خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله هاشمی در دیدار وزیرامور خارجه دانمارک:

افزایش گروه‌های تروریستی نتیجه سیاست‌های غلط و یک بام و دو هوای آمریکاست

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۸۵۹

گروه‌های تروریستی مثل داعش، مسلمان واقعی نیستند و برای بدنامی اسلام از آنها حمایت می‌شود / یک پرونده کاملاً فنی و علمی را سیاسی کردند و الان که پس از مذاکرات فراوان، به نتایج اولیه نزدیک شده‌ایم، ناگهان شاهد گسترش تحریم‌ها از سوی آمریکا هستیم

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزایش گروه‌های تروریستی مانند طالبان، القاعده، بوکوحرام و داعش را نتیجه سیاست‌های غلط و یک بام و دو هوای آمریکا در مناطقی از جهان دانست و گفت: در آغاز حمایت‌های آمریکا از القاعده و طالبان و ورود آنها به منطقه، هشدار داده بودیم که این منطقه باتلاق آنها خواهد شد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار وزیر امور خارجه دانمارک، با استقبال از اشتیاق کشورهای غربی برای مقابله با تروریسم، گفت: شرط مقابله جدی و تأثیرگذار با ویروس ترور و تروریسم که بیماری تندروی را وارد پیکره جوامع انسانی می‌کند، صداقت، شجاعت و پرهیز از سیاست یک بام و دوهواست.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به سوابق اقدامات تروریستی منافقین در ایران که مردم و مسؤولان جمهوری اسلامی را به خاک و خون می‌کشیدند و هنوز در مجامع و مجالس کشورهای اروپایی رفت و آمد می‌کنند و از آنها حمایت می‌شود، گفت: انسان‌های آزاده چگونه می‌توانند ادعای غربی‌ها و به خصوص آمریکا را برای مقابله با تروریسم بپذیرند، در حالی که هنوز از تروریست‌های دیگر حمایت می‌کنند؟!

وی، مخالفت با داعش و حمایت آنان از منافقین در پادگان‌های اشرف و لیبرتی را مصداق روشن رفتار متضاد سیاسی آمریکا خواند و گفت: آمریکا در سوریه به گروه تروریستی داعش کمک‌های مادی و تسلیحاتی می‌کرد و الان در عراق با آنها می‌جنگد تا سلاح‌های اهدایی خود را پس بگیرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر این نکته که ایران از هر طرحی که باعثگسترش ثبات و امنیت در منطقه می‌شود، حمایت می‌کند، افزود: البته معنای این تصمیم، پیروی از سیاست غربی‌ها و آمریکایی‌ها نیست، بلکه جمهوری اسلامی بر اساس اصول ثابت خویش از مظلومان در افغانستان، فلسطین، سوریه، عراق و هر جای دیگر حمایت می‌کند و این حمایت را سیاست مستقل، اسلامی و انسانی خویش می‌داند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به پرونده هسته‌ای ایران اشاره کرد و گفت: یک پرونده کاملاً فنی و علمی را سیاسی کردند و الان که پس از مذاکرات فراوان، به نتایج اولیه نزدیک شده‌ایم، ناگهان شاهد گسترش تحریم‌ها از سوی آمریکا هستیم و اروپا نیز سکوت می‌کند، در حالی که لغو تحریم‌ها، بخشی از مذاکرات ایران با کشورهای ۱ + ۵ بوده است.

وی در پاسخ به اظهارات وزیر امور خارجه دانمارک که می‌گفت: «در غرب تلقی بعضی‌ها مقابله اسلام با غرب است»، گفت: چنین عقیده‌ای نادرست و برخاسته از تحلیل‌های سطحی است، اولاً گروه‌های تروریستی مثل داعش، مسلمان واقعی نیستند و برای بدنامی اسلام از آنها حمایت می‌شود، ثانیاً ایران پس از جنگ تحمیلی عراق که شرق، غرب و ارتجاع از صدام حمایت می‌کردند، ثابت کرد که به تعامل با دنیا می‌اندیشد و به آینده فکر می‌کند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ابراز نگرانی از دستیابی داعش به سلاح‌های شیمیایی گفت: جامعه جهانی باید نسبت به اقدامات وحشیگرانه این گروه برنامه جامعی داشته باشد، چون مسلح شدن آنان به سلاح‌های شیمایی و میکروبی برای همگان خطرناک است.

وی افزایش گروه‌های تروریستی مانند طالبان، القاعده، بوکوحرام و داعش را نتیجه سیاست‌های غلط و یک بام و دو هوای آمریکا در مناطقی از جهان دانست و گفت: در آغاز حمایت‌های آمریکا از القاعده و طالبان و ورود آنها به منطقه، هشدار داده بودیم که این منطقه باتلاق آنها خواهد شد و امروز می‌بینیم که گرفتار شده‌اند، و در واقع نه امنیتی برای رفتن و نه توجیهی برای ماندن دارند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، ناتو را دنباله‌روی سیاست‌های غلط قدرت‌های جهانی دانست و گفت: هدف اعلان شده غرب از اشغال افغانستان، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر بود که می‌بینیم هم گروه‌های تروریستی افزایش یافتند و هم مواد مخدر هشت برابر شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نقش دانمارک در پیشبرد اهداف صلح‌جویانه، بر گسترش روابط دو جانبه تهران کپنهاگ در فضای مناسب پس از مذاکرات ژنو تأکید کرد و گفت: سوابق مثبت شرکت‌های دانمارکی در ایران می‌تواند حجم مبادلات دو کشور را در صنایع و انرژی‌های تجدید پذیر بالا ببرد.

آقای مارتین لیده گارد نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت راهبردی ایران در منطقه و مسایل جهانی، گفت: غرب به خوبی درک کرده است که بدون همکاری ایران، هیچ طرحی برای گسترش ثبات، امنیت و مقابله با تروریسم نهایی نمی‌شود.

وزیر امور خارجه دانمارک در بخش دیگری از سخنان خویش مبارزه با گروه تندروی داعش را سیاست غرب و آمریکا خواند و گفت: یکی از اهداف سفرم مذاکره برای همکاری ایران در مبارزه با داعش است.

وی با قبول تأکیدات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که «ایران اولین قربانی تروریسم در جهان است»، گفت: برای همین است که غرب تأکید بر همکاری و همراهی ایران دارد، چون می‌داند که مبارزه با تروریست برای ایران یک سیاست فصلی نیست.

وزیر خارجه دانمارک افزود: کشور متبوع من اخیراً به اتحاد ۱۰ کشوری پیوست که علیه افراط گرایی مبارزه می‌کند و می‌دانیم بدون همراهی ایران به اهداف خود نمی‌رسیم.

آقای مارتین لیده گارد با تحسین نقش و جایگاه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمهوری اسلامی و جهان اسلام وبا تأکید بر این نکته که مطمئناً از افکار باز و نظرات راهبردی شما برای حل مسائل منطقه‌ای استفاده می‌کنیم، افزود: از بزرگان اسلامی انتظار داریم که جلوی بدنامی اسلام را بگیرند که تروریست‌ها با ادعای مسلمانی مردم را می‌کشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز