خبرگزاری کار ایران

سردار سلامی:

فضا برای استکبار در منطقه تنگ شده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۳۲۱

اعتبار سیاسی نظام ما به جایی رسیده است که قدرت‌های بزرگ مانند آمریکا نمی‌توانند بدون توجه به نقش منطقه‌ای ایران به حل مشکلات بپردازند. این صحبت‌ها شعار و بیان احساسی نیست بلکه توصیف حقیقی وضعیت امروز ایران است.

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: امروز باید بدانیم فضا برای استکبار در منطقه تنگ شده است و نظام جمهوری اسلامی ایران با مولفه‌های قدرت خود توانسته است به عنوان یک قدرت نفوذناپذیر مطرح باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین سلامی در مراسم یادواره فرماندهان شهید نیروی زمینی سپاه که امروز صبح در ستاد فرماندهی سپاه برگزار شد، گفت: هر ملت و کشوری دارای یک هویت منبسط و امتدادیافته‌ای است که در طول تاریخ آن ملت منعکس می‌شود و به آن ملت شخصیت و هویت می‌بخشد.

وی ادامه داد: هیچ ملتی در طول تاریخ بدون تکیه‌گاه محکم تاریخی و هویتی نمی‌تواند پابرجا بماند.

این مقام بلند پایه سپاه با اشاره به دلاوری‌ها و رشادت‌های فرماندهان شهید سپاه بیان کرد: شاهکار بزرگ شهیدان انقلاب اسلامی آفرینش یک هویت تاریخی بی‌نظیر بود که جایگاه عظیمی را برای ملت ایران ایجاد کرد. این شهیدان در زندگی درخشان خود هنرشان فقط جان دادن و خون دادن نبود بلکه شهادت آنها تاثیری علی‌الابد و زیربنایی و افتخارآمیز برای ملت ایران ایجاد کرد.

سلامی ادامه داد: افتخاراتی که آنها آفریدند هرگز در طول تاریخ و زمان متوقف نخواهد شد آنها بنای عظیم یک تمدن را ایجاد کرد‌ه‌اند و معماران اصلی این تمدن هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: در عصری که نابرابری قدرت استکبار قصد داشت با نمایش ظاهری قدرت و نمایش دادن هیبت زیربنای اراده ملتی را در هم بشکند و دوباره بر سرنوشت آنها حاکم شود ایستادگی و رادمردی‌های این بزرگواران از آن جلوگیری کرد. اسکتبار قصد داشت بار دیگر بر سرنوشت فرهنگی، اقتصادی سیاسی و اجتماعی ما مسلط شود و با تسلط بر استقلال ما ارزش‌های ما الهی ما را نابود کند و هنر این شهیدان دفن کردن اینها و آرزوهای آنها بود.

وی افزود: شهدا توانستند فرهنگی جدید، ارزش‌های جدید و به باورها ظهور تازه ببخشند و در این جهت باورها به ایمان یک ملت تبدیل شد و توانستند زیرساخت‌های یک مقاومت ملی را ایجاد کنند که بدون آنها روحیه مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان هیچ‌گاه شکل نمی‌گرفت.

این مقام بلند پایه سپاه گفت: ما در طول تاریخ نیازمند بودیم تا مصادیق روشن باور به نصرت الهی را درک کنیم و این شهیدان با فداکاری خود آن را به خوبی ترسیم کردند و توانستند معادله قدرت را در عرصه نابرابری علیه مسلمانان بر هم بزنند. آنها نماد برجسته روح عاشورایی یک ملت هستند که ما امروز بنای اصلی پیشرفت توسعه و رشد تعالی ملت را مدیون آنها هستیم. آنها آموزگاران واقعی ملت ما و معلمان همه ملت‌های آزاده هستند که در شرایط سخت پیشگام مخاطرات بودند و آرامشی مانند کوه را امروز برای ما ایجاد کردند.

سلامی با اشاره به سالگرد سرلشگر شوشتری تاکید کرد: ایشان انسان مهربان، با رافت اسلامی و محبت و عشق به خدمت برای محرومان بود. آنان نمایندگان مخلص بی‌ریا و بی‌توقع و مهاجم برای ایجاد امنیت و بسترسازی توسعه و رفاه و محرومیت‌زدایی بودند و به همین علت به آن سرزمین مهاجرت کردند. آنها در دامن شهادت و جهاد تربیت یافته بودند و از امیرمومنان درس آموخته بودند و سرانجام‌شان نیز همانند مولا در حادثه‌ای مشابه به شهادت رسیدند که شهادت آنها از حضور ظاهری آنها بیشتر باعثایجاد وحدت در سرزمین سیستان شد.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه امثال شهید شوشتری، اسناد جاویدان صداقت نظام نسبت به همه اقوام هستند که در همه عرصه‌ها خود را آماده فداکاری می‌دیدند، یادآور شد: حقیقت شهادت آنها بسیار روشنگر بود و مروز بیشتر خانواده‌های بلوچ نام فرزندانشان را نورعلی می‌گذارند. آنها باعثشدند انقلاب با همه چالش‌هایی که دارد استوار بتواند بایستد و امروز از مرزهای جغرافیایی خود عبور کند و بتواند خالق بیداری اسلامی در عرصه استکبار ستیزی باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مسائل منطقه اشاره کرد و گفت: امروز می‌بینیم دشمنان بزرگ ما با قدرت نظامی و نفوذ سیاسی خود در جهان فاقد اراده برای تغییر در جغرافیای جهان اسلام هستند. آمریکا با هزینه کردن ۳ هزار میلیارد دلار در عراق نتوانست پیروزی سیاسی و منفعت اقتصادی برای خود ایجاد کند و در خلا قدرت ایجاد شده جایگاهی برای ایران برقرار شد.

این مقام بلند پایه سپاه اضافه کرد: ما باید امروز بدانیم چه چیزی باعثشده است که قدرت انقلاب اسلامی تا شرق مدیترانه امتداد داشته باشد و آمریکا در سوریه، لبنان، یمن و لیبی در هر نقطه از جهان اسلام نتوانسته است به اهداف خود برسد. امروز مشاهده می‌کنیم گروه‌هایی که خود حمایت کرده بود مجبور است با آنها بجنگد. ما باید بدانیم چه عواملی باعثشده است که تلاش‌های دشمن برای انزوای ایران بی‌ثمر شود.

سلامی گفت: از میان این همه عوامل ما باید به حقانیت نظام جمهوری اسلایم ایران و انقلاب اسلامی و حکمت و تدابیر الهی رهبر عظیم انقلاب اشاره کنیم که با ایستادگی توانسته‌اند تمام توطئه‌های دشمن را در هر همه ابعاد خنثی کند.

جانشین فرمانده کل سپاه درباره امنیت مرزهای کشور تصریح کرد: در سرزمین ایران هیچ روزنه‌ای برای ورود دشمنان وجود ندارد آنها باید بدانند هنوز فرزندان بزرگ این ملت آماده‌اند با تمام وجود از دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع کنند و اجازه نفوذ و اراده را به دشمن ندهند.

وی ادامه داد: امروز دشمنان باید بدانند اراده نظام جمهوری اسلامی ایران بهترین اراده بر تحولات منطقه و محور اصلی کنترل همه تحولات است و می‌توان از آن به عنوان شاه کلید حل مشکلات نام برد.

این مقام بلند پایه سپاه بیان کرد: اعتبار سیاسی نظام ما به جایی رسیده است که قدرت‌های بزرگ مانند آمریکا نمی‌توانند بدون توجه به نقش منطقه‌ای ایران به حل مشکلات بپردازند. این صحبت‌ها شعار و بیان احساسی نیست بلکه توصیف حقیقی وضعیت امروز ایران است.

سلامی در پایان گفت: امروز باید بدانیم فضا برای استکبار در منطقه تنگ شده است و نظام جمهوری اسلامی ایران با مولفه‌های قدرت خود توانسته است به عنوان یک قدرت نفوذناپذیر مطرح باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز