خبرگزاری کار ایران

رحیم صفوی:

استراتژی امام حسین(ع) توام با قدرت و دانایی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۰۱۹

امام‌(ره) فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد. شما چگونه این مفهوم را در مفاهیم ژئوپلیتیک تفسیر می‌کنید؟ شما که اهل علم هستید، سیاست و جغرافیا را می‌دانید، محور ایران، عراق و سوریه، لبنان و فلسطین اشغالی چه مفهومی دارد.

رییس انجمن ژئوپلیتیک ایران گفت: انتخاب سرزمین کربلا و قدرت عشق که مافوق همه چیز است و سیاست امام‌حسین‌(ع) و این استراتژی و قدرت عشق که توام با قدرت و دانایی است را چگونه می توان تفسیر کرد.

به گزارش ایلنا، هفتمین جلسه مجمع عمومی انجمن ژئوپلیتیک ایران با حضور هیأت مدیره انجمن، اعضا و نماینده کمیسیون انجمن‌های علمی ایران در سالن همایش‌های سرای محله خاقانی برگزار شد. این جلسه با سخنرانی رحیم صفوی رئیس انجمن ژئوپلیتیک آغاز شد.

صفوی در این جلسه گفت: از آنجا که در آستانه اربعین هستیم مقدمه من درباره اربعین است. هم‌اکنون بیش از ۲۰میلیون زائر به سمت کربلا در حرکت هستند که ۴ میلیون آن از خارج از عراق آمده‌اند و از این مقدار بیش از یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر از ایران رفته اند. آیا تا کنون راجع به ژئوپلیتیک جهان اسلام یا ژئوپلیتیک تشیع فکر کرده‌اید؟

وی تاکید کرد: اگر سرزمین جزو لاینفک جغرافیاست، اگر قدرت و سیاست را جزیی از اجزا ژئوپلیتیک بدانیم، انتخاب سرزمین کربلا و قدرت عشق که مافوق همه چیز است و سیاست امام حسین(ع) و این استراتژی و قدرت عشق که توام با قدرت و دانایی است را چگونه می‌توان تفسیر کرد.

سرلشکر صفوی افزود: امام‌(ره) فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد. شما چگونه این مفهوم را در مفاهیم ژئوپلیتیک تفسیر می‌کنید؟ شما که اهل علم هستید، سیاست و جغرافیا را می‌دانید، محور ایران، عراق و سوریه، لبنان و فلسطین اشغالی چه مفهومی دارد.

رییس انجمن ژئوپلیتیک ایران در ادامه با اشاره به عملکرد این انجمن گفت: دو سال قبل در چنین روزی شما اعضای محترم هیئت مدیره‌ای را انتخاب کردید‌. هیئت مدیره‌ای که دلسوز بودند، منسجم بودند، بی‌توقع بودند، کارآمد بودند و طی این دو سال این انجمن پیشرفت‌های خوبی داشته است.

وی افزود: در دو سال پی در پی ما رتبه ممتاز را از وزارت علوم دریافت کردیم که یکی از موفقیت‌های انجمن بود. برگزاری کنفرانس‌ها و همایش‌های متعدد و اینکه اعضای انجمن، اساتید و اعضای هیئت مدیره انجمن در تدوین برنامه ششم کشور سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۳۹۹ به طور خاص در آمایش سرزمینی یک مشارکت جدی در سازمان برنامه و بودجه دارند، این نشان می‌دهد که انجمن کارایی مناسبی دارد.

صفوی اضافه کرد: علوم جغرافیایی ظرفیت‌های بالایی دارد. امیدوار هستیم از ظرفیت علوم جغرافیایی و سایر علوم بتوانیم در خدمت مردم و کشور عزیزمان ایران و درخدمت به بشریت و برطرف کردن نابسامانی‌های سرزمینی مان و اداره بهتر مردم استفاده کنیم و مدیریت سرزمین و مدیریت منابع انسانی را، برای پیشرفت مادی و معنوی و علمی بکار ببریم و کشورمان را به آن جایگاهی که شایسته این ملت است، به جایگاه اول در منطقه جنوب غرب آسیا برسانیم.

وی ادامه داد: آرزوی ما این است که بتوانیم این انجمن را هم از نظر علمی و هم از نظر اینکه نقشی را در برنامه پیشرفت کشور داشته باشد به کار گیریم‌. امیدوار هستیم در دوره جدید از ظرفیت شما بزرگواران بتوان با فکر و با هماهنگی سازمان برنامه بودجه استفاده کنیم. یک آرزوی دیگری که دکتر حافظ نیا و بنده داریم این است که برای فارغ التحصیلان علوم جغرافیایی جایگاه و ردیف حقوقی و استخدامی تخصیص داده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز