خبرگزاری کار ایران

جلایی‌‌پور در گفت‌وگو با ایلنا:

سرمایه اخلاقی خاتمی برای افراطی‌ها کابوس است

asdasd
کد خبر : ۱۷۹۴۴۶

جامعه ایران هم به سیاست اصلاحی معطوف به دولت و قدرت و هم سیاست اصلاحی معطوف به جامعه نیاز دارد و خوشبختانه آقای خاتمی در هر دو عرصه تاثیرگذار بوده و هست. او یکی از بزرگترین سرمایه‌های جامعه مدنی ایران است.

عضو شورای عالی بنیاد باران تاکید کرد: اخلاق در حوزه سیاست برای آقای خاتمی اولویت داشته است و ایشان معمولا تلاش داشته ‌تا به سیاست، نگاه اخلاقی داشته باشد.

حمیدرضا جلایی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، گفت: آقای خاتمی از جمله شخصیت‌های اخلاقی در عرصه سیاست هستند که از ابتدا تلاش داشته تا به سیاست نگاه اخلاقی داشته باشد.

وی با بیان اینکه خاتمی به دنبال قدرت برای قدرت نبوده، اظهار داشت: خاتمی از ابتدا تشنه قدرت نبود و اگر یادمان باشد، ایشان برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸، قصد کاندیداتوری داشت ولی بعد از نامزدی آقای موسوی، از ادامه رقابت به نفع او انصراف داد و در سال ۹۲ نیز با اینکه به ایشان اصرارهای فراوانی برای کاندیداتوری ایشان می‌شد، آقای خاتمی همه را به آقای هاشمی ارجاع می‌داد و پس از ردصلاحیت آقای هاشمی، تلاش فراوانی برای به ائتلاف رسیدن میان آقایان عارف و روحانی انجام داد. او به دلیل همین سرمایه اخلاقی روی افکار عمومی اثرگذار و رییس‌جمهورساز شده است و این سرمایه اخلاقی البته برای افراطی‌ها کابوس است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه آرزوی خاتمی، باز شدن عرصه عمومی و رعایت حقوق شهروندی و همزیستی اخلاقی ایرانیان با یکدیگر در جامعه است، تصریح کرد: ‌ آقای خاتمی همواره برای جلوگیری از ایجاد فضای انحصار در جامعه کوشیده و در جهت، حاکمیت قانون و شکل‌‌گیری نظام رقابتی مبتنی بر تحزب تلاش کرده است.

جلایی‌پور در پایان تاکید کرد: جامعه ایران هم به سیاست اصلاحی معطوف به دولت و قدرت و هم سیاست اصلاحی معطوف به جامعه نیاز دارد و خوشبختانه آقای خاتمی در هر دو عرصه تاثیرگذار بوده و هست. او یکی از بزرگترین سرمایه‌های جامعه مدنی ایران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز