خبرگزاری کار ایران

بیانیه ستادکل نیروهای مسلح به‌مناسبت سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۴۹۹

حافظه تاریخی ملت ایران گواهی می‌دهد که وزارت اطلاعات به مثابه یک سازمان مردم‌نهاد با درک عمیق از تهدیدات و فرصت‌های معطوف به مقوله امنیت ملی کشور و به مدد به‌کارگیری مؤثر تجارب و شیوه‌های انقلابی در عرصه مأموریت‌های محوله به سطح قابل اعتماد و اطمینانی از دانایی و توانایی نایل آمده و هم‌اینک خود را در تراز یک الگوی امنیت آفرین فرامیهنی معرفی کرده است.

ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای با گرامیداشت سی‌امین سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات، اشراف اطلاعاتی و امنیت‌افزا و مقابله با تهدیدات امنیت ملی در قلمرو داخلی و خارجی را مهم‌ترین وظایف و انتظارات فراروی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش ایلنا، در این بیانیه آمده است: تأمین امنیت ملی به عنوان یکی از مأموریت‌های ذاتی وزارت اطلاعات طی ۳۰ سال گذشته از رهگذر مجاهدت‌های خاموش و الهام بخش سربازان گمنام امام زمان(عج) و تلاش‌های خردمندانه و هوشمندانه سامانه مدیریت و راهبری این وزارتخانه و با تکیه بر موازین شرعی‌، قانونی و اخلاقی در چارچوب وصایای حضرت امام(ره) و منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) و در راستای دکترین امنیتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به گونه‌ای پایدار رقم خورده است.

این بیانیه می‌افزاید: حافظه تاریخی ملت ایران گواهی می‌دهد که وزارت اطلاعات به مثابه یک سازمان مردم‌نهاد با درک عمیق از تهدیدات و فرصت‌های معطوف به مقوله امنیت ملی کشور و به مدد به‌کارگیری مؤثر تجارب و شیوه‌های انقلابی در عرصه مأموریت‌های محوله به سطح قابل اعتماد و اطمینانی از دانایی و توانایی نایل آمده و هم‌اینک خود را در تراز یک الگوی امنیت آفرین فرامیهنی معرفی کرده است.

در ادامه این بیانیه با اشاره به کارکردها و نقش‌آفرینی‌های سترگ و افتخارآمیز وزارت اطلاعات در حوزه صیانت از امنیت ملی و مقابله با تهدیدات امنیتی کشور آمده است: حراست از منافع ملی و ارزش‌های مقدس نظام و انقلاب، صیانت از انسجام اجتماعی و سیاسی کشور، شناسایی گروهک‌های معاند و تروریستی، جریان‌های سودجو، انحرافی و فرقه‌یی وابسته به بیگانه و مقابله قاطع و به هنگام با آنان و نیز نفوذ و ضربه زدن به شبکه‌ها و سیستم‌های امنیتی اردوگاه دشمن از جمله اقدامات مباهات‌آفرین وزارت اطلاعات است که ضمن جلب رضایتمندی امام و امت اسلامی، اعتراف دشمنان نسبت به ظرفیت و توان تهاجمی بالای فرزندان ملت ایران در این وزارتخانه را در پی داشته است.

این بیانیه با اشاره به لزوم تلاش وزارت اطلاعات در شناخت تهدیدات ملی و ظرفیت‌سازی مطمئن برای برخورد با آن‌ها آمده است: ‌آمادگی برای مقابله با تهدیدات ناشی از فرایند جهانی شدن و رویارویی هوشمندانه و قاطع با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن - به عنوان یکی از بسترها و عرصه‌های ضدامنیتی کشور - از جمله ضرورت‌هایی است که در زمره مهم‌ترین برنامه‌ها و انتظارات بایستی در معرض سطوح راهبردی و سامانه‌های عملیاتی وزارت اطلاعات قرار گیرد.

این بیانیه در پایان با تبریک فرارسیدن سی‌امین سالگرد تأسیس وزارت اطلاعات و تعظیم به مقام شامخ شهیدان و جانبازان گمنام این وزارتخانه و تأکید بر اهمیت فهم دقیق از پیچیدگی تحولات جدید و تلاش برای ظرفیت‌سازی‌های مطمئن و بالنده در اجرای مأموریت‌ها و وظایف محوله آورده است.

اقتدار اطلاعاتی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران در ایجاد امنیت پایدار مردمی در جامعه و نیز خنثی سازی تهدیدات و توطئه‌های جبهه دشمن که از مسیر هماهنگی و تعامل مطلوب بین جامعه اطلاعاتی و نهادهای امنیتی کشور و مشارکت همه جانبه مردم و به مدد رهنمودهای مقام عظمای ولایت و رهبری امام خامنه‌ای عزیز(مدظله‌العالی) حاصل شده است؛ امنیت زنده و هوشمند را به واقعیت انکارناپذیر امروز جامعه ما تبدیل کرده است. واقعیتی که بی‌تردید می‌تواند پشتوانه بزرگ توسعه پایدار و هدفمند میهن اسلامی قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز