خبرگزاری کار ایران

بیژن نوباوه در مراسم روز دانشجو؛

عده‌ای از روز اول نحوه حضور در دانشگاه‌های خارجی را یاد می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۴۳۱

در اوایل انقلاب با سه دهم درصد رشد علمی جهان را در اختیار داشتیم اما امروز رشد علمی ما به دو درصد رسیده و تعداد مقالات علمی ما ۱۷ برابر دنیا شده است؛ اگر ما بتوانیم فاصله تولید علم و تولید مقالات را کم کنیم با توجه به زیرساخت هایی که داریم از کشورهایی نظیر ژاپن و چین جلوتر خواهیم رفت.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: در هر کشوری حرکات دانشجویی نشانه رشد سیاسی محسوب می‌شود اما اگر در کشورما یک شیشه شکسته شود به مثابه براندازی نظام آن را القا می‌کند برای همین همواره به دنبال ایجاد آشوب در دانشگاه‌های ایران هستند

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن نوباوه با حضور در دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت روز دانشجو گفت: اعتراضات دانشجویی سال ۳۲ حاکی از آگاهی بسیار گسترده اجتماعی و در راس آنها آگاهی اندیشمندان جامعه بود. وقتی ناهنجاری و ظلم به وجود می‌آید باید فریاد زد.

وی گفت: انقلاب اسلامی حتی یک سال است که تداوم یک شعار را دارد و می‌داند ظلم از کجا نشات می‌گیرد و ظالم کیست ما در سال ۴۲ و در فرمایشات امام‌‌ همان حرف‌هایی را می‌شنویم که دانشجویان ما در سال ۳۲ می‌زدند اما در سال ۵۸ شعار و شعور با هم آمیخته شد و حرکتی بنا گذاشته شد که در اواخر قرن بیست و ادامه قرن بیست و یکم ایران بزرگترین طبقات تغییر جامعه جهانی را رقم زد.

وی گفت: امروز آمریکا نوکر می‌خواهد تا به آقایی خود در جهان ادامه دهد ۱ + ۵ شامل پنج قدرت جهانی است که در شورای عالی امنیت ملی حق وتو دارند در موازنه ایران با ۱ + ۵ کشورما تنها یک طرف این کفه است اما باید دید ما چه نقشی در این موازنه داریم که همواره مورد ترس و هراس آن‌ها هستیم.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: تغییر مولفه‌های بین‌المللی در دنیا بزرگ‌ترین رودست را به آمریکا زده است در طول جنگ سرد میان آمریکا و شوروی حتی یک گلوله نیز رد و بدل نشد اما در این نظام امام گفت آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند فکر می‌کنید که امام خواب نما شده که این حرف را زد چرا که به بعد این را ثابت کرد.

نوباوه یادآور شد: هدف داعش امروز خاموش کردن گرایش جوانان مسلمان به روحیه انقلاب اسلامی است برخورد آن‌ها با انقلاب اسلامی به عنوان یک پدیده نوظهور است.

وی افزود: در اوایل انقلاب با سه دهم درصد رشد علمی جهان را در اختیار داشتیم اما امروز رشد علمی ما به دو درصد رسیده و تعداد مقالات علمی ما ۱۷ برابر دنیا شده است؛ اگر ما بتوانیم فاصله تولید علم و تولید مقالات را کم کنیم با توجه به زیرساخت‌هایی که داریم از کشورهایی نظیر ژاپن و چین جلو‌تر خواهیم رفت.

نوباوه گفت: در هر کشوری حرکت‌هایی دانشجویی نشانه رشد سیاسی محسوب می‌شود اگر در کشور ما یک شیشه شکسته شود به مثابه براندازی نظام آن را القا می‌کند برای همین همواره به دنبال ایجاد آشوب در دانشگاه‌های ایران هستند متاسفانه در برخی از دانشگاه‌های ما از روز اول نحوه حضور در دانشگاههای خارج کشور را به دانشجویان یاد می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه غرب به دانشگاههای ما کاملا استراتژیک است گفت: امروز با این حجم بیکاری اگر محصولات علمی ما تبدیل به تولید شود ما مشکلی نخواهیم داشت.

وی گفت: امروز در سایت روزنامه لس‌آنجلس تایمز گفته بود باید کاری کنیم ایرانی‌ها فکر کنند اطاله گفت‌و‌گو هسته‌ای به نفعشان است در حالی که می‌دانیم به نفع ماست چرا که نه آن‌ها از حقوق خود دست بر می‌دارند و نه ما به آن‌ها اجازه کار خواهیم داد هرچه زمان بگذرد به نفع ما خواهد بود و نهایتا ماهانه چند هفتصد میلیون دلار به آن‌ها پول خواهیم داد.

نوباوه تاکید کرد: تا وقتی که دستمان در جیب خودمان نرود و تاکیدمان بر علم تکنولوژی خودمان نباشد به موفقیت نخواهیم رسید این روند با هدایت رهبری و تلاش دولت پیش می‌رود و همه با سلایق مختلف تلاش می‌کنند قطعا نیز ما به نتیجه خواهیم رسید. اما آگاهی قشر دانشجو در این حرکت بسیار تعیین کننده خواهد بود.

در میان این برنامه اشعار طنزی در خصوص کلید روحانی و اقدامات صد روزه دولت یازدهم قرائت شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز