خبرگزاری کار ایران

امیر سیاری خبر داد:

ساخت اژدر ایرانی با ویژگی منحصربه‌فرد / سرکوب دزدان دریایی مهاجم به نفتکش ایرانی

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۸۶۷

یک فروند نفتکش جمهوری اسلامی ایران در ابتدای کانال ورودی به خلیج عدن با حمله دزدان دریایی سوار بر یک فروند لنج و قایق تندرو مواجه شد که با حضور به موقع و قدرتمندانه تکاوران نیروی دریایی کشورمان ضمن دادن تلفات سنگین مجبور به فرار شدند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هم اکنون به اژدری دست پیدا کردیم که مراحل آزمایشی آن پشت سر گذاشته شده است و این توان نیروی دریایی را در مقابله با حملات زیردریایی ها بیشتر می‌کند.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه مراسم تجلیل از پیشکسوتان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره ساخت سلاح اژدر گفت: اژدر سلاحی بسیار موثر در دفاع دریایی بویژه ضد زیردریایی‌های دشمن است و هم اکنون به اژدری دست پیدا کردیم که مراحل آزمایشی آن پشت سر گذاشته شده است و این توان نیروی دریایی را در مقابله با حملات زیردریایی‌ها بیشتر می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر نمی‌توان درباره مختصات این اژدر سخن گفت اما این سلاح می تواند از روی ناو و یا از داخل زیردریایی و یا از هوا پرتاب شود که از ویژگیهای خاص این اژدر است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: تکاوران نیروی دریایی روز یکشنبه موفق شدند دزدان دریایی را که قصد حمله به یک فروند نفتکش جمهوری اسلامی ایران داشتند سرکوب و وادار به فرار کنند.

سیاری افزود: یک فروند نفتکش جمهوری اسلامی ایران در ابتدای کانال ورودی به خلیج عدن با حمله دزدان دریایی سوار بر یک فروند لنج و قایق تندرو مواجه شد که با حضور به موقع و قدرتمندانه تکاوران نیروی دریایی کشورمان ضمن دادن تلفات سنگین مجبور به فرار شدند.

وی با اشاره به اینکه برای برقراری امنیت در خلیج عدن اقدامات مستمری انجام می‌شود، گفت: دزدان دریایی در منطقه حضور دارند و از هر فرصتی برای حمله به کشتی های تجاری و نفتکش استفاده می کنند.

وی در خصوص راهیابی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران به اقیانوس اطلس نیز گفت: نیروی دریایی نیرویی نظامی، علمی، سیاسی و بین المللی است و ما در آینده تصمیم داریم از طریق قاره آفریقا و یا از مسیر دیگری یعنی از تنگه جبل الطارق وارد اقیانوس اطلس شویم و زمان این اقدام به تدبیر سلسله مراتب بستگی دارد و ما صددرصد آماده ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه امروز دنیا این نیرو را پذیرفته است، افزود: توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش در عرصه های مختلف به اثبات جهانیان رسیده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وقت آن نرسیده است که ناو هواپیمابر داشته باشیم، گفت: برای حضور در آبهای آزاد دنیا نیاز به ناوشکن و ناوهای بزرگتر داریم و همانطور که پیش از این هم اشاره شد جوانان این کشور توانمندی ساخت ناو هواپیمابر را دارند اما نیاز و دستور ساخت باید صادر شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ناوشکن دماوند هم اکنون آماده الحاق به نیروی دریایی جمهوری اسلامی است و ناوشکن سهند نیز تا سال ۹۵ به این نیروی ملحق خواهد شد.

دریادار سیاری افزود: امروز ۳۲ ناوگروه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در دریاهای آزاد حضور دارند و تاکنون بیش از دو هزار کشتی تجاری و نفتکش را محافظت و امنیت را در خلیج عدن برقرار کرده‌ایم.

وی گفت: تاکنون بیش از ۱۵۰ مورد درگیری با دزدان دریایی داشتیم و به ۲۲ کشور جهان که به کمک نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آبهای آزاد نیاز داشتند، کمک کرده ایم.

وی افزود: در آینده نزدیک رزمایش نیروی دریایی ولایت ۹۳ را در دریاهای آزاد تا مدار ۱۰ درجه شمالی برگزار خواهیم کردیم.

دریادار سیاری با اعلام اینکه ناوشکن موج ۳،۴ و ۵ هم با پیشرفت ۴۰،۵۰ و ۶۰ درصدی در خط تولید قرار دارد، افزود: ناوهای موشک انداز کلاس پیکان اینک در دریای عمان و شمال اقیانوس هند ماموریت انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵ شماره از زیر دریایی کلاس غدیر در داخل کشور ساخته شده است گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران بیش از ۲۰ فروند زیردریایی دارد که نخستین نمونه آن زیر دریایی کلاس فاتح است که تا ۲۰ مورد شماره گذاری خواهد شد.

وی در خصوص توان موشکی ناوهای نیروی دریایی گفت: ناوهای کلاس پروین که به نام های فجر، نصر و فتح تغییر نام داده است همه موشک انداز هستند.

وی همچنین گفت: همه بالگردهای نیروی دریایی ارتش به موشک مجهز شده‌اند.

وی در پایان از ساخت بزرگترین موج شکن منطقه در سواحل مکران خبر داد.

مراسم تجلیل از پیشکسوتان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با حضور فرمانده این نیرو برگزار شد.

در این مراسم که در آستانه هفتم آذر روز نیروی دریایی برگزار شد، از شماری از پیشکسوتان، فرماندهان، درجه داران و دانشجویان نمونه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران تجلیل بعمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز