خبرگزاری کار ایران

محمدرضا عارف در دیدار جمعی از اصلاح‌طلبان استان گلستان:

در تربیون‌های رسمی دولت را تخریب می‌کنند / هر گونه ائتلاف با جریان رقیب با حفظ هویت اصلاح طلبی خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۲۶۱

آیا واقعا اقدام برخی نمایندگان مجلس در استیضاح وزیر دانشمندی مانند دکتر فرجی دانا آن هم در آستانه آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها اقدامی در راستای امنیت و منافع ملی بود؟ / هر گونه ائتلاف و تعامل با جریان رقیب با حفظ هویت اصلاح طلبی خواهد بود. اصلاح‌طلبان باید در انتخابات مجلس بگونه‌ای عمل کنند که برخی اتفاقات صورت گرفته در انتخابات شورای شهر تهران تکرار نشود.

رییس بنیاد امید ایرانیان گفت: نقد دلسوزانه و خیرخواهانه باعثپیشرفت می شود ولی متاسفانه برخی سخنان که در تربیون‌های رسمی هم مطرح می شود نه تنها نقد نیست بلکه تخریب دولت است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از اصلاح‌طلبان استان گلستان و تعدادی از دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های کشور با گرامی‌داشت یاد و خاطره آیت‌الله سید محمود طالقانی، گفت: آیت‌الله طالقانی روحانی نواندیشی بود که برای آزادی، استقلال و پیشرفت و نیز برای دفاع از حقوق همه افراد جامعه با سعه صدر بالایشان تلاش همه جانبه‌ای کرد و در طول زمان حیات شان الگویی برای جوانان انقلابی بود.

وی با بیان اینکه آیت‌الله طالقانی نمونه‌ای از یک انقلابی تمام عیار بود، یادآور شد: تمام تلاش آِیت‌الله طالقانی این بود که نشان دهد دین اسلام مبشر آزادی و حرمت نهادن برای انسان است. ایشان با رفتار و منش خود باعثشد بسیاری از نحله‌های مختلف فکری با انقلاب همراه شوند به همین دلیل آیت‌الله طالقانی نمونه بارز جذب حداکثری و دفع حداقلی بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود به رویدادهای مختلف بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان اینکه رمز ماندگاری انقلاب وحدت همه اقشار مردم و مسئولین است، گفت: در دهه چهارم انقلاب که در مسیر رشد و تعالی کشور هستیم باید فضای جامعه آرام و بدون تنش باشد و در این بین هرگونه حرکت خودسرانه که مسیر توسعه و پیشرفت کشور را با اخلال رو به رو کند مطمئنا با منافع ملی سازگار نیست و باید در چارچوب قانون با هرگونه اقدامات خودسرانه برخورد کرد.

وی با اشاره به برخی تندروی‌ها در گذشته، خاطرنشان کرد: شاید برخی افراد با نیت‌ خیرخواهانه دست به تحرکاتی بزنند که در نهایت فضای کشور را با چالش رو به رو کنند ولی همگان باید بدانند که حتی اقدامات خیرخواهانه هم باید در چارچوب قانون انجام شود و عدم تمکین از قانون جامعه را با هرج و مرج رو به رو می‌کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی وظیفه مسئولین در حفظ آرامش روانی جامعه را بیش از دیگر اقشار جامعه دانست و با اشاره به استیضاح دکتر فرجی دانا، اظهار کرد: آیا واقعا اقدام برخی نمایندگان مجلس در استیضاح وزیر دانشمندی مانند دکتر فرجی دانا آن هم در آستانه آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها اقدامی در راستای امنیت و منافع ملی بود؟ نمایندگان محترم مجلس در اقدامات و عملکردشان بخصوص در مسائل مهم و حساسی همچون آموزش عالی کشور باید نگاه جناحی و گروهی نداشته باشند و منافع ملی را مد نظر قرار دهند.

وی با اشاره به اظهارات برخی از حاظرین در جلسه درباره انتخابات مجلس آینده، تاکید کرد: یکی از آفت‌های فعالیت‌های سیاسی عدم برنامه ریزی است. در مقاطعی اصلاح طلبان بخاطر عدم برنامه ریزی صحیح و مشخص با مشکل رو به رو شدند به همین دلیل ما بعد از انتخابات خرداد ۹۲ برای انتخابات مجلس آِینده در حال برنامه ریزی هستیم و بصورت شفاف هم فعالیتهای‌مان را به اطلاع افکار عمومی می‌رسانیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه انتخابات مجلس آینده یکی از مهمترین انتخابات بعد از انقلاب است، تاکید کرد: هر گونه ائتلاف و تعامل با جریان رقیب با حفظ هویت اصلاح طلبی خواهد بود. اصلاح‌طلبان باید در انتخابات مجلس بگونه‌ای عمل کنند که برخی اتفاقات صورت گرفته در انتخابات شورای شهر تهران تکرار نشود.

عارف همچنین با تاکید بر ضرورت حمایت از دولت، گفت: نقد دلسوزانه و خیرخواهانه باعثپیشرفت می شود ولی متاسفانه برخی سخنان که در تربیون‌های رسمی هم مطرح می شود نه تنها نقد نیست بلکه تخریب دولت است و اینگونه موضع گیریهای غیر منصفانه علیه دولت به مصلحت نظام نمی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز