرتی تبدیل شده که با روش سخت‌افزاری نمی‌شود آن را از بین برد. تنها راه مقابله با آن معنویت‌زدایی و تهی‌سازی از درون است.

سردار جزایری در ادامه سخنان خود با اشاره به سخن رئیس اسبق سازمان سیا درباره انقلاب اسلامی گفت: وی عنوان کرده باید با بکار‌گیری رسانه‌ها و ایجاد مسئله، شبهه و تردید، وحدت ذهنی و عینی ایران را بشکنیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در همین رابطه گفت: در همین رابطه ما شاهدیم که شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان با برنامه‌سازی اصل نظام و انقلاب را هدف قرار داده‌اند و اینگونه القا می‌کنند که امام(ره) به واسطه آمریکا این کار را(انقلاب) انجام داد.

سردار جزایری تصریح کرد: رئیس اسبق سیا می‌گوید تمام مشکلات آنان ریشه در هویت ایرانیان دارد که بخشی از آن وابسته به باورهای مذهبی است که باید آنان را از بین برد و این موضوع باید اولویت عملیاتی ما علیه ایرانی‌ها باشد و باید در این راه بیشترین استفاده را از رسانه‌ها بکنیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: سالها پیش یک مقام عالی رژیم صهیونیستی به آمریکایی‌ها گفت: اگر شما خاورمیانه را می‌خواهید با عراق و دیگر کشورها کاری نداشته باشید مشکل ما ایرانیان هستند آن هم رفتار مذهبی‌ای که به واسطه باورها‌ی‌شان بروز پیدا می‌کند که از طرق نظامی نیز نمی‌توان جلوی آن را گرفت چرا که ایران، عراق نیست و باید از طرق برنامه‌های سیاسی، دینی و فرهنگی علیه ایران اقدام کنیم.

معاون ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: این سخن یک مقام اسرائیلی نشان می‌دهد اینان اصلا توان و قدرت آن را ندارند که علیه ما حمله نظامی کنند، اینها دروغ می‌گویند و اینکه گزینه نظامی روی میز است فقط یک عملیات روانی است.

سردار جزایری خاطرنشان کرد: جدی‌ترین و عملیاتی‌ترین کاری که آنان می‌توانند علیه نظام و انقلاب اسلامی انجام دهند جنگ نرم علیه قدرت نرم انقلاب اسلامی است. همان عنصری که باعثشد این پدیده(انقلاب اسلامی) به طور غیرمنتظره در جهان شکل بگیرد.

وی افزود: دشمنان ما معتقدند کلید اصلی برای تقویت بنیادین در سیاست‌های ایران از بین بردن خصوصیت‌های انقلابی است. آنان معتقدند که باید منابع قدرت ایران را از بین ببرند و آن هم نه تنها با تحریم بلکه با تهی کردن از درون نیروها و عقاید انقلابی.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه لحظه‌ای نیست که علیه انقلاب اسلامی و برای استحاله فکری و فرهنگی آن کار ضدانقلابی نشود گفت: در سال ۲۰۱۳ شبکه بی‌بی‌ سی و voa حدود ۵۰ برنامه فقط راجع به ولایت فقیه و رهبری معظم انقلاب ساخته است آن هم برای اینکه اصلی‌ترین پایه قدرت در فرهنگ و تمدن شیعه را از بین ببرد.

وی با اشاره به اسناد منتشر شده ویکی‌لیکس علیه جمهوری اسلامی گفت: در این اسناد آمده که دشمنان ما باید به اختلافات قومی در ایران دامن بزنند و مدلی که در این راه ارائه می‌دهند استفاده از رسانه‌ها است که معتقدند در استحاله فکری هر کشوری اثر‌گذار است مگر آنکه در برابر آن اقدامات مناسبی صورت بگیرد.

سردار جزایری با اشاره به فعالیت ۱۶۷ شبکه فارسی‌زبان گفت: ۲۴ شبکه فارسی‌زبان در حوزه سیاسی و خبری، ۳۰ شبکه در حوزه فیلم و سریال(که ۳۵ درصد مخاطبان را دارا است)، ۶ شبکه در حوزه موسیقی، ۲ شبکه در حوزه کودک، ۲ شبکه در حوزه مسابقات و سرگرمی، ۳۴ شبکه برای تجزیه‌طلبان و ۱۷ شبکه افغانی فارسی‌زبان فعالیت می‌کنند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با بیان تعریفی از فرهنگ گفت: اگر فرهنگ یعنی روح یک جامعه، این عنصر شب و روز تحت تیرهای زهرآگین دشمن قرار دارد تا ماهیت خود را از دست بدهد.

وی ادامه داد: جنگ نرم فضای بسیار گسترده‌ای را برخلاف جنگ سخت در اختیار خود قرار می‌دهد و ما امروز در یک جنگ گسترده‌تر، عمیق‌تر و مخرب‌تر از جنگ سختی که تجربه کردیم، قرار داریم و فرهنگ ما در زوایای مختلف و عرصه‌های گوناگون تحت فشار و هجمه است.

سردار جزایری با بیان اینکه صحنه جهانی نشان از شکسته شدن نظمی دارد که آمریکایی‌ها سالها آن را برقرار کردند گفت: این نظم دو پایه فکری و ارزشی و سیاسی، نظامی و امنیتی دارد که هر دوی این پایه در سمت بین‌الملل در حال متلاشی شدن است.

وی ادامه داد: از جمله شاخص‌های تزلزل فکری و ارزشی نظام حاکم بحران رو به افزایش اخلاقی و تزلزل نظام فکری و اندیشه‌ای غرب است.

سردار جزایری ادامه داد: ما شاهدیم در این نظام منکرات عرضه شده است همان چیزی که با آن ما را محکوم می‌کنند از اینکه چرا با همجنس‌بازی مخالف هستیم و ما را با این بهانه گوشه‌ رینگ حقوق بشری‌شان می‌برند و محاکمه می‌کنند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به بروز پدیده‌های جدید در جهان گفت: از جمله این پدیده‌ها گرایش به دین و مذهب و اسلام است. بازی اسلام‌هراسی داعش‌سازی و تروریسم پروری و دهشنا‌ک نشان دادن چهره اسلام به همین خاطر است.

سردار جزایری با بیان اینکه دنیای سلطه در درون خود با پارادوکس‌هایی مواجه است گفت: امروز غرب با شعارهایی که سر می‌داده از جمله آزادی، دموکراسی و غیره مشکل پیدا کرده است و دچار جریان‌سازی‌هایی برخلاف اندیشه غالب لیبرال دموکراسی مانند داعش‌سازی و تروریسم دولتی شده است. از جمله دیگر این چالش‌ها برای غرب فروریختن انحصار علمی‌ است که غربی‌ها برای خود به وجود آورده بودند.

وی گفت: برپایی نظام جمهوری اسلامی به معنای ترک بر نظامی بود که مبتنی بر ابرقدرتی است. ایستادگی ما در دفاع مقدس نیز ضربه دومی به این نظام حاکم بر جهان بود.

معاون ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه توان نظامی، سیاسی، فکری و اقتصادی دچار چالش است گفت: خود آنان می‌گویند دیگر نمی‌توانیم اموراتمان را خصوصا در مورد ایران با جنگ پیش ببریم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی با آموزه‌های الهی خود قدرت نرمی دارد که توانسته با همه هجمه‌ها روی پای خود بایستد. اتفاق بزرگی که به واسطه انقلاب اسلامی شکل گرفت اعتمادی است که انسانیت، جهان اسلام و مستضعفین به خودشان پیدا کردند.

سردار جزایری با تاکید بر این موضوع که اگر تحلیل درستی از صحنه بین الملل نداشته باشیم تحت تاثیر القائات آنان قرار می‌گیریم گفت: با اینکه دشمن خود در خصوص جنگ نرم معترف است هنوز عده‌ای می‌گویند جنگ نرم توهم است و این موارد تحولات سیاسی و اجتماعی است. این در حالی است که خود غربی‌ها می‌گویند ما نباید بگذاریم انقلاب اسلامی به سمت غرب حرکت کند.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: بعضی‌ها هم در داخل و هم در کشورهای دیگر می‌گویند ما باید تسلیم غرب شویم وگرنه ما را از طریق سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وادار به تسلیم می‌کنند. اما واقعیت جهانی این نیست دوران ابرقدرتی غرب و آمریکا به سر آمده است.

وی ادامه داد: آیا اینها اگر می‌توانستند حزب‌الله، حماس و غزه را از بین ببرند این کار را نمی‌کردند قطعا اینگونه نیست.

سردار جزایری تصریح کرد: اینگونه نیست که تمامی قدرت‌های اقتصادی، سیاسی و اقتصادی در دست آنان باشد. این دوران به سر آمده است و ما برای اینکه بتوانیم از این پیچ تاریخی به سلامت عبور کنیم باید شناختمان را از صحنه بین‌الملل به روز کنیم.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با بیان اینکه باید هسته‌های مقاومت شکل بگیرد گفت: ما نباید منتظر باشیم تا یک قرارگاهی درست شود و بعد بگوییم ما سربازان آن قرارگاهیم و وارد جنگ شویم. باید هسته‌های مقاومت شکل بگیرد که این امر با تلاش‌های قشر نخبه و دانشگاهی محقق خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز