خبرگزاری کار ایران

در بیانیه جوانان خط امام مطرح شد:

بر علیه غاصبان اسرائیلی متحد شوید

کد خبر : ۱۸۵۱۷۶

خشونت و افراط گرایی که امروز جهان اسلام با آن روبرو است محصول اقلیت‌های است که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم با عوامل صهیونیسم جهانی و سازمان‌های تروریستی چند ملیتی مرتبط‌اند تا برنامه های مشخص خود را در بستر افتراق مسلمین جهت فراموشی خطر صهیونیسم جهانی از یک سو و تکمیل پروژه های اسلام ستیزی و اسلام هراسی از سوی دیگر به نتیجه رسانند.

در پی تحرکات تروریستی منطقه و تجاوز گسترده رژیم صهیونیستی به نوار غزه، سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیرو های خط امام طی بیانیه ای ضمن محکومیت افراط گرایی و خشونت در منطقه لزوم وحدت و انسجام جهان اسلام بر علیه غاصبان اسرائیلی را بیش از هر زمان دیگر ضروری دانست.

به گزارش ایلنا، ‌ متن کامل پیام سازمان جوانان و دانشجویان مجمع نیرو های خط امام به این شرح است:

بسمه تعالی

برای من یک مطلب به شکل معماست و آن این است که همۀ دوَل اسلامیّه و ملت‌های اسلام می‏دانند که این درد چیست، می‌‏دانند که دست‌های اجانب در بین است که اینها را متفرق از هم بکند، می‏‌بینند که با این تفرقه‏ ها ضعف و نابودی نصیب آنها می‏شود، می‏‌بینند که یک دولت پوشالی اسرائیل در مقابل مسلمین ایستاده که اگر مسلمین مجتمع بودند، هرکدام یک سطل آب به اسرائیل می‏‌ریختند او را سیل می‏‌برد مع‏ذلک در مقابل او زبون هستند. معما این است، که با اینکه اینها را می‏‌دانند، چرا به علاج قطعی، که آن اتحاد و اتفاق است روی نمی‏‌آورند؟

(امام خمینی) *

۳۵ سال از بیان این سخنان می گذرد و این معما و تراژدی دردناک همچنان باقی است!

در ماهی مبارک قرار داریم که آخرین جمعه آن به ابتکار امام خمینی(ره) روز قدس نام گرفته، روزی که در کنار هفته ای به نام وحدت نشان از یک واقعیت انکار ناپذیر و یک ضرورت اجتناب ناپذیر در جهان اسلام است، واقعیت اشغال سرزمین فلسطین و ضرورت تحقق وحدت میان مسلمین.

حوادثاین روزهای منطقه و سرزمین های اشغالی اهمیت توجه دوباره به میراثحیاتی امام خمینی در حفظ وحدت مسلمین و تلاش در جهت تحقق آرمان فلسطین و قدس شریف را بیش از پیش نمایان می‌کند، تاریخ معاصر شخصیت های کم نظیر و شایسته ای در این خصوص به خود دیده، علمای بزرگواری همچون آیت الله عظما بروجردی، شیخ محمود شلتوت و امام موسی صدر که اندیشه و عمل آنان الگوهای گرانبهای در این زمینه بشمار می آید.

جنایت به شهادت رساندن و سوزاندن پیکر محمد ابوخضیر برادر فلسطینی مان به دست شهرک نشینان غاصب صهیونیستی و در پی آن، تهاجم وحشیانه و محاصره نوار غزه و بمباران مناطق مسکونی که منجر به شهادت شمار زیادی از زنان، کودکان و غیر نظامی در این مناطق شد، موجی از نفرت و انزجار را در میان وجدان‌های بیدار و آزاد اندیش جهان به همراه داشت، این خون‌های به ناحق ریخته و شهادت های مظلومانه همچون فانوسی برای کشتی طوفان زده مسلمین است تا یک بار دیگر بر ضرورت وحدت مسلمانان و توجه به خطر صهیونیسم و پیامد های غفلت از آن بیندیشند.

خشونت و افراط گرایی که امروز جهان اسلام با آن روبرو است محصول اقلیت‌های است که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم با عوامل صهیونیسم جهانی و سازمان‌های تروریستی چند ملیتی مرتبط‌اند تا برنامه های مشخص خود را در بستر افتراق مسلمین جهت فراموشی خطر صهیونیسم جهانی از یک سو و تکمیل پروژه های اسلام ستیزی و اسلام هراسی از سوی دیگر به نتیجه رسانند.

آنچه امروز دولت های غربی و ایالات متحده آمریکا مبنای توجیح فجایع و نسل کشی های رخ داده در سوریه و عراق قرار می دهند اختلاف مذهبی و قومی میان شیعه وسنی و دیگر فرق اسلامی است و از همه ظرفیت های رسانه ای برای به باور رساندن آن استفاده می کنند.

ادعایی نخ نما که از دیرباز مستمسک برخی دولت ها در بر هم زدن ثبات و امنیت کشورها منطقه جهت بهربرداری از فجایع آن در راستای منافع خود و صهیونیست ها بوده!

آیا شکل گیری القائده و ساختن دشمنی فرضی در منطقه برای حضوری بلند مدت در خاک افغانستان و پس از آن عراق و شکل گیری گرو های افراطی و تکفیری در عراق و به خاک خون کشیدن غیر نظامیان و نقل مکان تروریست ها به سوریه و تغییر ماهیت از القائده به داعش برای خلق پروژه ای جدید در تحریف اسلام و نمایش چهره ای خشن، دروغین، زشت و غیر عقلانی از مسلمانان همگی یک دستورالعمل کلی برای ایجاد تفرقه و سلطه بر منابع مادی و معنوی کشورهای منطقه و تامین منافع صهیونیست ها نیست؟

آیا حمایت و پشتیبانی اسرائیل از تروریست های چند ملیتی داعش در سوریه و عراق قابل انکار است آیا بدون حمایت و پشتیبانی دولتی و سازمان یافته، گروهی چند هزار نفره می تواند در مقابل ارتش دو کشور مستقل تا به این اندازه مقاومت کرده و فجایعی جبران ناپذیر را رقم زند، آیا ترانزیت تروریستهای از سراسر دنیا به خاورمیانه بدون حمایت و هماهنگی برخی دولت های منطقه ممکن است

ما جوانان خط امام، جهان اسلام را مخاطب این سوال و معمای تاریخی میدانیم که، چرا به علاجی قطعی، که آن اتحاد و اتفاق است روی نمی‏‌آوریم؟

ما به دنیای بدون جنگ و سراسر صلح می اندیشیم دنیای که گرانبهاترین کالا جان و مال و آبروی آدمی باشد!

در شرایطی که نژاد پرستان صهیونیست با حمله گسترده به نوار غزه و محاصره آن جنایتی دیگر را علیه مردم مظلوم فلسطین رقم زده اند، لزوم وحدت و انسجام جهان اسلام بر علیه غاصبان اسرائیلی را بیش از هر زمان دیگر ضروری می دانیم و تاکید می‌کنیم کمک به مردم مظلوم فلسطین و شکستن محاصره غزه و جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی، مسئولیت همه مجامع بین المللی و کشورهای جهان است.

و در ماه نزول قرآن این میراثآسمانی پیامبر رحمت مسلمین را به این میثاق امت رسول الله(ص) فرآمی خوانیم …

إِنَّ هذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّةً واحِدَةً وَ أَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ(انبیاء)

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز