خبرگزاری کار ایران

عارف در جمع خبرنگاران:

وزارت ارشاد فضای امن و آزاد‌تری را فراهم کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۷۵۴۲

فضا را خالی نکردم / مجوز روزنامه امید ایرانیان را گرفته‌ایم ولی کمی درگیر مشکلات اقتصادی آن هستیم.

رییس بنیاد امید ایرانیان از وزارت ارشاد خواست تا با حمایت‌های بیشتر برنامه خود را در ایجاد فضای امن‌تر، آرام‌تر و آزادتر برای فرهنگیان به پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدرضا عارف صبح امروز در نمایشگاه عکس جلوه حضور که توسط خبرگزاری ایسنا برگزار شده است، حضور یافت.

در این نمایشگاه عکس‌هایی از صحنه‌های انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ و کاندیداهای آن به نمایش درآمده است.

عارف پس از بازدید از نمایشگاه در جمع خبرنگاران قرار گرفت و در خصوص نظر خود در مورد این نمایشگاه گفت: صحنه‌های دانشگاهی در این نمایشگاه کمتر دیده شد در حالی که جوانان در این انتخابات و به صحنه کشیدن مردم و سیاسیونی که انگیزه‌ای برای حضور در انتخابات نداشتند، ایفای نقش کردند.

وی افزود: انتظار این بود که صحنه‌هایی از حضور دانشجویان در این انتخابات در این نمایشگاه دیده شود اما به دلیل اینکه این عکس‌ها در ده روز آخر انتخابات گرفته شده در آن روزها دانشگاه‌ها تعطیل بوده است با این حال از دوستان‌مان از خبرگاری ایسنا تشکر می‌کنیم. به نظر من اگر جهاد دانشگاهی و مدیریت ارشد ایسنا بگذارند عکاسان این خبرگزاری پیشتاز خواهند بود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا پس از گذشت یک سال از اتنخابات از خالی کردن فضا به نفع روحانی پشیمان نیستید گفت: من فضا را خالی نکردم. نگاه بنده این بود که باید تکلیف خود را انجام دهم. خوشحال هستم که جوانان نیز با همین نگاه در صحنه بودند.

وی با تاکید بر اینکه لزوما نتیجه انتخابات پیروزی نیست، بلکه انجام وظیفه است گفت: خوشحالم که به نمایندگی از جوانان و دوستانی که با من همراه بودند این وظیفه را انجام دادم و اتفاقی که می‌خواستیم رخ داد آن هم تغییر، ایجاد فضای خوب و بازگشت امید به جامعه بود.

عارف در پاسخ به این سوال که برای حفظ سرمایه‌های اجتماعی چه اقدامی باید انجام داد گفت: در این زمینه دولت مهم‌ترین مسئولیت را بر عهده دارد و باید به تعهداتی که داده است عمل کند. حتی دولت باید تلاش کند که مطالباتی که در صحبت‌های دیگر کاندیداها بود، عملی شود. در مقابل همه تشکل‌ها و نهادهای سیاسی و نخبگان کشور نیز باید به وظیفه خود عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه رمز موفقیت ما در انتخابات حضور مردم در صحنه‌ها بود گفت: مردم یک بار دیگر در این انتخابات حضور خود را نشان دادند. مهمترین مساله برای همه جریانات سیاسی داخل نظام حفظ سرمایه‌های اجتماعی است. در یک سال گذشته نیز ما در همین راستا تلاش کردیم تا نه تنها این سرمایه را حفظ کنیم بلکه آن ۲۷ درصدی که در انتخابات شرکت نکردند را در مرحله بعد به صحنه بیاوریم.

رییس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه قصد ارتقای سرمایه اجتماعی در حد توان مطرح و دنبال کردم را گفت: حضور بنده در استان‌ها و دانشگاه‌ها و مجامع مختلف در راستای حفظ همین سرمایه اجتماعی است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در بخش دیگر صحبت‌های خود در خصوص آخرین وضعیت تشکیل کانون اساتید گفت: ایجاد یک تشکل صنفی فراگیر برای اساتید در روزهای بعد از انتخابات مطرح شد و تعداد هزار استادی که در ابتدا از روحانی حمایت کردند پس از انتخابات به بیش از ۲ هزار نفر رسید. توقع و خواسته این عده تشکل فراگیر برای اساتید بود.

وی افزود: در همین راستا کارگروهی از اساتید دانشگاه تهران تشکیل شد و بررسی این مساله را در دستور کار خود قرار داد و ظرف یکی، دو ماه به این نتیجه رسید که ما نیاز به یک تشکل صنفی، فرهنگی و علمی داریم. در همین راستا روند خوبی را جلو رفتیم به گونه ای که اساسنامه این تشکل تصویب و تقدیم وزارت کشور شد و امیدواریم وزارت کشور هر چه سریعتر مجوز فعالیت این کانون را بدهد.

عارف یادآور شد: همزمان با این مساله در برخی دانشگاه‌ها نیز به صورت غیر رسمی فعالیت‌هایی آغاز شده است که ان‌شاالله در ماه‌های آینده به شکل رسمی فعالیت خود را انجام خواهیم داد.

عارف همچنین در خصوص وضعیت روزنامه امید ایرانیان گفت: ما مجوز این روزنامه را گرفته‌ایم ولی کمی درگیر مشکلات اقتصادی آن هستیم.

وی در خصوص نحوه برخورد دولت یازدهم با مساله فساد اقتصادی آن را روند خوبی توصیف کرد و گفت: در این مورد فعلا نمی‌توان قضاوت کرد به طور کلی اقدامات دولت مطلوب است و امیدواریم در این زمینه موفق باشد.

وی در پاسخ به این سوال که عملکرد فرهنگی دولت را طی یک سال گذشته چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: باید توجه کنیم که دولت در چه شرایطی روی کار آمد. به نظر من وزارت ارشاد علی رغم مشکلات و مخالفت‌هایی که وجود دارد در مجموع موفق بوده که فرهنگ در کشور بخشی است که همه در آن دخالت می‌کنند و خود را ذی‌حق می‌دانند.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با حمایت‌های بیشتر برنامه خود را در ایجاد فضای امن‌تر، آرام‌تر و آزادتر برای فرهنگیان به پیش ببرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز