خبرگزاری کار ایران

دیدار هیات‌های عالی چند کشور عربی با آیت‌الله شاهرودی

کد خبر : ۱۷۳۴۵۶

شیعه و سنی به دور از همه اختلافات می‌بایستی به دفاع از اسلام و حفاظت از این دین مبین و شفاف بپردازند و با عقلانیت و رعایت حد و مرزهای اسلامی جلوی بروز اختلافات را بگیرند.

هیات‌های عالی کشورهای عراق، کویت و بحرین شرکت‌کننده در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی دیدار کردند.

به گزارش ایلنا، این دیدار که در روز سه‌شنبه انجام شد آیت‌الله هاشمی شاهرودی تعامل و همکاری با کشورها مخصوصا کشورهای منطقه را لازم دانست و کشور عراق را یک کشور سرشار و غنی از همه چیز دانستند.

سپس یکی از اعضای هیات به معرفی میهمانان پرداخته و اعضای حاضر در جلسه را با حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی آشنا کردند.

در ادامه نایب رییس اول مجلس خبرگان، مردم کویت را مردمی مومن نامیده که نگاه ایشان به ایران اسلامی است و همچنین کشور عراق جدید را نیز مثال زده و گفت: کشور عراق با نگاه ایشان به ایران اسلامی با کشور عراق قبل بسیار متفاوت شده که این از برکات اسلام و مقاومت ملت مسلمان عراق است.

رییس هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط بین قوا همچنین اظهار کرد: دولت کویت با حکمت و تدبیر در سیاست‌های خارجی عمل نموده و تحت تاثیر افراطی‌گری قرار نگرفته است که ایشان در ادامه این حکمت و تدبیر را ستود.

هاشمی شاهرودی برای کشور عراق آینده‌ای درخشان را خواستار شد.

در ادامه یکی از میهمانان کویت تقاضای نصیحت از ایشان کردند که آیت‌الله هاشمی شاهرودی پیرامون معارف اهل بیت و ذکر محاسن مذهب اهل بیت و شیعه پرداخت و گفت که شیعه و سنی به دور از همه اختلافات می‌بایستی به دفاع از اسلام و حفاظت از این دین مبین و شفاف بپردازند و با عقلانیت و رعایت حد و مرزهای اسلامی جلوی بروز اختلافات را بگیرند.

هاشمی شاهرودی همچنین در این ملاقات با اشاره به خطراتی که افکار تکفیری و افراطی‌گری دارد اشاره و اظهار کرد که این افکار و جریانات که نه تنها برای شیعه مشکل‌زا می‌باشد، بلکه اهل تسنن را نیز تهدید می‌نماید و برخی کشتارها و فجایع که هم‌اکنون به اسم دین از طرف این جریانات افراطی صورت می‌گیرد اشاره نمودند و آنها را ضد اسلام و انسانیت دانستند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز