خبرگزاری کار ایران

فرمانده نیروی دریایی ارتش:

خواسته استعمار این است ما را از دریا دور کنند تا ملتی ضعیف باشیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۶۷۹

اهمیت دریا برای ما این است که دریا، مهم‌ترین منبع غذایی برای ایران تلقی می‌شود و بهترین منبع انرژی، تامین‌کننده بسیاری از منابع دیگر و بالاترین مسیر حمل و نقل و تجارت است و ۹۰ درصد از تجارت و صادرات ما از طریق دریا صورت می‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: امروز با تروریسم دریایی مواجهیم که در خلیج عدن حضور دارند و ما در حال مقابله با آنان هستیم.

به گزارش ایلنا؛ امیردریادار حبیب‌الله سیاری امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد، به نتایج ارزشمند نیروی دریایی ایران در دریاهای آزاد اشاه کرد و گفت: حدود ۱۶۰ مورد درگیری با دزدان دریایی داشتیم و امنیت آن منطقه کاملا در دست ایران است و همین سبب شده است تا دنیا روی نیروی دریایی ایران حساب باز کند.

او با اشاره به هفتم آذر سال ۱۳۵۹ گفت: در این تاریخ در قالب عملیات مروارید توانستیم ضربه مهلکی به نیروی دریایی عراق وارد و سه بندر را محاصره کنیم و به این ترتیب شکست سختی به اقتصاد دشمن وارد کردیم.

دریادار سیاری افزود: با این حال بعد از شکست دشمن در عملیات مروارید، آنها به دنبال این بودند که خود را تجهیز کنند اما هر بار که تجهیزات دریایی برای خود وارد می‌کردند متوجه می‌شدند مناطق متنوعی از دریا در اختیار و محاصره ما قرار دارد.

او گفت: در هفتم آذر امسال و سالروز این واقعه توانستیم اقتدار جمهوری اسلامی ایران و توانمندی‌های خود را در عرصه پهناور دریا به نمایش بگذاریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش یکی از علل هشت ساله شدن جنگ را کمک‌های کشورهای همسایه و هم‌پیمانان عراق به صدام دانست و گفت: با این حال در آن زمان، نیروی دریایی جوهره خود را نشان داد و از کشور دفاع کرد و به‌ عنوان نمونه در طول هشت سال دفاع مقدس۱۰ هزار کشتی را در سواحل دریا اسکورت و حفاظت کردیم تا اقتصاد کشور سالم بماند.

دریادار سیاری با تاکید بر اینکه نیروی دریایی توانست با حفظ اقتصاد کشور، موفق عمل کند افزود: این نیرو در ماه‌های پایانی جنگ نیز در خلیج فارس با استکبار جهانی به رویارویی برخاست.

او گفت: ایران کشوری دریایی خواند که دارای مرز دریایی نزدیک به سه هزار کیلومتر است و افزود: اهمیت دریا برای ما این است که دریا، مهم‌ترین منبع غذایی برای ایران تلقی می‌شود و بهترین منبع انرژی، تامین‌کننده بسیاری از منابع دیگر و بالاترین مسیر حمل و نقل و تجارت است و ۹۰ درصد از تجارت و صادرات ما از طریق دریا صورت می‌گیرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری ما چندصد سال مالک دریاها بوده‌ایم اما امروز کمتر این موضوع به چشم می‌آید و یکی از علل آن بی‌لیاقتی حاکمان گذشته این کشور در قبل از انقلاب است.

وی گفت: حدود دو سوم جمعیت جهان کنار دریا زندگی می‌کنند و خواسته استعمار این است که ما را از دریا دور کنند تا به خیال باطل، ملتی ضعیف باشیم و دیگران بتوانند منابع غذایی ما را غارت کنند.

سیاری افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری امروز در شمال اقیانوس هند تا مدار ۱۰ درجه شمالی استقرار پیدا کرده‌ایم و امروز نیروی دریایی جهان روی ما حساب باز کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز