خبرگزاری کار ایران

غرضی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

مانع‌تراشی برخی جریان‌های سیاسی برای حفظ منافع‌شان است

کد خبر : ۲۲۶۳۵۲

در راه توسعه برخی دستگاه‌ها و جریان‌های سیاسی به نفع مقاصد خودشان سوءاستفاده کنند، این مانع‌تراشی به دلیل آن است که می‌خواهند منافع خود را حفظ کنند.

وزیر پست، تلفن و تلگراف دولت سازندگی ضمن انتقاد از موضع‌گیری برخی جریان‌های سیاسی از توسعه شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، گفت: خود جامعه در برابر مفاسد به مراتب قوی‌تر از جریان‌های سیاسی٬ پایداری می‌کند. شبکه‌های اجتماعی محصول عملکرد خودشان هستند. آنهایی که برای جامعه منفعت داشته باشند٬ ماندگار خواهند ماند و آنهایی که برای جامعه متضرر هستند از بین خواهند رفت.

محمد غرضی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ با اشاره به دوران وزارتش٬ حواشی سیاسی ورود تلفن همراه به کشور را یادآور شد و گفت: دوران سختی بود و هرکسی به نام انتقاد بنده یا وزارتخانه را به دلیل ورود تلفن همراه به کشور زیر سوال می‌برد با این وجود بنده به وظیفه خود عمل کرده و این مجموعه مخابراتی امروز ماحصل تلاش‌های‌‌‌ همان دوران است.

وزیر پست، تلفن و تلگراف دولت سازندگی در پاسخ به این سوال که انتقادات و فشارهای سیاسی امروز درباره شبکه‌های اجتماعی تا چه اندازه به فشار‌ها و انتقادات سیاسی آن‌ روز‌ها نزدیک است، تصریح کرد: توسعه همراه با اصطکاک است. توسعه همراه با گرفتاری است و این در همه جای دنیا تکرار می‌شود. توسعه قربانی می‌خواهد. توسعه نیازمند پاسداری است. برای توسعه باید هزینه داد. بنده بر اساس تجاربی که در این زمینه دارم نسبت به چنین مسائلی نگرانی ندارم چراکه جامعه هزینهٔ آن را خواهد پرداخت.

عضو دوره اول شورای شهر تهران٬ با تاکید بر اینکه ممکن است در راه توسعه برخی دستگاه‌ها و جریان‌های سیاسی به نفع مقاصد خودشان سوء استفاده کنند، تاکید کرد: اینکه برخی جریان‌ها در مسیر توسعه مانع‌تراشی می‌کنند٬ به دلیل آن است که می‌خواهند منافع خود را حفظ کنند. البته در این میان افرادی که بر اساس مبانی اعتقادی مخالف توسعه هستند احترامشان سر جای خود قرار دارد و برای ما محترم هستند. اما آنانی که بر اساس منافع سیاسی خود مانع‌تراشی می‌کنند رفته رفته خسته شده و صحنه را ترک خواهند کرد.

وی ادامه داد: خود جامعه در برابر مفاسد به مراتب قوی‌تر از جریان‌های سیاسی٬ پایداری می‌کند. مردم وقتی به یک معضل اجتماعی ضعیف برخورد می‌کنند یا به ضرر جمعی می‌رسند٬ برابر آن به شدت ایستادگی خواهند داشت. لذا هرچه بیاییم و این مسائل را سیاسی کنیم٬ در واقع ایستادگی جامعه را عقب زده‌ایم. پس اجازه دهیم که جامعه خودش ایستادگی داشته باشد و خود جامعه تصمیم‌گیری کند و آن را عقب بزند.

غرضی با بیان اینکه هرچقدر که از این توسعه فاصله بگیریم تشکیل دولت الکترونیک به تاخیر افتاده و هزینه‌های اجتماعی بالا خواهد رفت، تصریح کرد: اطمینان دارم طولی نخواهد کشید به جای استفاده از ماهواره‌های ۳۶ هزار کیلومتری سطح زمین٬ از بالن‌های ۲۰ کیلومتری سطح زمین استفاده خواهیم کرد و به سرعت شبکه‌های اجتماعی وسیع در داخل کشور توسعه پیدا کرده و منافع آن به همگان می‌رسد.

وزیر پست، تلگراف و تلفن دولت میرحسین موسوی همچنین درباره ضرورت توسعه شبکه‌های اجتماعی، گفت: شبکه‌های اجتماعی محصول عملکرد خودشان هستند. آنهایی که برای جامعه منفعت داشته باشند ماندگار خواهند ماند و آنهایی که برای جامعه متضرر هستند از بین خواهند رفت.

وی در پاسخ به چرایی نگرانی جریان‌های سیاسی بابت شبکه‌های اجتماعی، خاطرنشان کرد: بخشی از قدرت سیاسی که توانایی جذب قاعده جامعه را ندارد این مساله را خیلی تحریک می‌کند تا نوعی ترس را ایجاد کند. در حالی‌که شبکه‌های اجتماعی که قواعد اجتماعی را رعایت می‌کنند٬ از این مسائل ترسی نخواهند داشت. اما شبکه‌هایی که چنین توانایی را ندارند٬ چاره‌ای جز فرار ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز