خبرگزاری کار ایران

محسنی اژه‌ای: / ۱ /

از طریق نهادهای اطلاعاتی و نظامی پیگیر اسیدپاشی هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۸۲۸

دستگاه قضایی موظف است با همه جرائم مشهود برخورد کند و فرقی نمی کند این جرائم در فضای مجازی رخ دهد یا در فضای غیر مجازی. / با وزارت ارتباطات در این باره جلساتی داشتیم و آنها قول داده اند اقداماتی را در جهت کنترل فضای مجازی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه در نشست خبری خود که در بیستمین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد در پاسخ به سوالی در باره اقدامات انجام گرفته در مورد اسیدپاشی اخیر اصفهان و نقض قانون در این حوزه گفت: ما تمام تلاش خود را انجام داده ایم و از طریق نهادهای اطلاعاتی و نظامی پیگیر این موضوع هستیم.

وی افزود: من در اینجا از همه رسانه ها می خواهم در این باره اطلاع رسانی درست داشته باشند.

وی گفت: در خصوص قانون نیز، ما قانونی در این باره داریم که مربوط به گذشته است و بعضی از قضات به آن عمل می کنند اما با توجه به اینکه این جرم آثار بسیار بدی دارد باید در نظر داشته باشیم و قانونی نسبت به آن تعریف کنیم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه در نشستی که وزیر ارشاد با رئیس قوه قضاییه داشتند قرار شد برای خبرنگاران مجازات جایگزین زندان اعمال شود این موضوع به کجا رسیده است، بیان کرد: روزنامه نگاران نیز به هر حال جزئی از مردم این جامعه هستند که ممکن است جرمی مرتکب شوند که ربطی به حرفه و شغل آنان نداشته باشد اما به هر حال قانون خاصی در این باره وجود ندارد ولی قانون ظرفیت خاصی دارد و قضات حتما به سختی کار خبرنگاران واقف هستند و در مورد جرمهای آنان ملاحظاتی را انجام خواهند داد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در باره اینکه در ماجرای اسید پاشی که برخی از رسانه های معاند این موضوع را به امر به معروف و نهی از منکر ربط داده و رسانه هایی در داخل آن را اینطور پیگیری کرده اند، آیا قرار است دادستان تهران در این باره ورودی داشته باشد یا خیر، بیان کرد: اسید پاشی جرم بسیار بدی است که در همه کشورهای دنیا تا حدودی به این نحو وجود داشته است و در کشور ما نیز اولین بار در سال ۱۳۳۲ اتفاق افتاده و از آن تاریخ گهگاهی آن را مشاهده کرده ایم.

محسنی اژه ای افزود: اما من در این باره تحقیق و بررسی انجام داده ام و متوجه شده ام در همه موارد موضوع شخصی مطرح بوده و هیچ گونه بحثسیاسی و مذهبی در آن جرم دخالت نداشته است اما تا زمانی که عامل و عاملان دستگیر نشوند نمی توان در مورد انگیزه اظهار نظر قطعی کرد.

محسنی اژه ای گفت: مشاهده کردیم در این کار نیز بعضی از افراد جرم هایی مرتکب شده اند و قصد اخلال در نظم عمومی را داشته اند. اما مردم ما هوشیار هستند و تحت تاثیر این گونه فضاسازی ها قرار نخواهند گرفت.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: دادستان کل کشور حتما تخلف های شکل گرفته پیگیری خواهد کرد.

محسنی اژه ای در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه شما مهلت یک ماهه به وزارت ارتباطات و نهادهای مربوطه در حوزه مجازی داده بودید که آنها بتوانند تخلفها و جرم های مرتکب شده در فضای مجازی را کنترل کنند این موضوع به کجا رسیده است، گفت: همانطور که قبلا عرض کرده ام دستگاه قضایی موظف است با همه جرائم مشهود برخورد کند و فرقی نمی کند این جرائم در فضای مجازی رخ دهد یا در فضای غیر مجازی.

سخنگوی قوه قضاییه ادامه داد: ما با وزارت ارتباطات در این باره جلساتی داشتیم و آنها قول داده اند اقداماتی را در جهت کنترل فضای مجازی انجام دهند.

وی گفت: در این مدت نیز جلساتی در کارگروه مجرمانه فضای مجازی با این وزارت خانه تشکیل شده است و قدم هایی برای کنترل این فضا برداشته شده است. آنها گفته اند اگر نتوانیم به طور کامل اقدامات مجرمانه را حذف کنیم ولی قول می دهیم از بخش قابل توجهی از این اقدامات جلوگیری کنیم.

وی گفت: در حال حاضر نیز دادستان تهران قول داده است در این موضوع و مسئله ورود پیدا کند و از اقدامات مجرمانه در این فضا جلوگیری نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز