خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار وزیر مشاور در امور فرهنگی پرتغال:

ایرانیان ملتی صلح‌جو و در دفاع از حقوق خویش مقاوم هستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۱۰۸

دیواری به عنوان مانع در مسیر گسترش روابط دو کشور نمی‌بینم و شرط آن سعه صدر مسؤولین در مذاکرات و گفت‌وگوهاست.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در گسترش روابط و رفت‌وآمدهای مسؤولان، دنیا متوجه می‌شود که ایرانیان ملتی صلح‌جو و در دفاع از حقوق خویش مقاوم هستند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز در دیدار وزیر مشاور در امور فرهنگی پرتغال، با حساس خواندن مقوله فرهنگ برای ملت‌ها و دولت‌ها، گفت: در ایران قلمرو مسؤولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خیلی گسترده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اختلافات فکری و فرهنگی بین کشورها را طبیعی خواند و گفت: با تکیه بر مشترکات، زمینه‌های فراوانی برای همکاری گسترده با همه کشورهای جهان، به جز یک کشور داریم و بر این اساس برای روابط با کشورها برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی با اشاره به سوابق مثبت و منفی روابط ایران و پرتغال، گفت: سیاست ما گسترش روابط فرهنگی با همه کشورهای جهان است تا ملت‌های دنیا ببینند تبلیغات ۳۴ ساله امپریالیسم خبری، دروغ و برخاسته از کینه‌های سیاسی بوده و هنوز هم چنین است.

وی استکبار گریزی و تجاوز ستیزی انقلاب اسلامی را دلیل عمده نگاه منفی قدرت‌های جهانی نسبت به انقلاب و ایران اسلامی دانست و گفت: در گسترش روابط و رفت‌وآمدهای مسؤولان، دنیا متوجه می‌شود که ایرانیان ملتی صلح‌جو و در دفاع از حقوق خویش مقاوم هستند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر این نکته که «با تاریخ پرتغال آشنا هستم»، گفت: دیواری به عنوان مانع در مسیر گسترش روابط دو کشور نمی‌بینم و شرط آن سعه صدر مسؤولین در مذاکرات و گفت‌وگوهاست.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأکید کردند: امیدواریم این سفر مقدمه‌ای برای گسترش روابط در آینده باشد که ضرورت تعامل در مسایل دیپلماتیک است.

آقای ژرژ بارتو شاویر در این دیدار با تأکید بر ظرفیت‌های دو کشور ایران و پرتغال برای گسترش روابط فرهنگی، گفت: برای تقویت روابط سیاسی نیز در شرایط حساسی هستیم و باید راهکاری مناسب برای تبادل مواضع پیدا نماییم.

مشاور در امور فرهنگی پرتغال با اشاره به علاقه مسؤولان دو کشور برای تقویت روابط گفت: باید از تجربیات شخصیت‌های ارزنده چون حضرت‌عالی استفاده کرد که سابقه اقدامات ارزنده‌ای در مسایل فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دارید.

وی با ارائه تعریفی از فرهنگ و نگاه اصطلاحی به آن گفت: امیدوارم از فرهنگ در جهت نهادینه کردن صلح در جهان استفاده نماییم.

وی با تأکید بر خوی استکباری بعضی از کشورهای قدرتمند جهانی، گفت: بر همین اساس سوءنیت‌‌هایی نسبت به گفتار و رفتار ایرانیان دارند، در حالی که ایران صبغه درخشانی در تاریخی دارد.

آقای ژرژ بارتو شاویر افزود: به تصمیمات مردم ایران احترام می‌گذاریم و بر این اساس و با توجه به منافع مردم دو کشور، برنامه ریزی می‌کنیم.

مشاور در امور فرهنگی پرتغال با تصدیق صبغه استعماری پرتغال در مقاطعی از تاریخ، گفت: خوشحالی ما در گسترش علم و تقویت روابط کشورها بود و امروزه نیز چنین نقشی در نظام بین‌الملل داریم.

وی با تأکید بر نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ایران و نظام بین‌الملل، گفت: از حضرت‌عالی به عنوان کتابچه انقلاب اسلامی می‌خواهیم که در تقویت روابط ایران و پرتغال نیز نقش‌آفرینی نمایید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز