خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل سپاه:

آمریکا در برابر اقتدار نظام ما تسلیم شده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۰۳۹

مسئولان دو دسته هستند. کسانی که آنها را مردم انتخاب می‌کنند یا کسانی که توسط مسئول بالایی منصوب می‌شود و اینکه به مردم با انتخاب توجه شود این موضوع خوبی است ولی مشکل از آنجا ناشی می‌شود که فقط مسئولان به بخشی از خواسته‌های مردم توجه دارند که به وفاق و امنیت مربوط می‌شود ولی مردم خواسته‌های دیگری نیز دارند که از جمله آنها حفظ آرمان‌ها، اصول اساسی انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: امروز آمریکا در برابر اقتدار نظام ما در منطقه و در مذاکرات تسلیم شده است و اگر زیاده‌خواهی نیز دارد از خوی استکباری آن نشات می‌گیرد. امروز قدرت‌های بزرگ در برابر انقلاب اسلامی ملاحظاتی دارند که این نشان از قدرت انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار سرلشگر عزیز جعفری در همایش ملی طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی که امروز صبح در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد گفت: بدون تردید بسیج در همه فعالیت‌های اجتماعی تا به امروز نقشی تعیین‌کننده داشته و خواهد داشت.

وی با بیان اینکه بسیج در همه عرصه‌های دفاعی نظامی بلکه در عرصه‌های دیگر جهادسازندگی علمی و مردم‌یاری و موضوع سازندگی فعالیت اساسی داشته است، یادآور شد: روزی این نهاد انقلابی در عرصه‌های دفاعی و امنیتی روزی فعالیت داشت که امروز توانسته است در عرصه سازندگی و جهاد سازندگی که شباهت زیادی با عرصه‌های دفاعی دارد نقش تعیین‌کننده‌ای را ایفا کند زیرا امروز موضوع سازندگی در شرایط کشور ما موضوع بسیار مهمی است که دشمنان بر روی آن متمرکز شده‌اند و قصد دارند اقتصاد مقاومتی ما را دچار مشکل سازند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: حدود ده سال پیش با تاکید و توصیه‌های مقام معظم رهبری بسیج در این عرصه نیز راه خود را باز کرده است. در این شرایط امروز کشور، همه ما باید بدانیم که باید مدافع انقلاب اسلامی باشیم

سردار جعفری با تاکید بر اینکه موضوعاتی وجود دارد که امروز خیلی از افراد مدیران و مسئولان آنها را درک نمی‌کنند که ذکر این نکات در این سال‌های اخیر بسیار می‌تواند راه‌گشا باشد، اظهار داشت: یکی از این نکات حصول ارزش‌های انقلاب اسلامی است. امروز ما مشاهده می‌کنیم که رابطه مردم با امام امت دلی و اعتقادی است و پیام ۹ دی در فتنه ۸۸ این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد اما در این وسط بین رهبر انقلاب و مردم، مسئولان قرار دارند که منظور من از مسئولان همه مسئولان و در همه سطوح است و مشکل از اینجا ناشی می‌شود که این مسئولان به مبنای اصلی قدرت و اقتدار ملی توجه نمی‌کنند و در جهت مسئولیت خود از تکلیف الهی و خالص بودن فاصله گرفتند.

وی در ادامه صحبت‌هایش افزود: مسئولان دو دسته هستند. کسانی که آنها را مردم انتخاب می‌کنند یا کسانی که توسط مسئول بالایی منصوب می‌شود و اینکه به مردم با انتخاب توجه شود این موضوع خوبی است ولی مشکل از آنجا ناشی می‌شود که فقط مسئولان به بخشی از خواسته‌های مردم توجه دارند که به وفاق و امنیت مربوط می‌شود ولی مردم خواسته‌های دیگری نیز دارند که از جمله آنها حفظ آرمان‌ها، اصول اساسی انقلاب اسلامی است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردم علاوه بر خواسته‌های مادی به مولفه‌های اصلی قدرت که همان استکبارستیزی و حصول ارزش‌های انقلاب اسلامی است توجه دارند، خاطرنشان کرد: همه مشکلات ما از اختلاف دیدگاه نسبت به این موضوعات ناشی می‌شود که مسئولان فقط توجه به نیازهای مادی مردم دارند و توجه نمی‌کنند که مولفه‌های اصلی قدرت که امروز دوست و دشمن بر اقتدار نظام اسلامی تاکید دارند، توجه نمی‌کنند.

سردار جعفری با تاکید بر اینکه مولفه اصلی قدرت و عزت نظام ما، ایستادگی مقابل نظام سلطه، مقاومت و زیر حرف بار زور نرفتن است، ابراز داشت: این باعثافتخار و عزت ماست و نظام ما نه به خاطر ابعاد اقتصادی بلکه به خاطر باور و اعتقاد مردم که نشات‌گرفته از فرهنگ شیعه و فرهنگ عمومی است دارای عزت است.

وی افزود: فرهنگ ایرانی و فرهنگ عمومی دارای نوعی اقتدارطلبی است که اقتدار را دوست دارد و مردم ایران اقتدارطلبی و قدرت را دوست دارند و زیر بار حرف زور نمی‌روند و این مولفه اصلی قدرت ماست و مردم ما حاضر هستند به خاطر این خاستگاه سختی‌های بسیاری را تحمل کنند و تا به امروز نیز ثابت کرده‌اند ولی در این بین ما مشاهده می‌کنیم بعضی از مسئولان درک درستی از نیازهای مردم ندارند و اشتباه می‌کنند و نیازهای مردم را فقط در نیازهای مادی می‌بینند. توجه به رفاه و نیازهای مادی مردم بدون توجه به اصول و ارزش‌های اساسی مسئله‌ساز است و این موضوعی است که امروز باید به آن توجه شود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگر از صحبت‌های خود در خصوص پیامدهای انقلاب اسلامی نیز بیان کرد: یکی از دستاوردهای ما این است که امروز جهان تحت تاثیر انقلاب اسلامی در حال تحول است و تغییرات و تحولاتی در نظم جهانی به خصوص در مولفه‌های قدرت در حال رخ دادن است و این مولفه‌ها از قدرت مادی به سمت قدرت معنوی در حال حرکت هستند که همه این موضوعات به برکت انقلاب اسلامی ایران است.

سردار جعفری ادامه داد: مشکل از اینجاست که ما باید نقش خودمان در این تحول را بفهمیم و بتوانیم آن را به خوبی ایفا کنیم و باید باور کنیم انقلاب اسلامی باعثتحولات عظیمی در منطقه و جهان شده است که در این راستا باید به سمت نقش‌آفرینی خودمان حرکت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان ما باید امروز در این شرایط قدرت ملی‌مان را درک کنند و اگر این برداشت‌ها اصلاح شود مشکلات ما حل می‌شود، عنوان کرد: ما باید به دنبال مولفه‌های اصلی قدرت در ایران که خدایی هستند، باشیم زیرا خداوند در قرآن می‌فرماید عده‌ای هستند که کافران را دوست خود می‌دانند و عزت را در آنها دنبال می‌کنند ولی عزت در راه خداست و مولفه اصلی قدرت ما نیز در آن قرار دارد. امروز مردم ما این اصول را فهمیده‌اند و به خوبی سختی‌ها را تحمل می‌کنند و نگاه‌شان به توانمندی‌های داخلی است و این آرامش و امنیت امروز نیز محصول همین عملکرد مردم است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به مسئولان در همه ابعاد و مذاکرات تاکید دارند که ما باید نگاه کلان داشته باشیم، گفت: ما باید نگاه کلان به تحولات جهانی و پیامدهای انقلاب اسلامی، نگاه کلان به ایستادگی و مقاومت داشته باشیم و این خود حل‌کننده مشکلات است و به ما معرفت می‌دهد.

سردار جعفری با اشارا به تغییر نظم جهانی اظهار داشت: نظم مستقر در دنیا در حال تغییر و تبدیل است و در این تغییر و تبدیل ما وظیفه مهمی داریم و باید بتوانیم تصمیم‌گیری درستی انجام دهیم و در این جهت به اصول و ارزش‌ها که جوهره اصلی انقلاب اسلامی هستند توجه داشته باشیم. باید فکر کنیم در این نظم جدید چه جایگاهی باید داشته باشیم و پبش‌بینی کنیم و در راه آن حرکت کنیم. امروز آمریکا در برابر اقتدار نظام ما در منطقه و در مذاکرات تسلیم شده است و اگر زیاده‌خواهی نیز دارد از خوی استکباری آن نشات می‌گیرد. امروز قدرت‌های بزرگ در برابر انقلاب اسلامی ملاحظاتی دارند که این نشان از قدرت انقلاب اسلامی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری به این موضوعات تاکید می‌کنند و این تاکید نشان می‌دهد کسانی هستند که این موضوعات را نمی‌فهمند و درک نمی‌کنند. روزی بود برخی از مخالفان داخلی توقف انقلاب اسلامی را سر می‌دادند و می‌گفتند فلسطین به ما چه مربوط باید ما به دنبال رفاه و آسایش خودمان باشیم.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره مجدد به تحولات جهانی که ناشی از انقلاب اسلامی است، یادآور شد: به گفته مقام معظم رهبری انقلاب ما در مرحله سوم خودش قرار دارد و نشانه‌هایی از تحول و تغییرات را به مرور زمان در جهان ایجاد کرده است. ما باید بدانیم این انقلاب عظیم نشات گرفته از مجاهدت و خون‌های بسیار پاکی است که در طول ۱۴۰۰ در تاریخ اسلام ریخته شده است که تحولات عظیمی را در جهان و در منطقه پیامد داشته است.

سردار جعفری افزود: امام ما پایان جنگ تاکید داشت که جنگ همه‌اش نعمت بود و ما توانستیم انقلاب اسلامی را با آن صادر کنیم. امروز موشک‌های مقاومت در دور تا دور رژیم اشغالگر قدس وجود دارد و این یعنی سقوط این نظام منحوس که ان‌شاءالله فتحی می‌شود برای دیگر نظامات و دستاوردهای انقلاب اسلامی.

وی با بیان اینکه امروز برخی نسبت به این موضوعات باور ندارند و این مطالب اساسی را نمی‌فهمند و درک نمی‌کنند و نمی‌دانند ملت ما و مردم ما حاضرند پای این اصول اساسی ایستادگی کنند و نظام سلطه بیشترین حضور خود را نسبت به همین باورها داشته است، تاکید کرد: رسالت اساسی بسیج و همه نیروهای انقلاب اسلامی این است که این باورها را که ثمره خون شهداست به خوبی درک کنند و به همه مسئولان متذکر شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز