خبرگزاری کار ایران

قالیباف در واکنش به منتقدان عملکردش: / تکرار /

تهمت نزنید، ‌فعالیت‌های عمرانی شهرداری ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۴۴۵

در طول ساعات اداری که ۷ الی ۸ ساعت است، معاشرت و تماس بانوان با نامحرمان بیش از محرمان، شوهر و فرزندانشان است که بر کانون خانواده تاثیر می‌گذارد. غیرت ما کجا رفته است؟

شهردار تهران در واکنش به منتقدان عملکردش اعلام کرد که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، فعالیت‌های عمرانی شهرداری تهران متوقف نشده و این‌گونه سخن گفتن تهمت‌هایی بی‌پایه و اساس است که به دلیل زیر زمینی بودن فعالیت‌های عمرانی مشهود نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر قالیباف، طی سخنانی در پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران ضمن محکوم کردن جنایات ضد انسانی رژیم صهیونیستی در غزه، با برشمردن فضایل ماه مبارک رمضان گفت: از دوبعد فردی واجتماعی ماه رمضان قابل بررسی است. در بعد فردی این ماه بهترین فرصت برای خودسازی و خودشناسی است. هر انسانی با بستن دهان، زبان وتوجه قلبی به ماه رمضان می‌تواند برای پیشه کردن تقوا از این ماه استفاده کند. در بعد اجتماعی نیز ماه رمضان آداب اجتماعی خاص خود را دارد؛ مسئولیت پذیری، خدمت و توجه به همنوع از نزدیکان و همسایگان گرفته تا هموطنان و تمامی مسلمین از جمله بعد اجتماعی و نگاه فرهنگی ماه رمضان است.

شهردار تهران از حضرت علی(ع) شهید این ماه، به عنوان اسوه عدالت و اخلاق عملی در جامعه یاد کرد و گفت: ‌ فرهنگ قرآن و فرهنگ رمضان برای جاری کردن احکام اسلام درجامعه و شناخت این ارزش‌ها است. در این ماه باید به سه موضوع معرفت، فتوت و عدالت درابعاد فردی، اجتماعی و جهانی توجه شود چراکه توجه به عزت و هویت دینی در بعد اجتماعی و توجه به کرامت انسان، فرهنگ قرآنی وحفظ انسانیت وظیفه همه ما است.

وی با بیان اینکه جنایاتی که امروز صبح توسط رژیم صهیونیستی درغزه رخ داد حاکی از این است که این افراد هیچ حرمت معرفت و شناختی برای انسانیت قائل نیستند، خاطرنشان کرد: ما در حوادثسال ۸۸ در تهران و برخی شهرها شاهد شعارهای «نه غزه نه لبنان…» بودیم که به دلیل نداشتن شناخت و برخی نیز به دلیل ایادی دشمن بود. اگر شناخت و توجه به عزت اسلامی و هویت ملی وجود نداشته باشد، شاهد این شعارها خواهیم بود. باید توجه کرد که امروز تکفیری‌ها وصهیونیست‌ها چگونه بر جامعه اسلامی حمله می‌کنند و در این خونریزی‌ها شریک هستند.

قالیباف فتوت و جوانمردی را از ارزش‌های فرهنگ اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: ‌ حضرت علی(ع) درپاسخ به اینکه فتوت یعنی چه فرمودند: یعنی حراست از دین، عزت نفس، نرمش دربرخورد با مردم، بررسی اعمال خویش و پرداختن به حقوق مردم. هر فقیری که به سراغ امیرالمومنین رفت چه به دنبال مسائل معرفتی بود وچه به دنبال معیشت و یا حقوق خود، از او پاسخ گرفت.

شهردار تهران با بیان اینکه فتوت در بعد فردی و درعرصه اجتماعی با تعاون و همکاری به ویژه با همکاری مسئولان با یکدیگر و با حفظ کرامت انسان‌ها باید موردتوجه قرار بگیرد، ادامه داد: در جنایاتی که از سوی استکبار جهانی صورت می‌گیرد که در راس آن آمریکا و اسرائیل حضور دارند، نام و نشانی از فتوت وجود ندارد و نشان می‌دهد که زندگی آنها پر از ظلم، شقاوت و پستی است.

وی ماه رمضان را ماه مجاهدت در راه حق دانست و گفت: یکی ازمهمترین موضوعات مجاهدت در راه حق، ساده زیستی به ویژه برای مدیران است و در کنار آن در مقیاس اجتماعی توجه به عام گرایی. به این معنا که هر آنچه را که برای خودمان نمی‌پسندیم و حق خود نمی‌دانیم برای مردم هم نپسندیم. در مقیاس جهانی نیز اجازه ندهیم که در بخش عدالت، انسانی را که خدا خلق کرده وآزادگی و انسانیت را در او نهاده است، افرادی این انسانیت و آزادی را لگدمال کنند و ما باید در مقابل آنها بایستیم. این درسی است که ما از ماه مبارک رمضان می‌گیریم.

شهردار تهران از مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی به عنوان امانت الهی یاد کرد و گفت: مدیریت جهادی درحیطه اجرایی به دنبال تحقق ارزش‌های اسلامی در بعد مادی و معنوی است. با روحیه تلاش و خدمت و با نگاه علمی، خردجمعی و گذشت، بایدگره از کار مردم باز کنیم و منابع کشور را به هدر ندهیم.

وی ادامه داد: ‌ در دوره سوم خدمت درشهرداری تهران، من و همکارانم قصد داریم در دو بخش به امورات‌مان بپردازیم. در بخش درون سازمان شهرداری، ما مصمم به مبارزه با فساد در دورن سازمان هستیم و این وظیفه جدی ما و توقع به حق مردم است. گام‌هایی در این زمینه برداشته شده که براساس آن آمارها نشان می‌دهدکه در بحثمربوط به مفاسد رشد نداشته‌ایم اما توقع بر این است که درمبارزه با فساد با یک شیب قابل قبول به سمت کاهش آن برویم و این وظیفه من و همکارانم در مجموعه شهرداری است و قول می‌دهیم که صادقانه در این زمینه تلاش کنیم.

قالیباف بحثدیگر درون سازمانی را توجه به معیشت ورسیدگی به امور کارکنان شهرداری عنوان کرد و گفت: ‌ اگر تلاش شبانه‌روزی کارگران و کارمندان وجودنداشته باشد امکان اداره شهر نیز وجود نخواهد داشت. در چند روز اخیر رادیو و تلویزیون‌های خارجی به ویژه VOA و BBC و متاسفانه برخی رسانه‌های داخلی به مسئله تفکیک جنسیتی در شهرداری پرداختند و عنوان کردند که شهرداری قصد دارد زنان و مردان را جداکند و بین آنها دیوار بکشد که آدم را متاسف می‌کند.

شهردار تهران تصریح کرد: ما در نظام اسلامی هستیم و غیرت دینی داریم و در مقابل شرع و ناموس مردم مسئول هستیم. چند سال قبل هم که پارک‌هایی را برای زنان ایجاد کردیم، همین جوسازی‌ها ایجادشد. خانوم‌ها برای ما عزیز و محترم هستند و از حقوقی که اسلام برای آنها مشخص کرده بهره‌مندهستند. تا کنون ۵ پارک بزرگ برای زنان ایجاد کرده‌ایم که مورد استقبال زنان قرار گرفته است.

قالیباف با تاکید براینکه زنان ما عفیف و دارای حجاب، حرمت و شخصیت هستند، اظهار کرد: شهرداری تهران درمقابل همه دستگاه‌های غیردولتی و دولتی بیشترین توجه را به زنان کرده است. ما بهترین مجموعه در حوزه حجاب و عفاف هستیم. حرفی که در شهرداری وجود داشته این است که خانوم‌ها وآقایانی که در یک حوزه کار می‌کردند در دو اتاق زنانه و مردانه به فعالیت خود بپردازند. این مسئله غیرت ما و در خواست همه بانوان برای حفظ هویت آنها است.

وی افزود: در طول ساعات اداری که ۷ الی ۸ ساعت است، معاشرت و تماس بانوان با نامحرمان بیش از محرمان، شوهر و فرزندانشان است که بر کانون خانواده تاثیر می‌گذارد. غیرت ما کجا رفته است؟ شهرداری بیشترین استخدام بر اساس قابلیت را برای خانوم‌ها داشته و قریب به ۱۰ درصد مسئولیت‌ها برعهده زنان است.

قالیباف در ادامه سخنان خود به بیان فعالیت‌های برون سازمانی شهرداری تهران پرداخت و گفت: در ابتدا باید بیان کنم توجه به مسائل عمرانی در اتوبان‌ها و معابر شهری، حوزه‌ای بوده که با شتابی مناسب در ۵ الی ۶ سال گذشته صورت گرفته است و امروز هم ادامه دارد. اما شتاب آن به دلیل آنکه بیشتر مربوط به فعالیت‌های زیر زمین است کمتر مشهود بوده است.

شهردار تهران با انتقاد از منتقدان عملکردش اظهار کرد: برخی می‌گویند اکنون که انتخابات تمام شده این فعالیت‌های عمرانی شهرداری نیز پایان گرفته است در حالی که باید به آنها بگویم که برادر عزیز اینگونه نیست و لطفا تهمت نزنید. ما با همه توان تلاش می‌کنیم و خط ۳ متروی تهران نیز تا پایان امسال جاده ساوه را به ازگل متصل خواهد کرد.

وی در مورد مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر تهران نیز گفت: ‌ با همت نخبگان، اساتید دانشگاه، دانشمندان و به ویژه مادران و خانواده‌ها تلاش می‌کنیم تا شهری آبادتر داشته باشیم. همه تلاش‌ما این است که با روحیه جهادی به گونه‌ای عمل کنیم که تا همه بگویند تهران که مرکز سیاسی جهان اسلام و ام‌القرای آن است، دین‌دارتر، اخلاق‌مدار تر شده و زندگی در آن آرام‌تر، بهتر و مهربانانه‌تر و با هویت ملی و ویژگی‌های محلی جریان دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز