خبرگزاری کار ایران

قزوینی در گفت‌گو با ایلنا:

احتمال ائتلاف اطلاح‌طلبان با جریان‌های میانه‌رو وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۴۳۵

جریان اصلاح طلبی باید سعی کند جایگاه اصلی مجلس، توانمند‌های آن و اینکه مجلس پیگیر مطالبات چه ویژگی و شاخصی دارد را به مردم معرفی کند.

عضو مجمع نیروهای خط امام(ره) گفت: جریان اصلاح طلبی یک جریان اعتدالی است و احتمال اینکه اصلاح طلبان با جریان‌های میانه رو به ائتلاف برسد، ممکن است.

حمید قزوینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی مجلس شواری اسلامی گفت: تلاش اصلاح‌طلبان به عنوان یک جریان فکری و فرهنگی تنها کسب قدرت و حضور در قدرت نیست، تجربه دو دهه گذشته نشان داده است جریان اصلاح طلبی حضور در قدرت را فرصتی در جهت نمایندگی مطالبات اصلی مردم می‌داند و به طبع در این راستا حتما این جریان باید به دنبال حضور گسترده در انتخابات مجلس و کسب کرسی‌های آن باشد.

وی بابیان اینکه جریان اصلاح طلبی در این مسیر ابتدا باید رویکرد اصلی خود را مطرح کند، ابراز کرد: جریان اصلاح طلبی باید سعی کند جایگاه اصلی مجلس، توانمند‌های آن و اینکه مجلس پیگیر مطالبات چه ویژگی و شاخصی دارد را به مردم معرفی کند.

وی افزود: بیان این موضوعات کمک شایان و جدی در مسیر موفقیت خواهد بود و در این حالت خود مردم تشخیص خواهند داد که به سمت انتخاب کدام جریان باید بروند.

قزوینی در پاسخ به این سوال که آیا امکان دارد جریان اصلاح طلبی با جریان میانه رو اصولگرایی در یک ائتلاف قراربگیرند، گفت: یکی از مراحل انتخابات در همه دنیا، ائتلاف میان گرو‌ها و احزاب است. ما در ادوار گذشته هم این موضوع را شاهد بوده‌ایم. اصولا جریان اصلاح طلبی یک جریان اعتدالی است و احتمال اینکه اصلاح طلبان با جریان‌های میانه رو به ائتلاف برسد، ممکن است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اتفاقات انتخابات هیات رئیسه شواری شهر تهران نیز اظهار کرد: آنچه در انتخابات هئیت رئیسه شورای شهر تهران رخ داد یک موضوع طبیعی بود، چون اصلاح طلبان در شورا ۱۰ نفر و اکثریت را ندارند. چند ورزشکار عضو شورا که سال گذشته به جریان اصلاح طلبی رای داده بودند، امسال تحت فضای شورا و مسائل دیگر به جریان رقیب رو کرده‌اند.

عضو مجمع نیروهای خط امام(ره) بیان کرد: برای دوری از این نوع شرایط ما باید در جهت تقویت احزاب گام برداریم، با وجود احزابی که با رویکرد روشن، لیست انتخاباتی داشته، و افراد از طرف آن‌ها نه با لابی‌گری معرفی شوند، دراین حالت ما شاهد یک فرآیند و پاسخگویی روشن خواهیم بود.

قزوینی درباره شرایط و ویژگی های مجلس آینده گفت: این مردم هستند که باید این موضوعات را در نظر بگیرند. اگر از شرایط فعلی راضی باشند و فکرکنند مجلس فعلی به حقوق و مطالبه اصلی جامعه توجه دارد و به رای مردم در سال۹۲ احترام و نگاه حمایتی به دولت منتخب دارد، قاعدتا به این ترکیب روی می‌آورند و اگر اینطور نباشد حتما در جهت تغییر وارد موضوع انتخابات می شوند.

وی اضافه کرد: اگر قرار باشد بسیاری از افرادی که نماینده مطالبات واقعی مردم هستند به هر دلیل امکان حضور در انتخابات را نداشته باشند، ما شاهد کاهش حضور مردم و انتخابات کم شور خواهیم بود، اما اگر انتخابات با حضور همه جریان‌ها صورت بگیرد مشارکت حداکثری را خواهیم داشت که حتما اصلاح طلبان در این نوع فضا بهتر عمل خواهند کرد.

قزوینی با بیان اینکه من چشم انداز روشنی درباره مشارکت اصلاح‌طلبان و امکان حضور همه جانبه آن‌ها مشاهده نمی‌کنم، بیان کرد: اگر کلیت نظام به این نتیجه برسد که انتخاباتی با مشارکت بالا در جهت تقویت وحدت، منافع ملی و امنیت کشور لازم و این موضوع را تشخیص دهد در این حالت امکان حضور حداکثری اصلاح طلبان فراهم خواهد شد.

این فعال اصلاح طلب بابیان اینکه کاندیدا باید نماینده واقعی مطالبات مردم باشد تاکید کرد: دراین صورت است که نماینده می‌تواند در مسیر حل مشکلات منطقه و مردم گام بردارد همه‌ آن را قبول دارند و به آن اعتماد خواهند کرد.

وی در پایان اضافه کرد: ازدیاد کاندیدا‌ها نشان دهنده مشارکت همه جریان‌ها و نمایندگان مطالبات مردم نیست چون ممکن است افراد شاخص به هردلیلی امکان حضور نداشته باشند که دراین حالت حتما مشارکت مردم کاهش خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز