خبرگزاری کار ایران

پیش از خطبه‌های نمازجمعه تهران مطرح شد:

تاکید فرمانده نیروی دریایی‌ارتش بر توسعه سواحل مکران با همکاری دولت

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۲۹۰

یکی از ماموریت‌های فرعی ما برقراری امنیت برای کشتی‌ها و نفتکش‌ها و مبارزه با دزدان دریایی است. ما چیزی حدود دو هزار فروند کشتی تجاری اسکورت کرده‌ایم که ۱۵۰ درگیری شدید صورت گرفت و به ۲۲ کشور جهان کمک کرده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از توسعه سواحل مکران با همکاری دولت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دریادار حبیب‌الله سیاری در سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به خدمات و اقدامات نیروی دریایی ارتش در دفاع مقدس گفت: در آن دوران ۱۵۰ عملیات در حفاظت از کشتی و نفتکش‌هایمان صورت گرفت و ده هزار کشتی و نفتکش اسکورت شدند و نفت ما را می‌بردند تا اقتصاد ما سالم بماند و ترفند دشمنان شکست خورد.

وی ادامه داد: نیروی دریایی در طول دفاع مقدس با صیانت از ایران، جزایر و آب‌های خلیج فارس ماموریت خود را به انجام رسانده و در تابستان سال ۶۷ نیز با رویارویی مستقیم با استکبار در خلیج فارس این درس را به مستکبران داد که ملت ایران در هیچ‌جا و در عرصه دریا زیر بار زور نمی‌رود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تجلیل امام خمینی و مقام معظم رهبری از نیروی دریایی ارتش به وضعیت فعلی این یگان پرداخت و افزود: کشور ما از شمال و جنوب سه هزار کیلومتر مرز دریایی دارد و به گفته رهبری کشور ما، کشوری دریایی است و باید از منابع دریایی استفاده کند.

سیاری با طرح این سوال که دریا چه اهمیتی دارد؟ اظهار داشت: دریا منبع انرژی است، ‌ دریا مهمترین منبع تامین‌کننده منابع غذایی و محل عبور تجارت است. بیشترین صادرات نفتی از طریق دریا و باید آبادانی سواحل ایجاد کار و ا شتغال و پیشرفت دریا محور در دستور کار ما باشد. آیا ما توانسته‌ایم از این امکانات خدادادی استفاده کنیم؟ خیر.

وی با بیان اینکه علت عدم استفاده از امکانات خدادادی دریایی استعمار و استکبار بوده است، یادآور شد: استعمار و استکبار ما را از دریا دور نگه داشته‌اند تا از منابع دریایی استفاده نکنیم اما امروز با تدابیر رهبری ایجاب می‌کند منافع‌مان را دریاها دنبال کنیم. رهبری می‌گوید اقتدار دریایی داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در رابطه با تدابیر رهبری برای اقتدار و توسعه دریایی تصریح کرد: تدبیر اول توسعه سواحل مکران است و دیگری اقتدار دریایی.

سیاری در خصوص توسعه سواحل مکران بیان کرد: برای این مسئله دو برنامه داریم. برنامه اول، برنامه دولت در توسعه و ساخت زیرساخت‌های است که وزارتخانه‌های مختلف در سواحل مکران در دست دارند. برنامه دوم، اقدامات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. افتخار داریم به عنوان پیش‌گام توسعه در سواحل مکران استقرار داریم و به دنبال ایجاد آبادانی در منطقه هستیم.

وی با بیان اینکه برای بهره‌برداری از دریا امنیت دریایی را ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: امنیت دریایی را نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ایجاد می‌کند که به دستور رهبری توسعه پیدا کرده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه نیروهای دریایی برای برقراری امنیت و اقتدار ایران در دریاها و آب‌های آزاد حضور دارد، ابراز داشت: حضور در مدار ۱۰ درجه برای ایجاد امنیت و فعالیت‌های اقتصادی و حضور از آب‌های آزاد و برای خروج از ایران‌هراسی و نمایش اقتدار و خروج از انزواست.

سیاری با اشاره به حضور سی‌ودومین ناوگروه دریایی ارتش در عرصه آب‌های آزاد عنوان کرد: یکی از ماموریت‌های فرعی ما برقراری امنیت برای کشتی‌ها و نفتکش‌ها و مبارزه با دزدان دریایی است. ما چیزی حدود دو هزار فروند کشتی تجاری اسکورت کرده‌ایم که ۱۵۰ درگیری شدید صورت گرفت و به ۲۲ کشور جهان کمک کرده‌ایم.

وی با یادآوری اینکه نیروی دریایی مظهر اقتدار ملت در عرصه دریاهاست، تاکید کرد: فرزندان شما در نیروی دریایی ارتش با حضور در دریاها با توکل به خدا و پشتیبانی مردم و تحت فرماندهی مقام معظم رهبری در مقابل هر تهدیدی برای حفظ مرزهای دریایی و حفظ مصالح و منافع کشور مقابله می‌کند و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به معرض نمایش می‌گذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز