خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری تهران در بازدید از حوزه قضایی کهریزک؛

اطاله بی‌مورد در رسیدگی، تعطیل شدن عدالت است

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۴۱۰

علی‌رغم محدودیت‌های شدید در عرصه منابع انسانی و مالی یا مساعدت‌های بی‌دریغ مسئولان عالی رتبه قوه قضاییه، برنامه‌ریزی‌های جامعی در جهت کاهش موجودی پرونده‌ها صورت گرفته که البته موفقیت کامل در این امر نیاز مبرم به تلاش‌های صادقانه همکاران به ویژه قضات شریف دارد.

رییس کل دادگستری تهران در بازدید از حوزه قضایی بخش کهریزک ضمن تسلیت به مناسبت ماه محرم و اسارت اهل بیت(ع) و ایام شهادت حضرت امام سجاد(ع) اظهار کرد: بی‌شک به جهت ورود بیش از حد پرونده‌ها، یکی از آسیب‌های جدی در عدلیه و به تبع آن دادگستری استان تهران، معضل اطاله در رسیدگی است.

به گزارش ایلنا غلامحسین اسماعیلی ادامه داد: در این خصوص علی‌رغم محدودیت‌های شدید در عرصه منابع انسانی و مالی یا مساعدت‌های بی‌دریغ مسئولان عالی رتبه قوه قضاییه، برنامه‌ریزی‌های جامعی در جهت کاهش موجودی پرونده‌ها صورت گرفته که البته موفقیت کامل در این امر نیاز مبرم به تلاش‌های صادقانه همکاران به ویژه قضات شریف دارد.

اسماعیلی بیان کرد: باید توجه داشت که انباشته شدن پرونده‌ها در شعب موجبات اطاله در رسیدگی را فراهم می‌ کند و این یعنی تعطیل شدن عدالت؛ لذا لازم است در کنار رعایت کیفیت در صدور تصمیمات قضایی، عامل سرعت نیز مورد توجه و امعان نظر قرار گیرد.

رییس کل دادگستری تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به حساسیت حوزه قضایی بخش کهریزک تاکید کرد: قضات محترم باید با بهره‌گیری از روحیه ایثارگرانه خود و با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی موجود، در جهت ایجاد امنیت و اجرای عدالت در منطقه تلاش کنند.

وی در پایان بار دیگر به موضوع تعیین تکلیف پرونده‌های مسن در این حوزه قضایی با یک برنامه‌ریزی دقیق و علت‌یابی کامل تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز