خبرگزاری کار ایران

با حضور در حرم مطهر امام خمینی(ره) صورت گرفت؛

تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۵۷۵

امام خمینی(ره) در عصر بسیار پیچیده‌ ای که دشمنی‌های دشمنان از بلوک شرق و غرب تمام جهان اسلام را فرا گرفته بود؛ توانست اسلام را زنده کند و احیاگری از دستاوردهای اصیل آن بزرگوار است؛ احیاگری‌ای که بر اساس راه اسلام بود.

اعضای مجلس خبرگان رهبری در سومین روز از شانزدهمین نشست چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور در حرم مطهر حضرت امام خمینی(س) با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

به گزارش ایلنا، به نقل از جماران در این مراسم آیت‌الله هاشمی شاهرودی نائب رییس اول مجلس خبرگان و جمعی از اعضا که مورد استقبال حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی یادگار گرامی امام راحل قرار گرفتند؛ پس از نثار تاج گل و قرائت فاتحه به مقام شامخ امام خمینی(ره) ادای احترام کردند.

هاشمی شاهرودی طی سخنانی با بیان این‌که «امروز به زیارت امام آمده‌ایم تا از روح ایشان مدد بگیریم» اظهار کرد: امام خمینی(ره) تمام وجود و زندگی خود را در راه اسلام فدا کرد و با اخلاص و همتی که داشت خداوند توفیق بزرگی را نصیب این عبد صالح خود کرد؛ توفیقی که موجب تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی شد و به برکت این عزت، حکمت، تیزبینی، آگاهی و از همه مهمتر اخلاص و ذوب امام در خداوند و راه اسلام و انقلاب ایجاد شد.

وی افزود: امام خمینی(ره) در عصر بسیار پیچیده‌ ای که دشمنی‌های دشمنان از بلوک شرق و غرب تمام جهان اسلام را فرا گرفته بود؛ توانست اسلام را زنده کند و احیاگری از دستاوردهای اصیل آن بزرگوار است؛ احیاگری‌ای که بر اساس راه اسلام بود.

وی یادآور شد: در طول تاریخ اسلام حکومت‌هایی بر اساس اسلام، شکل گرفته بود، اما هر کدام جزئی بوده است. سیستم حاکم دارای شرایط حکومت نبود. اما امام توانست اسلام را مبتنی بر راه درست خود که راه ائمه بود، احیاء کند، و با پیروی ملت از ایشان نیز این سنگ بنا نهاده شد تا با ظهور صاحب اصلی آن یعنی حضرت ولی عصر(عج) به ایشان برسد.

نائب رییس اول مجلس خبرگان با تجلیل از شخصیت امام خمینی(ره) گفت: امام راحل انسان بسیار وارسته و بزرگی بود و صفحات زندگی این مرد بزرگ و عبد صالح درسی برای همه ما مخصوصا علما، روحانیون، و همه مردم است و ما باید از این صفحات حیات امام خمینی درس گرفته و ایشان را اسوه خود قرار دهیم.

وی افزود: بهترین راه برای تکامل انسان اسوه گیری و استفاده از الگوهای برجسته در تاریخ است که سبب هدایت می‌شود. ائمه و انبیاء نیز عمدتا با رفتار و کردار خود اسوه بودند و مردم زمان خود را جذب و هدایت می کردند.

وی در پایان گفت: امیدواریم ما هم از امام(ره) این عبد صالح تبعیت کنیم و از هر بخش زندگی این نائب برحق امام زمان بهره گرفته و راه نورانی شان را ادامه دهیم.

در این مراسم جمعی از اعضای مجلس خبرگان از جمله آیات نورمفیدی، حسینی بوشهری، نمازی، دری نجف‌آبادی، طباطبایی‌نژاد، ایمانی و حجج اسلام قمی و سید محمود علوی نیز حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری، رئیس موسسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی نیز در این مراسم حضور یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز