خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان رسیدگی به امور مساجد:

موضوعات مربوط به مساجد در جلسات دولت مورد بررسی قرار گیرد

کد خبر : ۲۰۰۷۹۰

اگر امروز به مساجد جسارت می شود فردا نوبت کلیسا ها و صومعه ها نیز است، پس همه باید دست به دست هم بدهند و از مراکز دینی حفاظت کنند. سازمانهای جهانی نیز مسئولیت مهمی در این زمینه دارند.

رئیس سازمان رسیدگی به امور مساجد گفت: ما باید نه تنها مسلمانان جهان بلکه دوستداران ادیان الهی را فرا بخوانیم که اگر امروز به مساجد جسارت می شود فردا نوبت کلیسا ها و صومعه ها نیز است، پس همه باید دست به دست هم بدهند و از مراکز دینی حفاظت کنند. سازمانهای جهانی نیز مسئولیت مهمی در این زمینه دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام حاج علی اکبری در اجلاس روز جهانی مسجد که در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد گفت: نام مسجد برای انسان مسلمان ومومن امید بخش است ومسجد مانند خود اسلام تکامل یافته معابد است، مسجد معجزه ای از معجزات اسلام و پیامبر ما محسوب می شود.
وی افزود: عدالت و قسط آرزوی همه مسلمانان و انسانها ست، اما زمانی این عدالت اقامه می شود که مردم با رهبر الهی خود به مسجد رجوع کنند. کار زمانی به سرانجام می رسد که مردم با رهبری همراه باشند.
رئیس سازمان رسیدگی به امور مساجد خاطر نشان کرد: مسجد جایی است که به دور از همه رنگها وقومیتها ونژادها انسان تنها به عنوان بنده خدا سر بر آستان حق می گذارد. رسالت مسجد این است که به زندگی بندگان رنگ خدایی بزند. مسجد صرفا یک مکان نیست بلکه نمادی از مجموعه معارف اسلامی و مرکز شکوفایی فطرت و تعمیم بندگی در زندگی است.
وی خاطر نشان کرد: در نگاه اسلام مسجد مرکز سازمان دهی مردم محسوب می شود و همه آنها را مقابل جبهه شیاطین بسیج می کند، پس واضح است که چرا مسجد همواره مورد هجوم بوده ودشمنان اسلام از ابتدا با مساجد مخالف بوده اند وچرا پرچم خرابی مساجد را در دست دارند. گاهی حتی برخی مسجد می سازند ولی مسجد آنها شباهت زیادی به بتکده ها دارد.
حاج علی اکبری با بیان این که روز جهانی مساجد به مناسبت هتک حرمت رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی اعلام شد و سازمان کنفرانس اسلامی پیشنهاد جمهوری اسلامی را در سال ۴۸ تصویب کرد گفت: در جنگ غزه نیز مساجد از اهداف رژیم صهیونیستی بود به گونه ای که بیش از ۲۰۰مسجد در این ایام خراب شد و در سوریه و عراق و برخی کشورهای اروپایی نیز شاهد خسارتهایی به مساجد هستیم.
رئیس سازمان رسیدگی به امور مساجد تاکید کرد: توجه دشمنان به مسجد حکایت از کارکرد فوق العاده آن دارد. آنها فهمیده اند که مسجد می تواندمرکز تربیت انسانهای مقاوم باشد و دلهای مومنان را به میدان بیاورد آنها به خوبی دریافته اندکه مسجد معجزه دنیای اسلام است. این اجلاس فرصت مناسبی است برای اینکه کسانی را که به مساجد جسارت می کنند، چه صهیونیستها وچه غیر صهیونیستهای مسلمان نما در عراق ودیگر کشورها محکوم کنیم.
وی افزود: ما باید نه تنها مسلمانان جهان بلکه دوستداران ادیان الهی را فرا بخوانیم که اگر امروز به مساجد جسارت می شود فردا نوبت کلیسا ها و صومعه ها نیز است، پس همه باید دست به دست هم بدهند و از مراکز دینی حفاظت کنند. سازمانهای جهانی نیز مسئولیت مهمی در این زمینه دارند. در روز جهانی مسجد ما شاهد حضور ائمه جماعات در میدان فلسطین بودیم که به حمایت از مردم غزه راهپیمایی کردیم. ما امیدواریم که پیام وحدت از همه مناره ها همراه با اذان به گوش همه مردم برسد.
حجت الاسلام حاج علی اکبری یادآور شد: این جلسه فرصت مناسبی برای یادآوری و طرح درخواستی از رئیس جمهور است. سال گذشته که این اجلاس برگزار شد، ما در ایام تشکیل دولت جدید بودیم و آغاز دولت جدید را با ایام مساجد به فال نیک گرفتیم به ویژه حضور شما به عنوان یک رئیس جمهور روحانی و آشنا به مبانی اسلام شمرده شد، بنابراین طی نامه ای به شما و اعضای دولت مجموعه ای دل مشغولی های خود را تقدیم کردیم.
وی ادامه داد: ما به عنوان یک مقام عالی اجرایی کشور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و شخصیتی آشنا به مسجد توقع داریم که نگاه راهبردی در همه دستگاههای اجرایی درمورد مسجد تعمیم پیدا کند و فهم مسجد در دکترین مدیریت عالی نظام درنظر گرفته شود.
رئیس سازمان رسیدگی به امور مساجد گفت: امیدواریم در تدبیر شما مسجد جایگاه عالی خود را پیدا کند واین توجه امید بیشتری به ما بدهد وجلسه ای از دولت با نام مسجد تشکیل شود و موضوعات مربوط به آن در این جلسه مورد بررسی قرار گیرد.
حجت الاسلام حاج علی اکبری در پایان با آرزوی شفا برای سلامتی آیت الله مهدوی کنی به عنوان موسس مرکز امور مساجد گفت: ما امیدواریم که خداوند ایشان را دوباره به جامعه روحانیت باز گرداند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز