خبرگزاری کار ایران

کولایی در گفت‌وگو با ایلنا:

برنامه‌های وزیر علوم در تقابل با اسلامی کردن دانشگاه‌ها نبوده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۶۴۷

اسلامی سازی دانشگاه‌ها حاکم کردن نگرش خاص سیاسی و جریان و باند خاصی بر دانشگاه‌ها نیست.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقدامات وزیر علوم در تقابل با روند اسلامی کردن دانشگاه‌ها نبوده است، گفت: آقای دکتر فرجی دانا تلاش خود را برای ارتقای جایگاه دانشگاه در تامین اهداف و مصالح نظام اسلامی ساماندهی کردند که اگر غیر از این بود نمی‌توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.

الهه کولایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه دکتر فرجی دانا برنامه‌ای در برابر روند اسلامی کردن دانشگاه‌ها نداشته است که با این هدف در تقابل قرار گیرد، اظهار کرد: ایشان بیش از هر چیز حاکم کردن معیارهای علمی و قوانین و مقررات مصوب کشور در حوزه آموزش عالی را مورد توجه قرار داده است تا با توجه به تجربه سال‌های گذشته کهاجرای این قوانین و مقررات تحت تاثیر ملاحظات باندی، جناحی و سیاسی معطل و متوقف مانده بود، دوباره به جریان بیفتد.

وی ادامه داد: ایشان در پرتو شور و نشاط ایجاد شده در دانشگاه‌ها برای تغییر قابل قبولو متناسب با تحولات جهانی و منطقه یی، برای اینکه دانشگاه بتواند نقش خود را در رشد و توسعه همه جانبه کشور ایفا کند، از این تغییرات استقبال کردند. در حقیقت آقای دکتر فرجی دانا تلاش خود رابرای ارتقای جایگاه دانشگاه در تامین اهداف و مصالح نظام اسلامی ساماندهی کردند که اگر غیر از این بود نمی‌توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد؛ بنابراین می‌توان گفت که سیاست‌های ایشان هیچ تقابلی با اسلامی سازی دانشگاه‌ها ندارد.

کولایی تصریح کرد: اسلامی سازی دانشگاه‌ها ترویج قشری‌گری و مقابله با عقل گرایی نیست. بدون تردید ایشان تعمیق روح آموزه‌های دینی در دانشگاه‌ها را در پرتو رفتارهای عقلانی و بهره گیری از تجربه‌های موفق جهانی در برنامه‌های خود گنجانده‌اند. نکته مهم‌تر اینکه ایشان‌‌ همان وعده‌هایی که در برنامه خود برای گرفتن رای اعتماد مجلس شورای اسلامی ارائه کردند را به مورد اجرا گذاشتند که بدون تردید در تقابل و رویارویی با اسلامی سازی دانشگاه‌ها قرار نمی‌گیرد؛ مگر اینکه اسلامی سازی دانشگاه‌ها حاکم کردن نگرش خاص سیاسی و جریان و باند خاصی بر دانشگاه‌ها تعریف شودتا عرصه تعامل آزاد اندیشه‌ها و رشد و شکوفایی تفکر خلاق و توسعه گرا در دانشگاه‌ها تضعیف شود که بدون تردید نسبتی با اسلامی سازی نخواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز