خبرگزاری کار ایران

آیت الله محسن اراکی:

هدف جنایات رژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها نابودی اسلام است

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۹۲۵

برخلاف انقلاب اسلامی که امروز ما در گوشه و کنار جهان از رهبران می‌شنویم که افتخار امت اسلامی است و به سربلندی آن افتخار می کند، جای درجای جامعه اسلامی توسری خور است.

دبیرکل مجمع تقریب مذاب اسلامی هدف از جنایات رِژیم صهیونیستی و تکفیری‌ها را نابودی اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله اراکی در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برگزاری همایش بزرگ علمای جهان اسلام در حمایت از مقاومت فلسطین گفت: ‌ این همایش، یک تشکل جهانی و بین‌المللی است و علمای سراسر اسلام را دور هم جمع می‌کند و آن‌ها را در یک صف واحد قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در قرآن کریم برای جامعه مومنان هویت‌ها و ویژگی‌های مشخصی تعریف شده است که از جمله آن ویژگی‌ها با ایمان بودن جامعه اسلامی است. جامعه‌ای که به معنای واقعی ایمان داشته باشد، هیچ‌گاه در برابر استکبارگران کم نمی‌آورد و همیشه برترین جامعه است. خداوند در آیه ۵۵ و ۵۶ سوره مائده به این ویژگی یعنی برتری جامعه اسلامی اشاره کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ویژگی بعدی جامعه اسلامی را ولایت‌پذیری عنوان کرد و افزود: جامعه اسلامی باید با مودت از محمد و آل‌محمد هویت اصلی خود را پیدا کند. ما در انقلاب خود و صدور آن به سایر جوامع دیدیم که اگر از ولایت پیروی کنیم، همواره پیروز هستیم. ملت ما زیر چتر ولایت به هم پیوستند و این به هم پیوستگی باعثپیروزی آنها شد.

آیت الله اراکی ویژگی سوم جامعه ایمانی را عزت و اقتدار مطرح کرد و گفت: در گذشته نیز اقوامی بودند که خداوند در قرآن نسبت به آنها اشاره ای دارد که دارای عزت و سربلندی بودند ولی از هنگامی که در راه سرپیچی از هدایت الهی و رهبر الهی گام برداشتند، دچار ذلت شده‌اند. قوم بنی اسرائیل نمونه آنها است.

رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه رهبر الهی بزرگترین نعمت است، خاطرنشان کرد: اگر این نعمت به قومی عطا شود و همه زیر پرچم ولایت خداوند قرار بگیرند دارای نعمت تامه‌ای شده‌اند که خداوند آن را در قرآن وعده داده است. با اشاره به این موضوع است که بعد از واقعه غدیر آیه اکمال دین نازل شد.

اراکی گفت: ماهمیشه در نماز سوره حمد را می خوانیم و از خداوند می خواهیم ما در مسیر اطاعت از رهبر دینی و الهی قرار دهد که وسیله نعمت بر بندگان است. بنابراین عزت وذلت ناپذیری عضو جدایی‌ناپذیر از جامعه اسلامی است و اگر جامعه اسلامی قدر آن را نداند، این موضوع از آنها سلب می شود و ولایت از آنها رویگردان می شود.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی بیان کرد: چهارمین ویژگی جامعه اسلامی یکپارچگی و یک دستی است. مومنان نمی‌توانند در جامعه متخاصم باشند و در رودر روی یکدیگر قرار بگیرند زیرا در قرآن ویژگی آنها در یکپارچگی و هماهنگی توصیف شده و ویژگی جامعه غیر ایمانی در درگیری و جنگ توصیف شده است.

اراکی یکی از ویژگی ها و ابعاد یکپارچگی را اطاعت از خدای واحد وپیروی از دستورات آن دانست و افزود: عبادت یعنی گوش به فرمان خداوند بودن در همه مراحل و همه ابعاد. کسی نمی‌تواند بگوید هر طور که دوست دارم نماز می خوانم و خدا را عبادت می‌کنم. در این حالت این عبادت خدا نیست بلکه عبادت نفس است و نافرمانی خداوند است.

وی ابراز کرد: فرمان خداوند و اطاعت آن یعنی جمع شدن زیر پرچم ولایت و رهبری. کسی که دستورات الهی را در همه روابط اجتماعی برای مردم بیان می کند وقتی ما از چنین رهبری اطاعت کنیم یکپارچه هستیم و دارای وحدتیم.

وی گفت: ما باید بدانیم امروز مشکل جامعه اسلامی از کجاست که با تمام قدرت و جغرافیای خود در دنیا تو سری خور است و چرا بدترین کشتارها و جنایات در این جوامع رخ می دهد و یک مشت صهیونیست که در جهان به ۴ میلیون نفر هم نمی رسند توانسته‌اند در قلب جامعه اسلامی، کشوری را اشغال و منابع اقتصادی آنها را مصادره کنند، ‌کودکان وزنان آنها را بکشند و فجایعی مانند غزه را راه بیاندازند.

اراکی اضافه کرد: امسال ماه رمضان خونین با بیش از ۲ هزار کشته و ۱۲ هزار مجروح درغزه برای سرتاسر جامعه اسلامی بود کشور ما که زخم های جنگ را تجربه کرده است معنی این فاجعه را خوب می فهمد. ما باید بدانیم چرا سرنوشت ما به اینجا رسیده است؟ چرا درعراق سوریه و پاکستان و در تمام گستره جوامع اسلامی جنایات را مشاهده می کنیم و امروز یک مشت انسان وحشی درمنطقه به دنبال نابودی جوامع اسلامی هستند و چرا جوامع اسلامی بدترین وضع اقتصادی را دارند در حالی که رگه های دنیا در دست ما ست.

وی گفت: برخلاف انقلاب اسلامی که امروز ما در گوشه وکنار جهان از رهبران می‌شنویم که افتخار امت اسلامی است و به سربلندی آن افتخار می کند جای درجای جامعه اسلامی توسری خور است. و امروز امنیت حرف اول و موضوع اول جامعه اسلامی شده است.

اراکی گفت: راه حل این موضوع را خداوند بیان می کند و ما آن را بارها به جوامع گوشزد کرده ایم که برای رهایی از این مشکل به اطاعت از رسول و خداوند برگردیم وزیر پرچم آن به وحدت دست یابیم و در این راه سه محور قرآن، رسول اکرم(ص) واهل بیت(ع) باید محور اساسی وحدت ما باشند و با آنها به عزت و سربلندی دست یابیم و این سه چیز معیار ایمان وتقوا ست.

وی با بیان اینکه این سه چیز را باید برگزینیم گفت: نه تنها عزت بلکه پیروزی، ‌رفاه اقتصادی، ‌دست بالا در امور با آنها ممکن خواهد شد و می توانیم جامعه اسلامی را از اندونزی تا مراکش زیر پرچم آنها تشکیل دهیم و قدرت برتری را ایجاد کنیم که سربلندی و سعادت ما را خواهد داشت.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به کنفرانس علمای اسلام در حمایت از مقاوت فلسطین گفت: این موضوعات و این جلسات نتیجه آن باید شکل گیری جامعه واحدی باشد که ما قدم‌هایی را در مسیر آن برداشته در حال شکل گیری صف واحدی برای کمک به آوارگان جنایات صهیونیست و تکفیری‌ها هستیم زیرا ما منشا این دو را یکی می دانیم که هدف آنها نابودی اسلام است.

وی در پایان گفت: من اعتقاد دارم اگر این صف تشکیل شود که آغاز آن از ایران بوده است می تواند تصویر یک جامعه و امت واحده ای را ایجاد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز