خبرگزاری کار ایران

همایش روز جهانی حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی برگزار می‌شود

کد خبر : ۱۹۱۶۹۱

سازمان همکاری اسلامی، در سال ۱۳۶۹ اعلامیه اسلامی حقوق بشر را در سطح دولت‌های اسلامی به تصویب رساند.

همایش بزرگداشت روز جهانی حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی از سوی ستاد حقوق بشر و با حضور رییس قوه قضاییه، مسوولان عالی رتبه داخلی و سفرای کشورهای اسلامی برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، در مراسم افتتاحیه این همایش در روز سه شنبه آیت الله صادق آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه سخنرانی می کند.

سازمان همکاری اسلامی، در سال ۱۳۶۹ اعلامیه اسلامی حقوق بشر را در سطح دولت های اسلامی به تصویب رساند.

این سازمان در سال ۱۳۸۷ بنا به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران سالروز تصویب اعلامیه اسلامی حقوق بشر مصادف با چهاردهم مرداد(پنجم اوت) را به عنوان ˈروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانیˈ تصویب کرد.

سازمان همکاری های اسلامی دومین سازمان بین المللی بین دولتی پس از سازمان ملل متحد با عضویت ۵۷ کشور اسلامی در گستره بیش از چهار قاره جهان است.

سازمان همکاری های اسلامی(Organization of the Islamic Cooperation)(OIC) صدای جمعی جهان اسلام و تضمینی برای حفاظت و حمایت از منافع جهان اسلام در زمینه ترویج صلح بین المللی و هماهنگی میان افراد مختلف جهان است.

نام این سازمان از زمان تاسیس در سال ۱۹۶۹ تا سال ۲۰۱۱ سازمان کنفرانس اسلامی بود.

در سی و هشتمین اجلاس شورای وزیران امورخارجه این سازمان که ۲۸ تا ۳۰ ژوئن در شهر آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد، نام سازمان کنفرانس اسلامی به سازمان همکاری های اسلامی تغییر یافت و نشانه آن نیز عوض شد.

۵۷ عضو سازمان کنفرانس اسلامی(OIC) در ۴ قاره جهان پراکنده اند. جز آلبانی که کشوری اروپایی است و ترکیه که خود را کشوری اروپایی به حساب می آورد و سورینام که عضو آمریکایی سازمان است، دیگر اعضای سازمان از قاره آسیا یا آفریقا هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز