خبرگزاری کار ایران

توطئه پیچیده «انتشار اسناد جعلی» علیه وزارت علوم خنثی شد

فواد صادقی: مدارک مربوط به بورسیه‌ها را در دولت احمدی‌نژاد به غزالی داده بودند

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۵۰۶

آقای غزالی که سال گذشته با اینجانب ارتباط داشت، به بنده گفت که از طریق یکی از پرسنل یکی از نهادهای نظارتی(که در جهت حفاظت از منبع از وی نام نمی‌توانم ببرم)، به فهرست مذکور و بسیاری از نامه‌های مربوط به بورسیه دست یافته است وبخشی از مدارک واطلاعات مذکور را به اینجانب نشان داد.

توضیحات سردبیر بازتاب از توطئنه پیچیده مخالفان علیه وزارت علوم در آستانه استیضاح پرده برداشت.

همزمان با انتشار اسامی واقعی برخی استفاده کنندگان از بورسیه هیا غیر قانونی جریان مشکوکی هم اقدام به انتشار اسامی غیر واقعی در فضای مجازی کرد. انتشار این اسامی بهانه ای شد تا صدای مخالفان وزارت علوم بلند شود. آنها ادعا کردند که وزارت علوم در حال بازی کردن با آبروی مخالفان است. حالا با توضیحات فواد صادقی سردبیر سایت بازتاب روشن شده است که جریان انتشار اسامی جعلی توطئه ای بر علیه وزارت علوم در آستانه استیضاح است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فواد صادقی با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی‌‌ خود در شبکه اجتماعی فیسبوک گفت: پیرو اظهارات آقای علی غزالی مبنی براینکه مسئولان وزارت علوم مدارک مربوط به بورسیه را دراختیار وی قرار داده اند به اطلاع می رسانم که این ادعا فاقد صحت می‌باشد.

این فعال رسانه‌ای ادامه داد: آقای غزالی که سال گذشته با اینجانب ارتباط داشت، به بنده گفت که از طریق یکی از پرسنل یکی از نهادهای نظارتی(که در جهت حفاظت از منبع از وی نام نمی‌توانم ببرم)، به فهرست مذکور و بسیاری از نامه‌های مربوط به بورسیه دست یافته است وبخشی از مدارک واطلاعات مذکور را به اینجانب نشان داد.

صادقی با اشاره به دیدارش با جعفر توفیقی اظهار داشت: در روزهای ابتدایی سرپرستی آقای دکتر توفیقی، من در جلسه‌ای که با ایشان داشتم به سرپرست وزارت علوم این موضوع را منتقل کردم و اظهار کردم چنین لیستی در اختیار ما است که آقای توفیقی با تعجب از اینکه این لیست در دست ماست اظهار کرد که بدلیل اینکه معاونان دوره احمدی‌نژاد همچنان مسئولیت دارند، خود وی به این لیست دسترسی نداشته است، بنابراین ادعای اینکه لیست مذکور توسط دکتر صدیقی یا شخص دیگری از مدیران دولت جدید در اختیار آقای غزالی قرار گرفته باشد فاقد صحت و در تناقض با اظهارات قبلی وی می‌باشد.

صادقی افزود: اما چرا این موضوع نادرست بیان می شود، برخلاف عطش افکارعمومی به افشاگری و اینکه منتشر کردن اطلاعات فله‌ای را شجاعت می‌دانند، در آستانه استیضاح این اقدام و انتساب آن به وزارت علوم، عملا تحریک نمایندگان به دادن رای عدم اعتماد به وزیر علوم است، افشاگری که در ظاهر در جهت حمایت از وزیرعلوم انجام می‌شود اما عملا بزرگترین ضربه به وی و مهمترین حربه در دست مخالفان او می‌باشد، روشی که از سوی نزدیکان احمدی‌نژاد چندی پیش در افشای لیست مجعول بدهکاران بانکی انجام شد و سپس مورد استفاده دفتر احمدی‌نژاد برای مظلوم‌نمایی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه باید دانست که در جریان استیضاح قرار نیست افکارعمومی به وزیر علوم رای دهد بلکه رای باید از ۲۵۰ نماینده مجلس اخذ شود که هر حرکت ناسنجیده یا بظاهر ناشیانه‌ای می‌تواند در قامت دوستی خاله خرسه دشمنی زیرکانه‌ای با وزیر علوم باشد، خاطرنشان کرد: متاسفانه آقای غزالی بعد از قطع ارتباط با اینجانب، با وجود آنکه فعالیت سایت بازتاب از اردیبهشت سال گذشته تعطیل است از صفحه سایت بازتاب امروز در فیس‌بوک که رمز وی در اختیار او بعنوان مدیرمسئول وقت بوده است برای انتشار نظرات شخصی خود استفاده می‌کند که اقدامی صحیح نیست و اینجانب ناگزیر شدم که این توضیحات را بیان کنم.

صادقی تاکید کرد: آقای علی غزالی با وجود شجاعتی که قبل از دستگیری و در زمان مدیرمسئولی سایت بازتاب داشت متاسفانه پس از تشکیل دولت روند متفاوتی را در پیش گرفته است که این اقدام نمونه‌ای از آن می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز